Stjerner:
  • 1 stemmer - 5 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Loop CLW 5-8 Clear
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #1
Loop CLW 5-8 Clear
Jeg har i gennem det seneste halve års tid brugt et Loop CLW Clear på mín klasse 8 stang. min oprindelige analyse af hjulets kvaliteter var, at her var et flot, let og stærk hjul. Oven i købet var der masser af plads til bagline en god bremse und so weiter.

Hjulet blev købt og blev udset som arbejdshest til geddefluefiskeri, hvor hjulet ofte skramler rundt i bunden af en båd. Det har i en periode fungeret fint uden nogen form for problemer. Dog er det ikke blevet brugt til søernes naphanse, men derimod på kysten, i jagten på sølvblanke torpedoer.

Men da jeg i forleden var på aftentur i Mariager fjord løsnede skruen, der holder spolen sig pludselig, og uden nogen synlig grund. Jeg spændte skruen igen, og tænkte ikke videre over det. Det skulle jeg måske have gjort for ca. en time senere løsnede skruen sig igen. Og spolen ploppede i vandet med skrue og stjerne muffe. Jeg fiskede spolen op, men stjerne muffe og skruen var helt umulige at finde i fuldmånens skær. Det blev altså hjulet, der denne aften bestemte udstrækningen af fisketuren dennegang.

På trods af min glæde ved det lette design, det translusente plast, den fine bremse så kan jeg ikke anbefale hjulet, da det ikke opfylder de allermest basale funktionelle behov. Et hjul må simpelthen ikke falde fra hinanden under almindeligt brug Huh

På baggrund af ovenstående hændelse vurderer jeg hjulet til 1 ud af 6 stjerner for det fine design.

Jan

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 28-06-2010 af 19:29 Jan Fensten.)
28-06-2010 18:54
Adversering
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #2
RE: Loop CLW 5-8 Clear
Hej Jan.

Træls oplevelse. Kan du se nogen grund til at skruen har løsnet sig? Jeg kender ikke designet men er skruen måske låst med locktite der har givet efter?

Udover det så jeg du ska skrive til loop og beskrive problemet. Jeg vil tro de sender dig reservedelene U/B
(Denne besked var sidst ændret: 28-06-2010 af 19:01 Jakob Hansen.)
28-06-2010 19:00
Leif Chr.

Besked: #3
Hej Jan

Jeg har prøvet det samme som dig to gange, så nu er mit clw clear limet sammen og de øvrige spoler bruges som ekstre spoler til et CLW i sort. Det giver ikke nogle problemer endnu, faktisk syntes jeg at det ser lidt godt ud Angel

Men det er jo ikke meningen med at købe et hjul der giver problemer, nok derfor det ikke kan købes mere.

Nu har du jo så en god undskyldning for at fa købt dig noget nyt Tongue

Mvh Leif
(Denne besked var sidst ændret: 28-06-2010 af 19:05 Leif Chr..)
28-06-2010 19:03
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #4
(28-06-2010 19:00)Jakob Hansen Skrev:  Hej Jan.

Træls oplevelse. Kan du se nogen grund til at skruen har løsnet sig? Jeg kender ikke designet men er skruen måske låst med locktite der har givet efter?

Udover det så jeg du ska skrive til loop og beskrive problemet. Jeg vil tro de sender dig reservedelene U/B

Hej Jacob

Der er ikke synlige spor eller skader på gevindet, som holder skruen. Mit bedste bud er at der er anvendt en plast, der er for blød og giver sig under belastning.
Nye dele er allerede bestilt hos den lokale pusher. Når delene kommer pensioneres hjuet og vil fremover kun blive brugt til kastetræningshjul.
Jeg har ikke god erfaring med at kontakte Loop vedr. fejl og defekter på deres produkter Sad

Venligst

Jan

(Denne besked var sidst ændret: 18-01-2011 af 16:45 Jan Fensten.)
28-06-2010 19:19
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #5
Citér:Nu har du jo så en god undskyldning for at fa købt dig noget nyt Tongue

Mvh Leif

Jo...jo .... Men jeg skal jo lige komme mig ovenpå mit seneste indkøb.....Dodgy

Vh.

Jan

28-06-2010 19:23
Bjarne Laursen

Hjortshøj
Besked: #6
HVa har du nu været ude og købe? Wink
28-06-2010 19:35
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #7
(28-06-2010 19:35)Bjarne Laursen Skrev:  HVa har du nu været ude og købe? Wink

Familien er blevet forøget med en Z-axis 486, da din tidligere stang pludselig ikke var til salg længere... Wink

Vh.

Jan

28-06-2010 19:39
Adversering