fluer til p&t'er ??? :D
Kim A.

fjenneslev
Besked: #1
fluer til p&t'er ??? :D
hejsa alle sammen jeg sidder og tænker på hvilke fluer der har de største chancer for regnbuernes interresse i søerne
jeg har selv brugt "dog nobbleren" i sort og gul/grøn og hvid de virker ganske glimrende Big Grin
største fisk taget på en dog nobbler er 4,8kg
håber at i er frisk på at dele ud af jeres erfaringer Big Grin

mvh Kim A

Mvh
Kim a.
05-08-2010 16:48
Adversering
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #2
RE: fluer til p&t'er ??? :D
Cat's whiskers er en giftig provokationsflue. Hvis de ikke vil tage den så en lille undseelig mørk montana-nymfe. Hvis de går dybt så synkeliner og booby nymfer Smile
(Denne besked var sidst ændret: 05-08-2010 af 17:17 Jakob Hansen.)
05-08-2010 17:17
Kim A.

fjenneslev
Besked: #3
super Big Grin det må jeg da lige ha læst lidt på Big Grin

Mvh
Kim a.
06-08-2010 16:32
Fiskefidusen

Besked: #4
Hej Kim

Du kan se cats whisker her på vores hjemmeside samt et par andre fluer der også virker.

http://www.fiskefidusen.dk/26908396

Har desvære ikke fået lagt bindemønster ind endnu men det skal nok komme.

Mvh Michael
11-08-2010 13:53
Kim A.

fjenneslev
Besked: #5
så en cats whisker er i bund og grund marabou som "start" cactus chenile(garn) som krop og marabour i slutningen med en for for belastning hva enten det er tungstens hoved eller kuglekæde øjne

Mvh
Kim a.
11-08-2010 19:41
Kim A.

fjenneslev
Besked: #6
eller spey hackle

Mvh
Kim a.
11-08-2010 19:42
Fiskefidusen

Besked: #7
Hej kim

Ja det er marabu cactus chenile marabu og så mesing hoved som belastning.

Bundet på en str 6 streamer, men krog str vælger du selv du kan også lave dem på en str 10 krog.

Vælger du feks. en str 10 kamasan krog skal du bare slappe af under figten ellers retter de krogen ud og er den først blevet retet ud og du bøjer den på plads igen er metalet blevt blødt og der skal ingenting til før den retter sig ud igen.

Du kan også binde dem på en let karpe kroge de retter sig ikke sådan ud

Mvh Michael
(Denne besked var sidst ændret: 12-08-2010 af 14:19 Fiskefidusen.)
12-08-2010 14:13
Adversering
Kim A.

fjenneslev
Besked: #8
(12-08-2010 14:13)fiskefidusen.dk Skrev:  Hej kim

Bundet på en str 6 streamer, men krog str vælger du selv du kan også lave dem på en str 10 krog.

Vælger du feks. en str 10 kamasan krog skal du bare slappe af under figten ellers retter de krogen ud og er den først blevet retet ud og du bøjer den på plads igen er metalet blevt blødt og der skal ingenting til før den retter sig ud igen.

Mvh Michael

hej michael Big Grin har en lille ting jeg vil tilføje til "mig" afdelingen er uddannet klejnsmed.. Big Grin så bruger som regel "kraftigt" jern Big Grin
men tak Big Grin vil da gerne prøve dem har tungstens hoveder og marabou og cactus chenileBig Grin

Mvh
Kim a.
12-08-2010 20:11
Fiskefidusen

Besked: #9
(12-08-2010 20:11)Kim A. Skrev:  
(12-08-2010 14:13)fiskefidusen.dk Skrev:  Hej kim

Mvh Michael

hej michael Big Grin har en lille ting jeg vil tilføje til "mig" afdelingen er uddannet klejnsmed.. Big Grin så bruger som regel "kraftigt" jern Big Grin
men tak Big Grin vil da gerne prøve dem har tungstens hoveder og marabou og cactus chenileBig Grin

Hej kim.
Kan kun give dig ret et kraftigt jern er bedre end et blødt jern. Big Grin
13-08-2010 14:04
Fiskefidusen

Besked: #10
Hej Kim.

Spøg til side.

Når du fisker i p&t er det ikke så meget fluen det kommer an på, det er måden du fisker den på der er afgørende.

Bruger du cats whisker er det en flue du pyrser fiskene med, det vil sige du kan se fisken og provokerer den med fluen og når den tager den kan du se det og så er det bare et spørgsmål om og give tilslag på det rette tidspunkt. Cool

Her er et par Polaroid Solbriller uundværlige.

Dette er noget man skal lære og kan til tider give grå hår, da man enten er forhurtig eller fisken når og spytte den ud inden du når og reagere. Confused

Små fluer er heller ikke og kimse af, her kan du se et par af de fisk vi feks har fået på en goldhed nympfe str 16 fisket på flydeline med et læt synkende forfang.

http://www.fiskefidusen.dk/26908376

Mvh Michael
(Denne besked var sidst ændret: 13-08-2010 af 14:49 Fiskefidusen.)
13-08-2010 14:42
Kim A.

fjenneslev
Besked: #11
jeg har ingen polarid briller endnu... kan ikke beslutte mig for hvilke jeg skal købe... for ved ikke om jeg kan nøjes med nogle til 50 kr eller om de skal koste 1000-1500 kr
pyrse ? hvordan gør man det ? har aldrig hørt om det... er det noget med nymfregreb ?

Mvh
Kim a.
13-08-2010 21:55
Fiskefidusen

Besked: #12
Hej Kim

Hvad briller angår bruger jeg selv to par, et med mørke glas og et med gule glas.

De mørke bruger jeg i høj solskind og de gule i mere dunkelt vejr, bruger dem over alt hvor jeg fisker da de fjerner genskindet fra vandet og du kan se meget mere af hvad der foregår under vandet og jeg vil meget nødigt undvære dem.

Brillerne findes i mange forskelige pris klaser og jeg har prøvet mange slags og min konklution er at de billige hurtigt bliver ridsede og en rids midt i synsfeltet er til mere iretation end en glæde.

Mine mørke briller er fra Strike pro og de gule fra Scierra og koster ca 4-5 hundrede kroner per par og dem er jeg godt tilfreds med og de kan da stadig blive ridsede da det er plast og ikke glas.

Vil du have toppen af toppen, er det en indvistering der heder briller med ridse fast glas og her skulle polariteten være i top og det bliver også min næste indvistering.Cool

Hvad pyrse fiskeri angår er det et spørgsmål om og have et par gode briller, så man kan spotte fiskene under vandet og hele tiden presentere fluen forand dem i håbet om man kan provokere dem til og bide.

Man pyrser hele tiden rundt om søen og prøver og spotte fisk man kan prøve og få i hug.Shy

Men pas meget på her fisken tager ofte ikke fluen og glider ind over linen og her er det vigtigt ikke og give tildslag, da fluen da bliver parkeret et eller andet sted på fiskens krop og fejl fangede fisk er ikke veld set af andre , her bliver du hurtigt upopulær bland de andre fiskere.

Du bliver kun klogere ved og være venlig over for folk og er du venlig ryster det ofte mange guldkorn af sig.Big Grin

Mvh Michael
(Denne besked var sidst ændret: 14-08-2010 af 15:09 Fiskefidusen.)
14-08-2010 15:08