Opbevaring af skydehoveder på fisketur?
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #1
Opbevaring af skydehoveder på fisketur?
Hej

Jeg vil høre hvad I bruger til at opbevare jeres skydehoveder i når I er på fisketur.

Jeg har selv et par af de små Loop skydehovedmapper med netlommer, men syntes der er for små til skydehoveder og egentlig egner sig bedst til forfang og polyleaders - omvendt syntes jeg at mine Scierra skydehovedmapper med plastlommer er for store Sad ?

Scierra mapperne er fine som opbevaring herhjemme, men på tur syntes jeg de fylder for meget.

Er der nogle bud på smarte alternativer - andet end almindelige plastlommer med lynlås??

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
(Denne besked var sidst ændret: 11-08-2010 af 09:49 Nikolai Kaad.)
11-08-2010 09:48
Adversering
per larsen

Besked: #2
RE: Opbevaring af skydehoveder på fisketur?
Hej Nikolai

Jeg har en mappe fra Finsport som måler 11X18 cm.Den er forsynet med de sædvanlige lynlåslommer i plast,7 stk store til skydehoveder og 8 stk.Små til forfang.Jeg syntes den i størrelse passer fint til skydehoveder til enhåndsstængerne men,til de lange og kraftige hoveder til tohåndsgrejet er den efter min mening for lille.Den er forsynet med en karabinhage,så man kan hægte den i en d-ring
på jakken ,bæltestrop eller hvor man ellers finder det passende,så man undgår at skulle bruge en hel lomme allene til den.
Jeg mener at jeg købte den hos Korsholm for et årstid siden.

mvh per
11-08-2010 10:40
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #3
Jeg bruger den samme loop skydehovedpung og synes egentligt at den egner sig fint til formålet. Jeg har uden større dikkedarer 3-4 hoveder i den. Til tohåndshoveder derimod fandt jeg hos Korsholm en mappe fra Tiemco som måske kunne være det du søger ...

http://english.tiemco.co.jp/project/fish...y_code=775

den måler vel ca. 140x140mm og har god plads til de lange hoveder.
(Denne besked var sidst ændret: 11-08-2010 af 11:15 Jakob Hansen.)
11-08-2010 11:15
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #4
Bruger selv dem scierra har, da jeg syntes de har nogen fine lommer også til forfang så man kan holde fint system i det Smile

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
11-08-2010 13:58
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #5
Hej Nikolai

Jeg bruger den her. Synes den er det smarteste og mest praktiske jeg har set.

http://fiskevand.dk/showthread.php?tid=652

Hilsen

Lars T.

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
11-08-2010 16:16
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #6
Tak for de mange gode input og links

Jeg sætter jagten ind - sandsynligvis efter Salmonflys RIO kopi eller Tiemco (som fås lidt billigere i Sportshuset)

Fortsat god aften Smile

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
11-08-2010 21:42
LCB

Besked: #7
Tiemcos er rigtigt fed - fås i to "tykkelser" med plads til lige mange skydehoveder (hvis jeg husker rigtigt) - den ene til enhånds, den anden til tohånds - gæt selv hvilken :-).

Orvis lavede i gamle dage en rigtigt fed en - stadig den fedeste til "liner med i fiskevesten". Loops er også fin, men har den kedelige egenskab at lyse liner bliver zebrastribede, hvis de ligges våde i mappen!

Jeg bruger oftest mine Orvis mapper - "lader" dem inden jeg begynder at fiske med de 2-3 skydehoveder jeg forventer at kunne få brug for, og så typisk et jeg slet ikke forventer at få brug for (og det er oftest det jeg skifter til :-).

Ellers synes jeg såmænd ikke der er de store problemer i at gå med en Scierra-mappe i ryglommen, hvilket jeg også tit gør.

Lars
11-08-2010 21:56
Adversering