Rørfluer - montering af rør på nål
Morten E.

Klarup
Besked: #1
Rørfluer - montering af rør på nål
Hej

Når jeg binder rørfluer på FITS-nål synes, jeg, at det efterfølgende kan være meget vanskeligt at få fluen taget af nålen Huh

Er der nogen, der har nogle gode forslag til hvordan man nemt kan få den taget af? Man kan selvfølgelig lade være med at presse røret så godt fast, men jeg synes godt nok det er træls at binde på et rør, der ikke sidder ordenligt fast.

Supplernede spørgsmål - jeg har et HC-rørfluestik, hvor det ikke er muligt at få den tynde nål skruet ordenligt fast - nogle der har oplevet det og fundet en løsning?

Hilsen Morten

Der er en hårfin grænse mellem at fiske og stå på bredden og ligne en idiot (Steven Wright)
17-08-2010 10:18
Adversering
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #2
RE: Rørfluer - montering af rør på nål
Det er næsten lige meget hvilke rør man bruger,de sidder næsten altid meget fast,dog synes jeg de er nemmere at få af Pro Tubes flade nål

/Esben
17-08-2010 12:22
LCB

Besked: #3
RE: Rørfluer - montering af rør på nål
Hej Morten!

Det gør ikke den store forskel om du presser røret mere eller mindre godt fast. Hvis du binder på de originale FITS-rør, så er problemet at du simpelthen med bindetråden presser røret sammen omkring nålen, så det sidder meget godt fast i visse tilfælde.

Jeg synes nu ikke det er det store problem, jeg tager fat med begge hænders tommel- og pegefinger forrest og bagerst på fluer og trækker stille og roligt af - nogle skal der bruges flere kræfter en andre, men der sidder inge fluer fast på min nål, og jeg har stadig tilgode at ødelægge en flue.

Lars
19-08-2010 11:57