Sage tcx vs. cts
Stefan

Aalborg
Besked: #1
Sage tcx vs. cts
Hej havde fornylig lejlighed til at vifte lidt med en tcx #5, og det var en udmærket stang høhø Cool Hvad med cts'n affinity x #5, hvordan er den i forhold til tcx'n #5? Det bliver mest til fjorden de skal bruges.

Venligst Stefan
(Denne besked var sidst ændret: 27-06-2010 af 19:55 Stefan.)
27-06-2010 19:46
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #2
RE: Sage tcx vs. cts
Hej Stefan

De er begge dejlige og lette stænger hvis man er til hurtig aktion. TCX'en er stivere og mere kraftfuld end CTS x'en er. Efter at have prøvet X'eren i UB montering må jeg dog sige, at det var den jeg selv ville vælge - men det er egentlig et spørgsmål om smag og behag .. og om hvad du har i forvejen. Hvis du f.eks. fisker med en let 6'er - så tror jeg igen, at CTS x vil adskille sig mest - men hvis den skal være din eneste lette kyststang .. så klarer TCX'en nok flest forskellige forholdDodgy

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
28-06-2010 00:30
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #3
(27-06-2010 19:46)Stefan Skrev:  Hej havde fornylig lejlighed til at vifte lidt med en tcx #5, og det var en udmærket stang høhø Cool Hvad med cts'n affinity x #5, hvordan er den i forhold til tcx'n #5? Det bliver mest til fjorden de skal bruges.

Venligst Stefan

Her i foråret var jeg med til et to-hånds-kursus med andre her fra Fiskevandet. Efter to-håndskasteriet blev der prøvet 5'ere. Bl.a. TCX og CTS.X. Den sidste var helt klart en fin sag, men TCX'eren var bare helt vild fed!! Siden er min Helios blevet byttet med en TCX i #7 og så har jeg købt en brugt TCR i #5. Den minder meget om TCX. Hvad er så forskellen mellem TCX og CTS?? Det er jo tæskesvært at beskrive. TCX'eren er bare så sprød og spændstig på en lækker måde. Det er en lidt mere flad fornemmelse at kaste med CTS'eren. Men du må selv prøve - det er jo individuelt - det her! Cool Du skriver, at det er til kysten - for til åen ville jeg finde noget helt andet.
FTAS-hilsen Big Grin

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
28-06-2010 03:06
JTHL

Aalborg
Besked: #4
Stafan, kør op til Brasholt og køb deres TCX 590 demo stang, til 4000kr så ville jeg ikke tøve med at vælge den...:-)

Med venlig hilsen
Jan
28-06-2010 09:33
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #5
Så kunne du jo også overveje Guidelines Coastal slow int i #5 til den. Det er nyt, at den fåes i #5 Smile

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
28-06-2010 11:15
JTHL

Aalborg
Besked: #6
Ja, den er kanon den line. Det bliver også min primære line til fjorden, efter Brandts anbefaling:-) Så jeg har nu fået solgt mine skydehoveder osv.

Med venlig hilsen
Jan
28-06-2010 11:31
Stefan

Aalborg
Besked: #7
(28-06-2010 00:30)Martin Brøndum Skrev:  Hej Stefan

De er begge dejlige og lette stænger hvis man er til hurtig aktion. TCX'en er stivere og mere kraftfuld end CTS x'en er. Efter at have prøvet X'eren i UB montering må jeg dog sige, at det var den jeg selv ville vælge - men det er egentlig et spørgsmål om smag og behag .. og om hvad du har i forvejen. Hvis du f.eks. fisker med en let 6'er - så tror jeg igen, at CTS x vil adskille sig mest - men hvis den skal være din eneste lette kyststang .. så klarer TCX'en nok flest forskellige forholdDodgy

venligst
Martin

Jo tak for svaretSmile Nu er jeg vældig glad for min Tcr 691, så tror osse det bliver en Tcx jeg skal have, havde vist egentlig osse besluttet mig, den er simpelthen fantastisk den stangBig Grin Håber dog at få prøvet cts'n inden et køb.

Venligst Stefan
28-06-2010 17:44
Adversering
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #8
Hvis man møder op når fiskevandet samles engang imellem, er der mulighed for at prøve et ret pænt udvalg af stænger Smile
28-06-2010 17:49
Stefan

Aalborg
Besked: #9
(28-06-2010 03:06)Brandt Skrev:  
(27-06-2010 19:46)Stefan Skrev:  Hej havde fornylig lejlighed til at vifte lidt med en tcx #5, og det var en udmærket stang høhø Cool Hvad med cts'n affinity x #5, hvordan er den i forhold til tcx'n #5? Det bliver mest til fjorden de skal bruges.

Venligst Stefan

Her i foråret var jeg med til et to-hånds-kursus med andre her fra Fiskevandet. Efter to-håndskasteriet blev der prøvet 5'ere. Bl.a. TCX og CTS.X. Den sidste var helt klart en fin sag, men TCX'eren var bare helt vild fed!! Siden er min Helios blevet byttet med en TCX i #7 og så har jeg købt en brugt TCR i #5. Den minder meget om TCX. Hvad er så forskellen mellem TCX og CTS?? Det er jo tæskesvært at beskrive. TCX'eren er bare så sprød og spændstig på en lækker måde. Det er en lidt mere flad fornemmelse at kaste med CTS'eren. Men du må selv prøve - det er jo individuelt - det her! Cool Du skriver, at det er til kysten - for til åen ville jeg finde noget helt andet.
FTAS-hilsen Big Grin

Ja tror osse jeg skal have mig en Tcx klasse 5 til fjorden, det er simpelthen en kanonstang. I åen har jeg jo en guideline lpx #4 som jeg købte af dig, købte en loop optistream-line til den, og det fungerer bare skulle jeg hilse og sige, den kaster godt både kort og langtBig Grin Så jeg er godt dækket ind når jeg får en Tcx#5.

Venligst Stefan som efterhånden er slemt smittet af grejfeber
(Denne besked var sidst ændret: 28-06-2010 af 20:31 Stefan.)
28-06-2010 17:52
Stefan

Aalborg
Besked: #10
(28-06-2010 09:33)JTHL Skrev:  Stafan, kør op til Brasholt og køb deres TCX 590 demo stang, til 4000kr så ville jeg ikke tøve med at vælge den...:-)

Ja det kan sagtens være det ender medBig Grin

Venligst Stefan
28-06-2010 17:53
Stefan

Aalborg
Besked: #11
(28-06-2010 17:49)Jakob Hansen Skrev:  Hvis man møder op når fiskevandet samles engang imellem, er der mulighed for at prøve et ret pænt udvalg af stænger Smile

Ja det skulle man da have gjort, håber det snart kan blive til noget igenBig Grin

Venligst Stefan
28-06-2010 17:55
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #12
Hvis du gider køre efter det så har jeg omtalte stang stående. Så kan vi da kaste lidt sammen Smile
28-06-2010 18:47