Nyt til FTAS folket
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #1
Nyt til FTAS folket
G. Loomis NRX

[youtube]gReBNkwcAng[/youtube]

[youtube]2qjji_c8dpY&NR=1[/youtube]

http://www.gloomis.com/publish/content/g...n/fly.html

Hvis man ser bort fra det æstetiske og prisen (hovedrysten), så bliver det spændende at vifte med stangen når den lander i DK.

Tight loops

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 23-07-2010 af 09:25 Jan Fensten.)
23-07-2010 09:24
Adversering
LCB

Besked: #2
RE: Nyt til FTAS folket
Ja, Guds Skæbne (som Rolf Sørensen ville sige) hvor er de grimme. Jeg lever ellers under mantraet at hvis bare det virker som det, så er det ligegyldigt hvordan det ser ud, men her tror jeg at selv jeg sætter grænsen :-).

Men, på den anden side, hvis de virkelig er gode, så skal det ikke holde mig tilbage!

Lars
23-07-2010 19:23
Rasmus Bech

Randers
Besked: #3
Jeg er helt tosset med designet.... Heart
Meget kan man sige om Helios designet, men det her er da ovre i den helt modsatte grøft mht look! Noget mere råt. Ik alt det der bling bling værk.

Jeg skal bare eje sådan en !

Det er bare lige med at finde en som passer til de forhold vi har herhjemme... Syntes umiddelbart ik jeg kan finde en 9' #6....Huh - EDIT - FOUND Big Grin Big Grin

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
(Denne besked var sidst ændret: 26-07-2010 af 11:32 Rasmus Bech.)
26-07-2010 10:54
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #4
(23-07-2010 09:24)janfensten Skrev:  G. Loomis NRX

Hvis man ser bort fra det æstetiske og prisen (hovedrysten), så bliver det spændende at vifte med stangen når den lander i DK.
Tight loops

Jan

Glæder mig godt nok til at se nærmere på dem og lige få dem afprøvet når de kommer til DK, men ikke grundet at jeg har den store interesse i køb men man ved aldrig..

Prisen ligger alligevel omkring en SAGE kan jeg se med de amerikanske priser, så er nok ikke dem der skræmmer folk helt væk hvis man vil have sådan stang.. Big Grin

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
26-07-2010 23:30
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #5
(23-07-2010 19:23)LCB Skrev:  Men, på den anden side, hvis de virkelig er gode, så skal det ikke holde mig tilbage!

Lars

Hej Lars

Jeg havde en NRX 9´#5 til låns lørdag eftermiddag messsen. Stangen var rigget op med en longbelly WF, det var bestemt en positiv oplevelse, både på kort og lang distance; på trods af de sædvanlige Loomis karakteristika og blå beviklinger Wink

Måske skal man blot lade den æstetiske brille blive hjemme........

Venligst

Jan

28-03-2011 12:16
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #6
10 fod #7 fik jeg prøvet med en WF'er af ukendte specifikationer. Den kastede fremragende - ikke ulig Z-axis eller Streamdance (Sidstnævnte fåes dog ikke over #6). Men om den kaster bedre end før nævnte stænger kan jeg ikke afgøre ud fra afprøvningen. I mine øjne vil jeg give den prædikatet "å-stang" eller "allround-stang". Jeg har ikke prøvet den i 9 fod, men kunne sagtens forestille mig, at den kunne tilfredsstille mange kystfiskere(?).

Konklutionen er, at NRX's kasteegenskaber ikke helt overskygger dens noget specielle ydre. Derfor kommer den nok aldrig i min stangreol.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
28-03-2011 13:48
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #7
(28-03-2011 13:48)Brandt Skrev:  10 fod #7 fik jeg prøvet med en WF'er af ukendte specifikationer. Den kastede fremragende - ikke ulig Z-axis eller Streamdance (Sidstnævnte fåes dog ikke over #6). Men om den kaster bedre end før nævnte stænger kan jeg ikke afgøre ud fra afprøvningen. I mine øjne vil jeg give den prædikatet "å-stang" eller "allround-stang". Jeg har ikke prøvet den i 9 fod, men kunne sagtens forestille mig, at den kunne tilfredsstille mange kystfiskere(?).

