Skydehovedvægt?
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #1
Skydehovedvægt?
Hej

Jeg overvejer at finde en mere præcis vægt til vejning af mine skydehoveder end den digitale køkkenvægt jeg bruger pt. Den vejer kun i hele gram og derfor kan jeg i princippet sidde med to skydehoveder, som ifølge min vægt begge vejer 15 gram, men hvor det ene i virkeligheden vejer 14,5 og det andet vejer 15,5.

Jeg ved ikke hvor afgørende det er, men det er måske en udløber af FTAS?? Dodgy

Under alle omstændigheder vil jeg gerne have en mere præcis vægt og dermed mulighed for at få vejet alle mine skydehoveder nøjagtigt.

Hvilken vægt bruger I til jeres skydehoveder?

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
02-08-2010 20:13
Adversering
Sølvræven
Gæst

Besked: #2
RE: Skydehovedvægt?
(02-08-2010 20:13)Nikolai Kaad Skrev:  Hej

Jeg overvejer at finde en mere præcis vægt til vejning af mine skydehoveder end den digitale køkkenvægt jeg bruger pt. Den vejer kun i hele gram og derfor kan jeg i princippet sidde med to skydehoveder, som ifølge min vægt begge vejer 15 gram, men hvor det ene i virkeligheden vejer 14,5 og det andet vejer 15,5.

Under alle omstændigheder vil jeg gerne have en mere præcis vægt og dermed mulighed for at få vejet alle mine skydehoveder nøjagtigt.

Mvh

Nikolai

Hej Nikolai,

Tjek denne tråd http://fiskevand.dk/showthread.php?tid=451

Venligst

Claus
02-08-2010 20:53
LCB

Besked: #3
Jeg bruger en Pesola fjedervægt, som er meget præcis - vejer præcist med 0,5grams nøjagtighed. Jeg har købe min hos Korsholm. Jeg har denne model:

http://www.pesola.com/cgi-bin/shop?r0=us...lang=en_US

Man kan sagtens bruge en køkkenvægt, men man skal sikre sig hvordan den vejer - mange modeller er temmelig upræcise.

Lars
03-08-2010 13:59
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #4
(02-08-2010 20:53)Sølvræven Skrev:  
(02-08-2010 20:13)Nikolai Kaad Skrev:  Hej

Mvh

Nikolai

Hej Nikolai,

Tjek denne tråd http://fiskevand.dk/showthread.php?tid=451

Venligst

Claus

Jeg bruger også den vægt som Stig foreslog i tråden. Den virker glimrende og er meget meget præcis!

For at løse problemet med den lille flade på vægten, bruger jeg et låg på ca. ø120 mm, fra en kagedåse. Heri ligger selv lange skydehoveder godt, og i den diameter jeg plejer at rulle dem samme i. Det er så let at håndtere med TARA funktionen, vægten har.

Hilsen

Lars T.

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
03-08-2010 14:44
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #5
Jeg bruger en lille digitalvægt fra korsholm. Den vejer i tiendedele. Det er flueknepperi ja men jeg fik den sneget med i en større handel Smile

Er der iøvrigt nogen der ved hvor man kan købe kontrol lodder?
03-08-2010 14:55
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #6
(03-08-2010 14:55)Jakob Hansen Skrev:  Jeg bruger en lille digitalvægt fra korsholm. Den vejer i tiendedele. Det er flueknepperi ja men jeg fik den sneget med i en større handel Smile

Er der iøvrigt nogen der ved hvor man kan købe kontrol lodder?

Det kan man på linket i førnævnte tråd.

Hilsen

Lars T.

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
03-08-2010 15:45
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #7
hej alle

Tak for de gode input. Jeg tror jeg vil prøve at bestille den digitale vægt, som der linkes til.

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
04-08-2010 08:24
Adversering
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #8
(04-08-2010 08:24)Nikolai Kaad Skrev:  hej alle

Tak for de gode input. Jeg tror jeg vil prøve at bestille den digitale vægt, som der linkes til.

Mvh

Nikolai

Hej Nikolai, jeg har lavet en lille anmeldelse her:

http://fiskevand.dk/showthread.php?tid=519

Jeg er stadig glad for den, har intet bøvl haft med den.

Mvh
Stig
04-08-2010 10:49