Multer
Jeppe Madsen

Grenå
Besked: #1
Multer
Så fik jeg endelig hul på multefiskeriet i år, fik en multe på 56cm og mistede en.
Hvad med jer andre, er det noget i gør i, og hvad bruger i af agn eller fluer?

Jeg selv bruger kun flue, "den grønne hævner", red tag og kobberbassen. Har også fanget dem på pattegris og tobisflue, men det var tilfældigt da det var under ørredfiskeri, og jeg havde ikke set multerne.

En anden ting, går de i flok er de nemmere at fange, end hvis det er enkelte fisk man fisker til.

K&B jeppe
04-07-2010 18:16
Adversering
Sølvræven
Gæst

Besked: #2
RE: Multer
(04-07-2010 18:16)Jeppe Madsen Skrev:  Så fik jeg endelig hul på multefiskeriet i år, fik en multe på 56cm og mistede en.
Hvad med jer andre, er det noget i gør i, og hvad bruger i af agn eller fluer?

Jeg selv bruger kun flue, "den grønne hævner", red tag og kobberbassen. Har også fanget dem på pattegris og tobisflue, men det var tilfældigt da det var under ørredfiskeri, og jeg havde ikke set multerne.

En anden ting, går de i flok er de nemmere at fange, end hvis det er enkelte fisk man fisker til.

K&B jeppe

Hej Jeppe,

Flot med multen, de er ikke nemme de grå spøgelser.....

Et lille trick der måske kan hjælpe hvis man spotter en gruppe på nogle få fisk , er at forfodre med hvidt brød (hvis altså der ikke er måger i nærheden) når multen viser interesse for brødet serveres en skumflue lavet af en gammel skum maddres lige midt i brødet, super spændende metode...........

Venligst

Claus
05-07-2010 16:52
kystfisker19

Besked: #3
hej flot fisk
kan man bare tage en flue, og begynde og fiske
hilsen kystfisker
05-07-2010 21:56
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #4
Har desværre ikke været heldig endnu med multerne selv. Men vi er nogen stykker der skal ud torsdag en tur og se om vi er heldige og kan finde nogen og eventuelt overliste dem Smile

Tillykke med den Jeppe. En ganske fin multe du fik overlistet der.. Cool

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
05-07-2010 22:39
Rejen

Gribskov
Besked: #5
Jeg var på multejagt med en kammerat i lørdags spottede 5 - 6 stks min ven fik et ordentligt hug, men så blev det desværre heller ikke til mere. Sikke dog en fantastisk fisk!

Big Grin

/Rejen

Kysten kalder
(Denne besked var sidst ændret: 05-07-2010 af 23:29 Rejen.)
05-07-2010 23:29
Jeppe Madsen

Grenå
Besked: #6
(05-07-2010 21:56)kystfisker19 Skrev:  hej flot fisk
kan man bare tage en flue, og begynde og fiske
hilsen kystfisker

Bare og bare, gerne en grøn flue f.eks "den grønne hævner", og lig kastet ca1/2-1 meter fra den/dem, og tag så ind, så fluen kommer tæt forbi snuden, nogle gange er det nemt,mange andre gange er fluegrejet billigt til salgBig Grin
De er helt klart nemmest hvis de er i flok, er de det så fisk i kanten af flokken
(Denne besked var sidst ændret: 06-07-2010 af 18:20 Jeppe Madsen.)
06-07-2010 18:18
kystfisker19

Besked: #7
hvor fangede du dem
07-07-2010 22:49
Adversering
Thorsen

Århus C
Besked: #8
Her er lige en god artikel af Peter Kirkby til medefiskeri efter multe, nu hvor vejret har sat dagsfiskeriet efter de sølvblanke fedtfinner lidt på stand bye. Jeg glæder mig til at prøve denne teknik med trekrog når jagten for mit vedkomne går ind her i løbet af ugen.

http://www.fiske-feber.dk/artikler/lystf...ulter.html

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
11-07-2010 19:58