Ny kystfluestang
Allan Wermuth

Odense
Besked: #1
Ny kystfluestang
Jeg er på udkig efter en ny kystfluestang, som godt må være hurtig, men det må ikke være en "stiv kæp".

Umiddelbart havde jeg tænkt på Winston BIIX eller CTS Affinity MX ....., men andre stænger som Sage Z-Axis eller Scott STS kunne måske også være muligheder.

Lad mig høre hvilke erfaringer i har med ovennævnte stænger, specielt er jeg lidt nysgerrig efter hvordan Scott STS stangen er i forhold til de lidt nyere modeller .... er det en stiv stang, eller er der tale om en progressiv aktion? Har set, at Salmonfly har Scott stangen til en favorabel pris, men spørgsmålet er jo om man bare får en "gammel" stang, som tiden er løbet lidt fra?

mvh
Allan
20-07-2010 10:32
Adversering
Rasmus Bech

Randers
Besked: #2
RE: Ny kystfluestang
Hej Allan

har prøvet dem alle du nævner, med undtagelse af Winston'en. Og i min verden, er Scotts ældre modeller, SAS og STS - stadigvæk nogle mega lækre stænger, som netop ikke er så stive som nyere kæppe.. Har selv STS og SAS, og vil sige, at den jeg fisker mest med (Fjord, å, og kyst) må være SAS #8. Den er altid med ude. Det eneste minus er at den er to-delt.
Hvis jeg var dig, så snuppede jeg Scott'en, og især til den pris.... Smile

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
20-07-2010 11:26
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #3
Hej Allan

Jeg har ved flere lejligheder prøvet STS )´#6. Det er i min bog stadig en super kyststang. Ved et FFFD arrangement i vinters fik jeg lejlighed til at kaste med Scott S4 (ferskvandsmontering). Det var en fornøjelse at kaste med stangen. Aktionen oplevedes tilgivende uden af være kedelig, og jeg havde en fornemmelse af at have fuldstændig kontrol på kort og længer distancer.
Da S4 og jeg skiltes blev jeg helt trist til mode af, at jeg ikke havde et anvendelses område til stangen, som kunne retfærdiggøre et købAngel

K & B med din nye stang.

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
20-07-2010 22:27
Allan Wermuth

Odense
Besked: #4
Takker for input, jagten går videre ;-)

mvh
Allan
24-07-2010 17:53