Nye stænger fra USA
Nikolajc

Hjørring
Besked: #1
Nye stænger fra USA
Er der nogen som har erfaringer med at bestille håndbyggede stænger i USA?
Kan få mig en 9' #6 TCX'er samt en Z-Axis 8,6' #4 til ca. 8000 kr. incl told, moms og fragt, hvilket vel er en ok pris!!!
Hvorfor er fabriksbyggede stænger så relativt meget dyrere end "custom rods", der er jo den samme garanti
mvh
Nikolaj
04-08-2010 12:22
Adversering
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #2
RE: Nye stænger fra USA
Der hvor custum adskiller sig væsentligt fra fabriksbyggede stænger er på brugtprisen samt det faktum, at du sjældent får originalt transportrør med. Derudover dækker garantien kun selve klingen og ikke de påmonterede løsdele. Så hvis uheldet er ude skal man selv igang med at bygge reservedelen færdig (eller få en stangbygger til det, hvilket koster ekstra penge).

Der er nok også en del psykologi forbundet med det. Jeg har selv en custum-bygget XP, som kaster fortrinligt - alligevel vil jeg heller have den i fabriksbygget version, hvis jeg får muligheden Smile

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
(Denne besked var sidst ændret: 04-08-2010 af 14:55 Nikolai Kaad.)
04-08-2010 12:42
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #3
RE: Nye stænger fra USA
Jeg syntes ikke du sparer noget væsentligt på de to stænger. Du vil hos en dansk forhandler hvor du er lidt kendt kunne prutte prisen ned i noget der om ikke andet så er i nærheden af hvad du skal gi. Jeg ved ikke hvordan det er med Sage om man selv skal bekoste forsendelse til usa eller om der er et gebyr, men med Scott stænger ordner SalmonFly den sag (mener jeg - har aldrig knækket en stang).
Alternativt køb på udsalg i Danmark ;-)

Peter

"There is nothing permanent except change"

04-08-2010 14:21