skyl grejet
kystfisker19

Besked: #1
skyl grejet
hej HUSK OG SKYL GREJET EFTER BRUG, når det har været i saltvand,ellers er der stor risiko for at det ruster hurigtig
hilsen kystfisker19
17-08-2010 21:43
Adversering
Ulrich

Hobro
Besked: #2
RE: skyld grejet
DET SKAL JEG NOK GØRE!
Hvem tør undlade at gøre som beskrevet efter sådan et seriøst og dybdeborende indlæg som her.

"Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after."
17-08-2010 22:08
Thorsen

Århus C
Besked: #3
(17-08-2010 22:08)Ulrich Skrev:  DET SKAL JEG NOK GØRE!
Hvem tør undlade at gøre som beskrevet efter sådan et seriøst og dybdeborende indlæg som her.

Ro på, det er da sagt i bedste mening. Kystfisker19 er ny i gamet. Så måske du venligst skulle skrue ned for sarkasmen en smule.Angry

Om grejet så skal skylles er et andet spørgsmål. Jeg skyller f.eks. aldrig mine fastspole hjul, de får kun en fugtig klud. Jeg oplevede at hjulolien hurtigt forsvandt fra lejerne da jeg skyllede dem under vandhanen efter en fisketur. Så nu er kun spolen der får den tur og hjulet kører langt bedre nu.
Resten af grejet (waders, støvler, net, endegrej og stangen) får dog altid en skyller i badekaret efter brug.

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
17-08-2010 22:50
lars løve lund

Besked: #4
Jeg er helt enig med Thorsen.

Kystfisker19 har sikkert prøvet det som alle nybegynder fisker har prøvet, at lidt af grejet er rustet eller irret.
men ja husk at lad grejæsken stå åben efter en tur og skyld spolen. osv....... det betaler sig.....
17-08-2010 23:44
Rasmus Bech

Randers
Besked: #5
Skyller ikke mit grej, har aldrig gjort det, og kommer aldrig til det Blush

Har aldrig haft problemer what so ever.

EDIT; flue og blinkæsken bliver dog åbnet efter en fisketur i det salte.

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
(Denne besked var sidst ændret: 17-08-2010 af 23:46 Rasmus Bech.)
17-08-2010 23:44
Rejen

Gribskov
Besked: #6
RE: skyl grejet
Jeg går praktisk talt i bad med mit gear efter endt fisketur hehe Cool

Fluerne bliver altid skyllet under den kolde hane.

/Rejen

Kysten kalder
18-08-2010 09:21
Stevnsfisker

Besked: #7
Det er desværre en udbredt misforståelse, at man skal skylle sit grej efter endt fisketur.

Det største problem opstår i den forbindelse med hjulene, som får skyllet olie og fedt ud af lejer m.v., hvilket hurtigt medfører en dårlig gang. Det er rigeligt at tørre hjulet med en fugtig klud.

Jeg skyller gerne mine vadestøvler mellem hver fisketur, men det er mest fordi de er af ægte læder, og fordi jeg ikke gider at tage et par mudrede støvler på når jeg skal ud igen.

Et andet godt fif til at undgå rust er, at holde blink og kroge adskilt. Altså ikke noget med at have blinkene liggende monteret i æsken, for så er rusten sikker i løbet af kort tid.
Nogle vil mene, at den fremgangsmåde er omstændelig og besværlig, men man kan jo som bekendt kun fiske med én agn ad gangen, og den tid man sparer ved at have blinket liggende monteret i æsken skal man nok få brugt når der skal fjernes rustWink
18-08-2010 09:59
Adversering
Fiskefidusen

Besked: #8
Her er et par fif .

Fisker du i Fjorde Åer Søer, er der meget lidt salt eller ingen her og her er det ikke nødvendigt og skylle dit hjul.

Her bruger du bare en opvredet klud med lidt sulfo, til og tøre det af.

Fisker du på åben kyst er der her meget mere salt i vandet og det har en mani med og sætte sig som ir.

Brug her din bruser og skyld hjulet på afstand som var det regn der ramte det.

Ingen hjul er vandtætte så den med ind under vandhanen dur ikke.

Har du fisket med blink på kysten så hæld dem ud på en avis når du kommer hjem og lad dem tøre der.

Har du brugt fluer så husk og tag dem ud af skumgummien og lad æsken stå åben mens de tørrer.

Bare et par forslag.

Mvh Michael
19-08-2010 17:57