Opbevaring af fisk.
Uwe

Herlev/Ballerup.
Besked: #1
Opbevaring af fisk.
Hejsa...

Jeg søger lidt råd til om hvordan og hvad jeg skal gøre, hvis jeg skal have fisk med hjem fra turen d.15 Nov.
Der for jeg jo lige et par timer hjem, hvor det både er i bil - tog ( varmt ) og så det sidste stykke hjem på en 2hjulet.
Nu er toget jo ik lige der hvor man siddet og fryser, men mange gang lidt ala "tyrkiskbad". Så der vil jo komme en del forskel i temperaturen, når jeg skal hjem fra turen.
Hvordan bringer jeg min evt. fangst, bedst muligt hjem til fryseren/middagsbordet??.

K&B
Uwe
25-10-2009 06:10
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #2
RE: Opbevaring af fisk.
Hej Uwe

De gange, hvor jeg har haft brug for at improvisere transport af fisk har jeg lagt dem i en plasticpose med noget koldt omkring (.. frosne ærter - eller hvad der lige har været den lokale købmands bedste tilbud)Cool
Jeg tager under alle omstændigheder en køletaske med til vores grill kød .. så ka' vi lægge fiske i den på vej hjem .. de skal nok holde sigSmile

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
25-10-2009 13:47
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #3
Hva fanden Uwe.. Kan du ikke bare sætte fisken 'fri' igen og så fange den på de hjemlige egne? Big Grin Big Grin

Men ja, kan du få fisken på køl helt til Odense, så skal den nok kunne holde sig i en plastikpose med noget koldt avisomslag eller ligende. Det tror jeg i hvertfald Wink

Men nu får vi jo lige at se om der overhovedet er fisk at fange til jer andre. Statistikken hedder sig jo at for hver 7. fisk jeg fanger er der 1 til deling til I andre Tongue
25-10-2009 14:38
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #4
Har selv haft et håndklæde eller andet med, som man lige gør våd og vikler rundt om fisken.. Det har fungeret fint og kan sagtens holde fisken frisk til man kommer hjem.. Smile

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
25-10-2009 18:52
Uwe

Herlev/Ballerup.
Besked: #5
Hejsa...

Stig... Ja det er da min plan, at hvis det har størrelsen skal den med hjem. Det er jo en fryd, at smæske sig i en HØ som man selv har fanget.

Så tager jeg et viskestykke mere med, så kan det blive våddet til turen hjem.

K&B
Uwe
25-10-2009 22:23
Anders

Københavnsområdet
Besked: #6
Har læst i en Svensk fiske bibel som jeg ikke husker navnet på:
Opbevare tilstrækkeligt tørt til at opsuge udsivende vædske.
Vædske = flere bakterier
Skællen skal fjernes, så slim produktionen stoppes.
Slim = vædske = flere bakterier samt dehydrering af fisken.
Fjern indvolde, skær fra hoved mod gat og uden om dette.
Gnid bughule med salt for at nedsætte kimtal.
Saltet skal selvfølgelig ikke ikke overgøres, kender en der gjorde
26-10-2009 22:35