bjerkreimselven
René Thomsen

Viborg
Besked: #13
RE: bjerkreimselven
(06-03-2011 16:24)noereng Skrev:  hej René

det med den francis flue er en ret god historie.... min gode kammerat Richard sad det første år vi var ved bjerkreim og bandt nogle red francis... jeg fortalte ham ret tydeligt at hvis han bandt den rædsel på så ville venskabet ret hurtigt ryge sig en tur........ skæbnen ville så at jeg fandt en i str.8 gold treble oppe i jøran svinget som jeg reparerede med et nyt hackle.... hvilket i sig selv har forårsaget en del hån fra gutterne....man reparere simpelthen ikke en flue...man binder en ny... den flue jeg fixede har stået for 5 eller 6 laks ud af de 2 sidste års 17 fisk og rigtig mange tabte.... og jeg bruger den rigtig nok på de hurtige stykker og altid når jeg går stykket anden gang

mvh. Kristian

Det var ikke så'n jeg kunne få dig til at sende en bindevejledning til mig på den flue Smile
For det skal simpelhen prøves i år, for det lyder som et hit!

Mvh René
06-03-2011 20:11
Adversering
noereng

Kibæk/ midtjylland
Besked: #14
hey René

der er hvis ikke rigtig noget at beskrive..... udover at jeg syntes det skal være en gold treble str 8 (nogen der ved en webshop hvor de kan købes over str. 10??? )
4-6 hacklestammer og/eller wild boar (en kammerat havde lavet en selvkomponeret francis i orange med orange boar..... han fik 3 på den )rød floss taperet frem mod øje...rødbrun naturræv som hale.... bundet på oversiden af krogen...palmerhackle brun hane der startes udfor krogspidserne med 3-4 tørn på samme sted og ellers ca 3 omgange op til øjet... small guldtinsel som rib.......jeg aner ikke om det er en original red francis eller en variant :-)...... er ligeglad.....den virker for mig og er meget nem.....

håber at kunne hjælpe.... er ikke så hård til detaljerne i fluebinding

mvh. Kristian
08-03-2011 20:04
Frank

Odder
Besked: #15
Du har glemt at skrive hvorfor du fanger fisk i det stille vand Noereng.
Det er pga at selv fiskene står med åben mund og griner af din rep flue.
Big Grin
Frank som er en af dem som håner noeren hvert år
08-03-2011 21:07
noereng

Kibæk/ midtjylland
Besked: #16
hej min ven.....

det er mig en gåde jeg skal hånes fuldstændig uden grund!!!!!!!!!!

mvh. Kristian ( der skal fiske i weekenden modsat visse andre) Big Grin
08-03-2011 21:35
René Thomsen

Viborg
Besked: #17
(08-03-2011 20:04)noereng Skrev:  hey René

der er hvis ikke rigtig noget at beskrive..... udover at jeg syntes det skal være en gold treble str 8 (nogen der ved en webshop hvor de kan købes over str. 10??? )
4-6 hacklestammer og/eller wild boar (en kammerat havde lavet en selvkomponeret francis i orange med orange boar..... han fik 3 på den )rød floss taperet frem mod øje...rødbrun naturræv som hale.... bundet på oversiden af krogen...palmerhackle brun hane der startes udfor krogspidserne med 3-4 tørn på samme sted og ellers ca 3 omgange op til øjet... small guldtinsel som rib.......jeg aner ikke om det er en original red francis eller en variant :-)...... er ligeglad.....den virker for mig og er meget nem.....

håber at kunne hjælpe.... er ikke så hård til detaljerne i fluebinding

mvh. Kristian

Mange tak kristian, men høre sgu lige nogen af de andre om de ikke gider lave en billede serie over den flue Big Grin

Mvh René
10-03-2011 23:18
zaza

Virum
Besked: #18
Stjæler lige denne lidt ældre tråd. SKal derop i start september. Jeg ønsker at fiske flue, ville dertil høre hvilke liner i ville fiske med i henholdsvis normal- og høj vandstand.
Skal fiske på stykket ud fra Coop- lejlighederne.
Mit setup er følgene 11.6 #8 (sage One) skagit men hvilken tip?
enhåndsstang #5-8. tip flex modeller.

Håber der er nogle venlige sjæle som kan hjælpe!
Mvh. Kristoffer
22-08-2014 15:29
René Thomsen

Viborg
Besked: #19
Hej...

Vi fiskede med en flydene med en synketip, med belastede fluer.
Og det var samme vand vi fiskede da vi var der, og det er super godt vand Smile

Hilsen René

Det er med at leve livet mens det er der.
22-08-2014 19:12
Adversering
zaza

Virum
Besked: #20
Tak for svaret, det er noteret Smile!

Tænker at spidserne intermediate, flyd-t8 kan gøre arbejdet Smile!

Mvh.

Kristoffer
26-08-2014 12:20
René Thomsen

Viborg
Besked: #21
Vi brugte bare et normalt flydene skydehovede og så en farst sink polyleader.

Og tag til pladsen de kalder handicappen ved solnedgang, der har den giver fisk ved lavt vand Wink

Hilsen René

Det er med at leve livet mens det er der.
26-08-2014 19:28