ved i noget om disse blink
kystfisker19

Besked: #1
ved i noget om disse blink
hej alle
har i nogle efaringer, med disse blink
http://www.grejonline.dk/default.php?vis...=6317&pg=1
hilsen kystfisker19
11-07-2010 21:03
Adversering
Sølvræven
Gæst

Besked: #2
RE: ved i noget om disse blink
Hej,

Tjaaa som der står så rigtigt så er Toby en klassiker - der er mange fiskere som har den som favorit (måske de lidt ældre)Big Grin - eller er der som ikke så meget at tilføje - andet end den fanger fisk.

Venligst

Claus
11-07-2010 22:56
lars løve lund

Besked: #3
bruger ikke blinket selv!!!. men der står i teksten det er et godt allround blink. og tja det passer vel nok også. men jeg vil nok købe stripper blinket istedet, hvis man fisker både put and take og kyst fiskeriet. det kan også købes på samme side som du viser her..... det blink er verdensklasse til havørreder!!!!!! og jeg har også fanget put and take ørreder på det.

12-07-2010 11:52
Sølvræven
Gæst

Besked: #4
(12-07-2010 11:52)lars løve lund Skrev:  ..... det blink er verdensklasse til havørreder!!!!!!

Big GrinBig GrinBig Grin
12-07-2010 12:04
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #5
Jeg har så til gengæld aldrig fanget en fisk på stripper. Den er ikke nem at kaste med på vestkysten hvor der bare skal kastes der ud af. i fjorden har jeg nok tvivlet på denTongue

MVH Niels
12-07-2010 13:05
Sølvræven
Gæst

Besked: #6
(12-07-2010 13:05)Niels O Haugset Skrev:  Jeg har så til gengæld aldrig fanget en fisk på stripper. Den er ikke nem at kaste med på vestkysten hvor der bare skal kastes der ud af. i fjorden har jeg nok tvivlet på denTongue

Hej Niels,

Lige netop til fjordens ørreder er stripperen helt uovertruffen.

Venligst

Claus
12-07-2010 13:45
Fiskefidusen

Besked: #7
Hej Kystfisker 19.

Toby blinket er et blink der aldrig udgår, dette blink har i sine år vist sin værd.

Vi er specielt glade for en blank 10 gr toby , da den i svære situationer har givet fisk hvor alt andet fejlede, et godt lille guldkorn man bør have i grejboksen.

Var en dag i gudenå dalens p&t og der kom der en mand og satte en 18 gr blank toby på, den brede i tynd plade, jeg råbte til min Kammy jeg tror ham her har taget fejl af grenå og P&T en.

Aldrig har min kommentar bidt mig så meget i røven , han kørte den ene store fisk efter den anden og han blev bare ved.

Turen efter måtte jeg så krybe til korset og selv prøve, dette gav mig to 4 kg Fisk inden for kort tid og så ikke mere.

Det var åbenbart de rigtige dage og det rigtige tidspunkt.

Vi havde en fiske klub på et tidspunkt, der var der en der hed Gert.

Gert havde kampingvogn ved rugårde kamping og sammen med konen tog han ud for og se til denne en vinter dag.

I hjørnet stod stangen der ikke var blevet luftet siden sommeren og gert sagde til konen , jeg vil lige ned og strække linen lidt, de tog ned til kysten og gert gik op på en isflage og tog sit første kast .

På linen sad den samme gamle toby i blank 18 gr, bred plade.

Efter få kast blev linen strammet op i vild stil, gert og konen anede ikke hvad der lige skete her , men det fik de syn for kort tid efter da de kunne lande en 18,1 kg blank laks.

Disse historier jeg lige har fortalt er 100% sande.

Tobyen er en god alround agn og som en her på siden også sagde , den kan fange fisk.
(Denne besked var sidst ændret: 12-07-2010 af 19:21 Fiskefidusen.)
12-07-2010 15:39
Adversering
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #8
(12-07-2010 13:45)Sølvræven Skrev:  
(12-07-2010 13:05)Niels O Haugset Skrev:  Jeg har så til gengæld aldrig fanget en fisk på stripper. Den er ikke nem at kaste med på vestkysten hvor der bare skal kastes der ud af. i fjorden har jeg nok tvivlet på denTongue

Hej Niels,

Lige netop til fjorden ørreder er stripperen helt uovertruffen.

Venligst

Claus

Hej Claus. Jeg har nok 20 strippere som jeg altid lader ligge i mine gemmer der hjemme. Jeg må nok hellere tage mig sammen og fiske med dem. jeg har godt læst fra flere sider att de er gode,så fra den 1/8 hvor jeg er bosat ved udmundingen af Randersfjord,skal de få sin chance. I mine unge år boede jeg i Mellerup, også Randersfjord, da var toby et must, og jeg har også altid været den lykkelig ejer af mørsilda. Disse to blink har et flertal af fiskearters endeligt på samvitigheden. Når jeg ikke bruger de blink, så er det fordi der skal kastes ud over stepperne,og så kommer der blink som eksempelvis Borholmerpilen på linen. Det er jo som at gå fra luftgevær til jagtriffel Tongue Big Grin VH Niels

MVH Niels
12-07-2010 22:04
Rasmus Bech

Randers
Besked: #9
Jeg vil give Ræven helt ret her. Stripperen er klart det bedste på kysten, hvis man spinnefisker. Der sidder ALDRIG andet for enden af min line, både i fjorden og på den åbne kyst.

BTW ; Tak for sidst Ræv, 1-0 til mig Big GrinTongue

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
13-07-2010 10:55
Sølvræven
Gæst

Besked: #10
(13-07-2010 10:55)Rasmus Bech Skrev:  BTW ; Tak for sidst Ræv, 1-0 til mig Big GrinTongue

Rasmus

Haha - man må vel sige at point stillingen afspejler at guidningen var perfekt Big GrinTongue

Venligst

Claus
13-07-2010 11:15
Rasmus Bech

Randers
Besked: #11
hehe, det kan jeg kun give dig ret i Wink

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
13-07-2010 12:21