Konklutionen er, at NRX's kasteegenskaber ikke helt overskygger dens noget specielle ydre. Derfor kommer den nok aldrig i min stangreol.

Jeg prøvede omtalte stang i Aalborg og kunne sagtens bruge den i åen, meeeeen ..... til den pris skal man vist være fuldblods Loomis fan med tatoveringer og det hele. Også når det gælder kyst brug Big Grin

Venligst Nikolai

28-03-2011 13:57
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #8
(28-03-2011 13:57)Nikolai R. Skrev:  Jeg prøvede omtalte stang i Aalborg og kunne sagtens bruge den i åen, meeeeen ..... til den pris skal man vist være fuldblods Loomis fan med tatoveringer og det hele. Også når det gælder kyst brug Big Grin

Ja, til den pris skal det kosmetiske også være topklasse - alternativt skulle der følge en tatoo med i prisen Tongue

28-03-2011 14:28
Leif Chr.

Besked: #9
(28-03-2011 13:48)Brandt Skrev:  10 fod #7 fik jeg prøvet med en WF'er af ukendte specifikationer. Den kastede fremragende - ikke ulig Z-axis eller Streamdance (Sidstnævnte fåes dog ikke over #6). Men om den kaster bedre end før nævnte stænger kan jeg ikke afgøre ud fra afprøvningen. I mine øjne vil jeg give den prædikatet "å-stang" eller "allround-stang". Jeg har ikke prøvet den i 9 fod, men kunne sagtens forestille mig, at den kunne tilfredsstille mange kystfiskere(?).

Jeg prøvede også den NRX 10` #7 fik at vide at den grønne line skulle være en nativerun wf. Jeg mener også det er en fin stang, den føles kun en smule hurtigere end den Nativerun i samme størelse som står hjemme i skabet.

Ville gerne have prøver en Guideline reaction 10' #7 men den fandt jeg kun i #9, måske ikke så interesant Confused

Nogle af de line setup på de udstillede stænger fandt jeg lidt pudsige, især på flere af Hardy`s stænger som kunne have været sjovere at prøve med en standard wf line. Men sådan er smag og behag jo forskellig Cool

Mvh Leif
28-03-2011 14:33
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #10
(28-03-2011 14:28)Brandt Skrev:  Ja, til den pris skal det kosmetiske også være topklasse - alternativt skulle der følge en tatoo med i prisen Tongue

Jamen Brandt. Det skulle du endelig have sagt i lørdags. Så havde jeg sendt dig afsted mod Fairpoint tatovøren Da der netop var mulighed for at få en gratis Loomis fisk på overarmen.

Måske kunne man også få en "Loomis fisk" indrammet med blå beviklinger.....Wink

Venligst

Jan

28-03-2011 14:33
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #11
(28-03-2011 14:33)janfensten Skrev:  Jamen Brandt. Det skulle du endelig have sagt i lørdags. Så havde jeg sendt dig afsted mod Fairpoint tatovøren Da der netop var mulighed for at få en gratis Loomis fisk på overarmen.

Måske kunne man også få en "Loomis fisk" indrammet med blå beviklinger.....Wink

Venligst

Jan
Gratis fisk, eller ej - så ville jeg foretrække pænere kork og flottere beviklinger Wink Jeg så godt, at nålen tegnede skeletfisk nede ved bagindgangen, men vidste ikke, at det var gratis. Men i virkeligheden burde reklamesøjlerne vel have haft en skilling for at lægge skuldre til??? Big Grin

28-03-2011 14:41
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #12
Den ville jo ligne en kutling på Brandts overarm Tongue
28-03-2011 14:41