Montering af Gennemløber?
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #1
Montering af Gennemløber?
Hello all.

Har købt nogle gennemløber (TMF søm) og vil i den forbindelse høre hvordan i montere jeres gennemløbere, evt. hvilken slagline/længde/tykkelse osv. i bruger og hvis man evt. kan se en montering vejledning et eller andet sted på nettet?

pfh. Tak

Don’t run to the flats and catch a fish with this rod, walk down and get’em all. And enjoy it while you do it.. Tight lines )><((((º>

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
30-07-2010 13:11
Adversering
Sølvræven
Gæst

Besked: #2
RE: Montering af Gennemløber?
(30-07-2010 13:11)Kenneth H Skrev:  Hello all.

Har købt nogle gennemløber (TMF søm) og vil i den forbindelse høre hvordan i montere jeres gennemløbere, evt. hvilken slagline/længde/tykkelse osv. i bruger og hvis man evt. kan se en montering vejledning et eller andet sted på nettet?

pfh. Tak

Hej Kenneth,

Bruger oftes et stykke monofil 0.30 slagline på 60-70 cm længde (afhænger dog lidt af agnens vægt) - mellem krog og agn sætter jeg en lille plast perle for at beskytte knuden - ellers er samlingen mellem slagline og hovedline som er fireline, blot en svirvel.

Venligst

Claus
30-07-2010 13:36
Thorsen

Århus C
Besked: #3
Jeg bruges for det meste enkelt kroge og gerne moteret med lidt flash. Owners S-61 str. 1/0 er den jeg næsten altid har for enden ellers gør jeg ligesom Claus men med flourocarbon istedt for nylon. Om det gør en forskel er jo svært at sige, men jeg har det bedst sådan.

Enkelt krogens fordele opvejer i mine øjne dens ulemper og så er det sjældent at hornfisken sidder fast på de kroge. havørreden derimod kroges fint og jeg oplever færre mistede "faste" fisk. Læs evt. Mere på troutbum.dk. Om fiskeri med enkeltkrog vs. Trekrog Glimrende side i øvrigt. Kæmpe links arkiv....

I fisk og fri fra maj er der også en artikel om en ny metode der kaldes "releasetackle" som skulle være yderst effektiv.

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
30-07-2010 14:11
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #4
Jeg har altid bare kørt hovedlinen ud gennem blinket. Jeg har så brugt en lille gummiperle mellem blink og krog. Jeg har foretrukket enkeltkrog fordi den giver langt færre bundhug og endeligt er den meget nemmere at rive fri af grøde.

Før jeg har taget gennemløbsblink i brug, har jeg lige været efter dem med en lille fil og en skarp kniv for at fjerne støbegrater.
30-07-2010 15:05
Rasmus Keis Neerbek

Lynge, Allerød
Besked: #5
Hej

En lille smule inspiration her: http://www.lystfiskerens.net/index.php?o...&Itemid=75
30-07-2010 22:28