Vinter udstyr?
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #1
Vinter udstyr?
Nu hvor det snart begynder at blive rigtig koldt kunne det måske være rart at høre hvad I andre brugte, for at holde på varmen?

Jeg har PVC waders (fattigmands-waders Tongue ) - men de fungere og jeg er glade for dem. Men tænkte om det ikke er muligt at bruge noget undertøj der giver samme effekt som neopren waders? Fra sidste forår husker jeg at 3 par uld sokker og 2 par lange underbukser IKKE var nok for at holde på varmen Smile

Hvad med fingrene? Er det med bare hænder, eller bruger i handsker? I så fald hvilke?

Jeg har prøvet med almindelige dot-handsker (blå prikker på handflade-siden) og det virker ganske udemærket til at holde lidt på varmen, men det er da kun lige indtil man får lidt vand på handskerne! Huh
19-10-2009 13:23
Adversering
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #2
RE: Vinter udstyr?
Hej Stig.

Inderst har jeg Smartwool Midweigth undertøj, tynde fjällræven g1000 bukser,smartwool Wader strømper,Scierra fleece overalls,scierra cc6 åndbar waders & neopren sok. Rapala Titanium handsker.
Det holder mig varm.

/Esben
19-10-2009 14:22
Morten H

Besked: #3
Hej stig
Jeg bruger Neoprenwaders når det er rigtig koldt.
Har også et par neoprenhansker, som jeg bruger når der er koldt eller blæser.
Jeg har thermo undertøj (langt) og et eller to par sokker + strømper inderst.
For det meste har jeg et par jeans på og mine Hummel (military) træningsbukser uden på(dejlig tykke) Og selvfølgelig waders.
2 t-shirts (Hvis meget koldt) og op til 2 trøjer
Har Altid hættetrøje på, så jeg kan dække for ørene, da jeg helst ikke bruger hue. Jeg er sådan en Kasket-karl ;-)

De hansker du snakker om, kunne jeg ikke forestille mig var særlig varme, da maskerne er store, De er tilgængæld gode som "landings-hansker"

MHede
mhede.wordpress.com
Tight Lines + Square Tails
19-10-2009 16:51
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #4
Hej Stig

Jeg bruger et sæt ski-undertøj, et par svedtransporterende sportsstrømper under en uldsok, et par fleece bukser, en thermo undertrøje og to fleece trøjer under årndbare waders og vadejakken - derudover en halsedisse i fleece og en ulden hue. Jeg fryser kun om fingrene .. jeg kan ikke finde ud af at fiske med handsker. Men jeg har et par lune vanter i jakkelommen .. så holder jeg en gang imellem en pause med dem på for at varme fingrene.
Jeg tror hurtigt du kommer til at bruge flere penge på at købe thermo undertøj til dine PVC waders end du ville gøre på at købe et par neophren waders - prøv f.eks. at se her:

http://www.almas.dk/shop/shop/product/sh...ageindex=1

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
19-10-2009 17:25
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #5
Jeg benytter mig af fleece overalls, måske lidt ski undertøj til at klare sveden hvis det er virkelig koldt, og så mine simms åndbare Smile

Det holder hele året rundt selv under virkelig kolde dage med frost grader..

Husk godt med varmt drikke, eventuelt Dr. Nielsen til at lige få varmen i den kolde tid og hænderne igang igen.. Smile

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
19-10-2009 17:37