"Kontaktannonce" - Søger fiskekammerater i det østjyske
Kåre

Besked: #1
"Kontaktannonce" - Søger fiskekammerater i det østjyske
Hej alle Østjyske her på Fiskevand.dk!

Som jeg har skrevet i en anden tråd her på dette forum, så kunne jeg godt tænke mig at samle en flok glade fiskere, som har lyst til at dyrke fiskeriet sammen, så meget som man nu har tid og lyst.
Jeg er selv begyndt at fiske mere igen, fordi jeg har fået tid til det. Problemet er at jeg nok er noget mere "lystfisker" end dem jeg normalt fisker med. Så jeg er meget tit afsted alene.
Jeg har også lige købt båd, og der er det mægtig rart at være to eller flere til at tumle den i og op af vandet, samt dele udgifter til benzin og slæbested. Men hovedsageligt, selvfølgelig, dele de gode stunder ved vandet.

Jeg kunne forstille mig at vi var en 5-10 stykker, måske flere, som på kryds og tværs tager med hinanden på ture, når det lige passer ind. F.eks. kan det være jeg har fået en dag fri i weekenden og vil ud i båden. Så kan jeg lige smide besked ud i gruppen, og så kan dem der har lyst støde til.
Eller man kan aftale et sats på havørred en nat ved åen, eller.....
Formålet er selvfølgelig hovedsageligt at få nogle kammerater som er lige så nørdede med fiskeriet som een selv. Det er ikke alle der helt forstår hvorfor jeg står op kl 0300 lørdag morgen...

For at gruppen skal kunne få fornøjelse af hinanden, er det naturligvis vigtigt at vi "ligner hinanden", hvad angår fiskeriets art.
Det dur ikke at gruppen består af en der kun fisker med tørflue i de små nordjyske åer, en der kun fisker laks i Norge med tohåndsfluestangen, en inkarneret vragfisker, og en konkurrence-medeskallefisker...

Så her er stikord over mit fiskeri, og derfor også hvilken "slags" folk jeg søger (jeg er heldigvis meget lidt kræsen ;o) ):

Hvor fisker jeg:
- Til daglig fisker jeg mest på kysterne, en del i båd, omkring Djursland. Fra Mariager fjord til Århus bugten.
- Gudenå, Glenstrup sø, Allingå, Randers fjord, Mariager fjord.
- Vil gerne på længere ture til mere fjerne destinationer i ny og næ. Det bliver bare ikke til noget alene...

Hvad fisker jeg efter:
- Hovedageligt Gedde, Aborre, Havørred, Fladfisk, Hornfisk
- Vil gerne fiske mere efter (noget der skal prøves af nu jeg har fået tid til at udvide mit fiskeri): Pig- Slethvar, Makrel, Sild, Torsk, Sandart.
- Har endnu min første havørred fra kysten/båd til gode (har mistet et par stykker), så det skal der også arbejdes på!
- Synes også det er hyggeligt at mede brasen og skaller en lun sommeraften.

Hvad fisker jeg med:
- Spinnestang. Både spin og mede, hvad der nu lige passer mig den dag.
- Har prøvet at fiske med flue for mange år siden, men det hang ikke rigtigt ved, selvom jeg godt kunne lide teknikken bag.

Andet:
- Har båd på trailer: 16 fod, 30 Hk, kan godt klare lidt sø. Perfekt til 2-3 mand. 4 mand muligt.
- Har altid bil til rådighed
- Medlem af Randers sportsfiskerklub

Min person:
- 35 år, gift, 3 børn (7, 14 og 16 år).
- Hus og have.
- Har for nylig fået "et nyt liv" og fået meget mere tid og overskud til at dyrke fiskeriet intenst igen.
- Fast arbejde, med rimeligt fleksible arbejdstider.
- Randrusianer, bosat i Søby, mellem Randers, Hornslet, Århus.

Det jeg søger er:
Samle en flok ligesindede lystfiskere i det østjyske, med nogenlunde samme hang til de former for fiskeri jeg har nævnt.
Hyggeligt samvær under fisketure: Det er altid sjovere at være et par stykker afsted,
end at gå alene, eller sidde alene i båden.
Hvis fiskeriet ikke helt flasker sig, så kan det være svært at holde gejsten ene mand.
Og så smager madpakken, og en øl til, også meget bedre i godt samvær, når der er pause i fiskeriet...
Evt. nogle længere fællesture.
Dele erfaringer, og hjælpe hinanden.
Og så forhåbentlig nogle gode venskaber som række ud over fiskeriet også.

Hvis du kunne tænke dig at være med i denne uformelle gruppe, så giv endelig besked!
Så vil jeg lave en liste med "medlemmer", og så tager vi den derfra.

mvh
Kåre
09-08-2010 19:41
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #2
RE: "Kontaktannonce" - Søger fiskekammerater i det østjyske
Hej Kåre

Jeg er fynbo, så jeg passer ikke lige ind i din målgruppeUndecided

Men jeg vil fortælle dig, at vi har haft ualmindelig stor succes med at arrangere fælles ture her på forum. De er gerne kommet i stand på den uformelle måde, at en har taget et initiativ til en konkret tur med forslag om tid og sted. Det har ofte affødt, at 6-8 mand har været afsted sammen under mægtig hyggelige forhold. Det har da også haft den sociale konsekvens, at flere af os er begyndt at fiske sammen under mere private forhold og endda i enkelte tilfælde er blevet vennerSmile

Hvis jeg var dig - så tror jeg blot at jeg ville foreslå en tur .. til Åen, til kysten eller i din båd - så kunne det sagtens være, at nogen fattede interesse, og så kunne I tage den derfraSmile

Den næste fællestur går til Lagan i Sverige i september .. der kunne godt blive plads til en enkelt sidste øjebliks tilmelding - hvis du gerne vil hilse på nogen af girafferneCool

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
10-08-2010 00:20
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #3
Meget apropos .. Hvordan ser det ud mht. dem der ikke har svaret på de sidste tilmeldingsfrister? Jeg tror nok Henrik Thomsen er meget ivrig for at komme med.
10-08-2010 00:28
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #4
Hej Jakob

Jeg har ikke hørt noget - så jeg synes fint, at vi kan lukke op for et par stykker mereSmile
... men det skal være NU - vi er nødt til at lukke listen og booke faciliteterne snarest ..

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
10-08-2010 00:36
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #5
Jeg sender ham en sms i morgen. Så må han selv klare den derfra Smile
10-08-2010 00:47
lars løve lund

Besked: #6
Hej Kåre.

jeg bor i århus. Jeg vil da gerne fiske lidt sammen med dig. men det er stort set kun kystfiskeriet efter havørred, jeg intraserer mig for. Jeg vil gerne hjælpe dig med at få fanget din første havørred. jeg syntes også det kunne være hyggeligt med en fisketur i din båd.

Jeg selv er 33år gammel.
ingen børn.
bor i lejlighed.

er også Medlem af Randers sportsfiskerklub.
du er velkommen til og ringe eller skrive til mig på 30898946. så tager vi den derfra. evt sende mig en privat besked.

mvh. Lars Løve Lund
10-08-2010 13:03