Shimano Speedmaster AX ELLER Fenwick Ironfeather Momentum
h4psen

Besked: #1
Shimano Speedmaster AX ELLER Fenwick Ironfeather Momentum
Hej folkens.

Jeg står og skal ha' en ny stang til primært kyst fiskeri, med blink, bombarda og flue mm.

Jeg har kigget på Fenwick Ironfeather Momentum og Shimano Speedmaster AX.

Hviklen en tror du er bedst?

På forhånd tak!

Elias.
06-07-2010 12:14
Adversering
Frederik

København N
Besked: #2
RE: Shimano Speedmaster AX ELLER Fenwick Ironfeather Momentum
Jeg ville klart vælge speedmaster, dybere aktion, lettere osv.

Mvh Frederik

http://www.vimeo.com/inwaders
http://www.facebook.com/inwadersmedia
06-07-2010 14:52
Sølvræven
Gæst

Besked: #3
[Billede: nytnyt081.jpg]

Venligst

Claus,
06-07-2010 18:09
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #4
(06-07-2010 12:14)h4psen Skrev:  Hej folkens.

Jeg står og skal ha' en ny stang til primært kyst fiskeri, med blink, bombarda og flue mm.

På forhånd tak!

Elias.

Hej

Jeg ville helt klart købe en Sportex Kevlar Spin 3053. Jeg har selv en sådan en. Det er efter min mening den optimale kyststang. Den har den der lækre rygrad, der sikrer lange lange kast, i kombination med en følsomhed og respons, der kun mærkes i klassestænger. At det så samtidigt er lækker håndbygget tysk kvalitet, giver lige lidt ekstra ejerglæde.

Hilsen

Lars T.

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
(Denne besked var sidst ændret: 06-07-2010 af 18:46 Lars Troels.)
06-07-2010 18:45
Thorsen

Århus C
Besked: #5
"Jernfjeren" er en kastkanon, men forholdsvis stiv i det. Den er meget velegnet til at sende blinket ud i horisonten i kraft af sin rygrad og det er den yderst kompentent til. Jeg vil dog til fiskeri med bombarda foretrække en mere blød aktion som Speedmasteren og den kan altså også sende blink afsted uden at du bliver træt i armen.

Kvalitetsmæssigt vil jeg udfra hvad jeg har set i butikkerne vurdere de to stænger meget lige. Jeg har ikke prøvet en Momentum på kysten (endnu), men hvis den er ligesom den gamle Ironfeather er det en lækker sag må jeg tilstå. Jeg vil nok alligevel vælge Speedmasteren, hvis jeg skulle have en stang der passer til det hele. Den har en god føling og balance i klingen.

Venligst

Lars Thorsen

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
06-07-2010 19:21
Thorsen

Århus C
Besked: #6
(06-07-2010 18:45)Lars T. Skrev:  
(06-07-2010 12:14)h4psen Skrev:  Hej folkens.

På forhånd tak!

Elias.

Hej

Jeg ville helt klart købe en Sportex Kevlar Spin 3053. Jeg har selv en sådan en. Det er efter min mening den optimale kyststang. Den har den der lækre rygrad, der sikrer lange lange kast, i kombination med en følsomhed og respons, der kun mærkes i klassestænger. At det så samtidigt er lækker håndbygget tysk kvalitet, giver lige lidt ekstra ejerglæde.

Hilsen

Lars T.

Hej Lars

Den ser godt nok også lækker ud og man glemmer engang imellem de stænger der ikke sådan lige står på hylden i den lokale grejbiks eller danske netshopper.

Kan den fåes i Danmark eller skal den bestilles over nettet fra Tyskland og hvad koster den? Jeg har kun set den til 289€ på en hurtig søgning og på en tysk hjemmeside og det er jo også lidt mere end en Momentum/Speedmaster. Jeg kan se at anbf. max. kastevægt er på 35 g, men ikke lige finde nogen anbf. min. så jeg vil være lidt nervøs for hvordan den håndtere blink mellem 10-20 g hvis jeg skulle købe den til lettere kyst og fjordfiskeri, men det skal selvfølgelig prøves før man kan udtale sig nærmere om det.

Venligst

Lars Thorsen

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
06-07-2010 19:50
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #7
(06-07-2010 19:50)Thorsen Skrev:  
(06-07-2010 18:45)Lars T. Skrev:  [quote='h4psen' pid='12021' dateline='1278411287']
...Jeg ville helt klart købe en Sportex Kevlar Spin 3053. Jeg har selv en sådan en. Det er efter min mening den optimale kyststang. Den har den der lækre rygrad, der sikrer lange lange kast, i kombination med en følsomhed og respons, der kun mærkes i klassestænger. At det så samtidigt er lækker håndbygget tysk kvalitet, giver lige lidt ekstra ejerglæde.

Hilsen

Lars T.

Hej Lars

Den ser godt nok også lækker ud og man glemmer engang imellem de stænger der ikke sådan lige står på hylden i den lokale grejbiks eller danske netshopper.

Kan den fåes i Danmark eller skal den bestilles over nettet fra Tyskland og hvad koster den? Jeg har kun set den til 289€ på en hurtig søgning og på en tysk hjemmeside og det er jo også lidt mere end en Momentum/Speedmaster. Jeg kan se at anbf. max. kastevægt er på 35 g, men ikke lige finde nogen anbf. min. så jeg vil være lidt nervøs for hvordan den håndtere blink mellem 10-20 g hvis jeg skulle købe den til lettere kyst og fjordfiskeri, men det skal selvfølgelig prøves før man kan udtale sig nærmere om det.

Venligst

Lars Thorsen

Ja. Den fåes i Danmark. De fleste større grejbutikker har den, eller kan skaffe den hjem. Importøren er http://www.fbjsport.dk/

Der findes mange modeller. Priserne ligger på Kr. 2-3.000,-

Jeg valgte den her model til når jeg vil kaste langt med f.eks. kystwobler og bombarda på 15 - 40 gram. Men den er så sprød og sensitiv at du uden problemer mærker om en Mepps 3 kører som den skal ved opstrøms spin i åen. Der er også modeller på mere traditionelle 10-30 gram. Det var bare ikke det jeg skulle bruge, da denne også klarer små kastevægte glimrende.

Hilsen

Lars T.

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
06-07-2010 20:08
Adversering
lars løve lund

Besked: #8
her er speedmasteren til en fin pris..

http://www.grejonline.dk/default.php?vis...14889&pg=1
07-07-2010 13:02
h4psen

Besked: #9
Tusind tak alle sammen Smile