hvor?
fiskekristian

Besked: #1
hvor?
hej jeg vil gerne vide hvor jeg skal cykle hen hvis jeg vil fiske efter havørred og laksHuhHuh????
30-07-2010 12:45
Adversering
LCB

Besked: #2
RE: hvor?
Hvor bor du? Det hjælper jo ikke at sende dig til Skjern Å på cykel, hvis du bor i Holbæk :-)

Lars
30-07-2010 13:30
Rasmus Bech

Randers
Besked: #3
Hmm. Hvorfor er det lige du ik sætter dig ind i de forskellige ting, inden du stiller alle spørgsmålene ?

Er dette blink godt?
Hvilken dag er bedst at fiske på?
Hvor fanger jeg ørred og laks?

For mig at se, så er det sgu noget useriøst at spørge om sådanne ting.
Som der er sagt før, GOOGLE er din ven. Og ellers syntes jeg du skulle hoppe på det lokale bibliotek, og låne en stak bøger, eller købe en stak som disse:

http://www.bogpriser.dk/forfatter-jens-ploug-hansen/

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
30-07-2010 16:10
Lars Thomsen

Besked: #4
Små slag Rasmus, er der ikke plads til alle herinde???? Du skulle måske selv prøve at GOOGLE Emma Gad. De der svar syntes jeg ikke klæder et forum, hvor en ung mand søger oplysning.

Mvh Thomsen
30-07-2010 16:36
Fiskefidusen

Besked: #5
Ja små slag Rasmus.

Hvor var det lige du startede.

Jeg har Feks 39 års fiskeri på bagen og er 42, hvad med dig.

Alle spørgsmål er relevante søger man bare en my af kundskab fra andre.

Husk på det og glem det aldrig du startede også fra bunden.Big Grin

Mvh Michael
30-07-2010 17:26
Kim A.

fjenneslev
Besked: #6
ikke for at blande mig alt for meget...
men jeg syntes at lbc har lidt ret i det han siger...
hvis vi vidste hvor du kommer fra da det som skrevet ikke hjælper noget at sige steder du ikke kan komme hen pga kilometer antal eller andet... men når det så er sagt... nu har jeg fuldt lidt med i hvad hr fiskekristian har skrevet rundt omkring... jeg er med på at han er 11... eller var det 13... skidt pyt... men min egen holdning lyder på jo mere interesseret man er i sin hobby(fiskeri for min side) desto mere selvstændig bliver man mht at søge sine oplysninger... biblioteket er et supremt sted at søge oplysninger... dog er youtube.com en super side hvis man kan lidt engelsk...
men alt i alt... inden man stiller et spørgsmål er man nød til at give lidt info for at få de mest korrekte svar...
eks. jeg er begyndt at binde fluer og har købt et samlet sæt med diverse værktøjer... der er et værktøj til at lave en whip finish men jeg ved ikke hvordan den virker har i nogle links eller gode råd... (hvor efter at folk ved hvad det er de skal svare på)
eller et andet eks. kan nogle fortælle mig hvordan jeg binder mit forfang til min flueline... så ved folk også ved de skal svare på... men som sagt vil helst ikke blande mig for meget Big Grin ville bare lige sige hej Big Grin

Mvh
Kim a.
(Denne besked var sidst ændret: 30-07-2010 af 19:51 Kim A..)
30-07-2010 19:50
Lars Thomsen

Besked: #7
Det kan godt være vores unge ven ikke altid lige tænker sig om inden han skriver. Men han er entusiatisk og det syntes jeg tæller mere end at sidde og læse bøger.
Knægten vil ud og fiske og har garanteret hørt om alle de flotte fangster der er gjort i Danmark. Hvis i virkelig ikke kan bære over med det og give ham nogle fornuftige råd i stedet for at pege fingre.
Ja så går i sgu i sko der er alt for små. Og at høre at Google er din ven er sgu da til at brække sig over. Hjælp da hinanden i stedet, eller er det her kun et sted man kan være hvis man har fanget 500 havørreder på flue, med en stang der koster over 4000,-. ??? Jeg spørger bare????
30-07-2010 21:07
Adversering
Rasmus Bech

Randers
Besked: #8
Hey drenge Blush

Var sgu lige lidt for hurtig med aftrækkeren. Sorry Confused Det var lige en smutter fra min side.

FiskeKristian : Jeg beklager tonen i mit overstående indlæg, kan godt se nu at det ikke er så heldigt skrevet SadRolleyes

Thomsen : Selvfølgelig er der plads til alle. Og havde ærlig talt ikke skænket det en tanke, at det kunne være en ung fiske-nysgerrig dreng. Men vil bare mene at hvis det er noget man vil, så er der jo oceaner af oplysninger på nettet osv, hvor man kan finde alle de svar man skal bruge, plus mere. Jeg syntes selv at Google er et glimrende værktøj på nettet. Det var derfor jeg foreslog det, ikke for at være en "smart-ass" Selvom jeg godt kunne se det kunne lyde sådan... Sad Det var bestemt ikke sådan ment.

Har lige googlet hende Emma Gad. Meget interessant Smile

Knæk og Bræk

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
(Denne besked var sidst ændret: 30-07-2010 af 23:43 Rasmus Bech.)
30-07-2010 23:37
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #9
Er dejligt at se der er så mange der gerne vil hjælpe en ung knægt igang herinde.

Kristian, vil også anbefale dig at undersøge med lidt bøger fra bibliotek så du får endnu mere viden end hvad vi bare kan fortælle dig om her. Og vigtigst af alt komme ud og drage dine egne erfaringer. For det er trods alt dem der giver dig alt du har brug for da alle fisker lidt forskelligt selvom alle bruger flue f.eks eller spin.. Smile

Mindes at have læst tidligere da du søgte kaste træning du var fra Århus, men der har du rigtig mange fine og gode muligheder med kysten til havørreder. Vil sige du skulle starte der og komme stille og rolig igang med fluekastet og få dig nogen erfaringer inden du drager til en å efter laks alene i din alder. Cool

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
31-07-2010 08:33
fiskekristian

Besked: #10
hej alle sammen tak for de råd og svar
i må unskylle at jeg ikke sagde hvor jeg bor jeg bor i århus
31-07-2010 21:59
Fiskefidusen

Besked: #11
hej.

Ja du har jo århus åen, men ved ikke lige hvormange Laks der er der men ved der er en del Havørreder.

Og så hår du Gudenåen dog lidt langt og cykle, men her bliver der fanget en del Laks og Havørreder.

Du kan se en del af fangsterne her på Langå campings hjemmeside, brug dette link.

http://www.langaa-camping.dk/?Fiskeri

Ved ikke om det hjælper dig, men det er det tæteste du kommer på Laks ved hjælp af cyklen. Cool

Som en anden også skrev du har masser af Havørreder rundt omkring dig og det er jo en god start.Big Grin

Mvh Michael
(Denne besked var sidst ændret: 01-08-2010 af 15:12 Fiskefidusen.)
01-08-2010 15:04
fiskekristian

Besked: #12
tak michael
06-08-2010 21:22