Nyt fluehjul
Thomsen

Grenå
Besked: #1
Nyt fluehjul
Nu har jeg den sidste måneds tid gået og overvejet et nyt fluehjul.
Det jeg bruger pt er et Vision Koma som egentlig er ok. Det har dog den detalje at den spoler linen på hjulet igen når jeg kaster hvilket jeg er ganske træt af Dodgy

Er dette et generelt problem ved fluehjul eller er det bare et spørgsmål om kvalitet Huh

Men jeg har kigget meget på Danielsson hjulene som ser rigtig lækre ud og der jo 30% på den for tiden hvilket heller ikke er nogen dårlig ting.
Umiddelbart ser F3W 4SEVEN og L5W 4SEVEN W ud som det jeg skal vælge imellem. Men kan jeg få nogle gode råd til hvad jeg skal gå efter og hvorfor? Og evt alternativer i prisklassen omkring 2000 kr.
Hjulet skal sidde på en Hardy Demon klasse 6.

På forhånd tak for hjælpen Smile
14-06-2010 12:43
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #2
RE: Nyt fluehjul
Jeg vil normalt klart anbefale Danielsson, men hvis netop forholdet med "opspoling af line under kast" er et alt afgørende problem, så er de nye Danielssonner slemme til netop dette. Det er kun når der kastes igennem, at problemet opstår, og selv er jeg ligeglad - river bare en meters line af hjulet, hvis der er rullet for meget på hjuletWink

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
14-06-2010 16:06
Thomsen

Grenå
Besked: #3
På mit Vision hjul er det ca en omgang i hvert kast lige meget hvad og det synes jeg er lige i overkanten.
Er der andre alternativer så en Danielsson for at undgå dette?

Men jeg vil gerne ud og have et rigtig lækkert hjul der gerne må være meget let samtidigt. Det giver en fed fornemmelse når man render rundt med noget der bare fungerer lige meget hvad Smile
14-06-2010 17:38
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #4
Jeg har kun et par enkelte af de nye Danielsson men jeg synes da ikke de er slemme til at samle line ind. På dr gamle synes jeg slet ikke at problemet eksisterer.

Jørgen, er det dine f3w der gør det eller har du også et par l5w?
14-06-2010 17:53
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #5
(14-06-2010 17:53)Jakob Hansen Skrev:  Jeg har kun et par enkelte af de nye Danielsson men jeg synes da ikke de er slemme til at samle line ind. På dr gamle synes jeg slet ikke at problemet eksisterer.

Jørgen, er det dine f3w der gør det eller har du også et par l5w?

Jeg har kun F3W'erne, men her hørt, at L5W er lige så slemme. De gamle har ikke dette problem, og så er de også mere stilmæssigt rendyrkede. Synd, at de skulle "laves om".

Som sagt, så synes jeg heller ikke, at det er et problem. Slet ikke ved åen, men på kysten samler de da lidt line ind - 15 - 20 kast, så trækker jeg en meters line ud- that's all.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
14-06-2010 21:19
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #6
(14-06-2010 12:43)Thomsen Skrev:  Nu har jeg den sidste måneds tid gået og overvejet et nyt fluehjul.
Det jeg bruger pt er et Vision Koma som egentlig er ok. Det har dog den detalje at den spoler linen på hjulet igen når jeg kaster hvilket jeg er ganske træt af Dodgy

Er dette et generelt problem ved fluehjul eller er det bare et spørgsmål om kvalitet Huh

Men jeg har kigget meget på Danielsson hjulene som ser rigtig lækre ud og der jo 30% på den for tiden hvilket heller ikke er nogen dårlig ting.
Umiddelbart ser F3W 4SEVEN og L5W 4SEVEN W ud som det jeg skal vælge imellem. Men kan jeg få nogle gode råd til hvad jeg skal gå efter og hvorfor? Og evt alternativer i prisklassen omkring 2000 kr.
Hjulet skal sidde på en Hardy Demon klasse 6.

På forhånd tak for hjælpen Smile

Hej Thomsen

Det er rigtigt at der er tilbud på Danielsson i disse dage. Kan du ikke støve et af de gamle lette og smukke Danielsson/Loop op, kan du med fordel kigge over dammen efter waterworks/Lamson Litespeed.

For mig at se får du med et Litespeed - et let og stærkt hjul med en overflade, der virkeligt kan holde til at blive brugt.

Held & lykke med dit nye hjul

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
14-06-2010 23:13
Thomsen

Grenå
Besked: #7
Et Lamson Litespeed ser faktisk ganske spændende ud og det var nok de 30% på Danielsson hjulene det gjorde mig lidt ensporet Blush

Jeg så denne annonce http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmar...d&ID=37090 og ved godt det er over de 2000 kr der er mit budget.
Er dette noget der er værd at gå efter??
Jeg synes at Force hjulene ser vildt godt ud og jeg må bare leve ½ år længere på havregryn hvis det er Tongue
15-06-2010 07:17
Adversering
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #8
Hej Thomsen

De gamle Loop/Danielsson Evotec hjul er super. De holder "uendeligt", er lette og ser godt ud. De er efterhånden heller ikke så dyre, hvis man er tålmodog og heldig at finde dem brugt. For nyligt har jeg købt et FW 4/7 for 1000,-

Ellers vil jeg også bringe SAGE hjulene på banen. Jeg har selv et 2560, som jeg bruger til min #8 stang og et 3300, som sidder på min #6. Det er ganske lette hjul (som samtidig er robuste) og de er lavet af Waterworks, så kvaliteten følger med Smile
De to nævnte hjul bør heller ikke koste meget mere end 1200-1400,- hvis du kan finde dem brugt. Jeg gav selv 1500,- for mit 3300 hjul inkl ekstraspole. 2560 kostede vistnok 1250,-

Jeg kender ikke noget til de nye SAGE hjul, men de er nok fortsat lidt for dyre?

Held og lykke med grejjagten.

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
15-06-2010 09:01