Kysten venter!! men hvor?
stitz

Besked: #1
Kysten venter!! men hvor?
Er kommet ud hvor jeg ikke kan bunde..Confused
Jeg har inviteret min far med på fisketur. Men mangler et godt sted på kysten efter en Hø eller toAngel
Jeg har bare ikke den store viden om hvor vi skal tage hen af..? vi bor i århus.
vi har før fisket ned ad det meste af kysten fra mersellisborg skov ned til fløjstrup strand. og på mange af de andre så kaldte HOTSPOTS. men uden det store held. har kigget lidt på diverse sidder med fiskepladser. det er jo ikke fordi der ikke er nok at vælge imellem. det virker bare som om at nogen af stederne ikke helt burde ha en plads på kortetBig Grin eller er det bare os der ikke kan fange fisk i nærheden af ÅrhusBlush Jeg har aldrig fanget en Hø i århus bugten Dodgy men bleger ikke at være problem når vi køre langtAngel sletterhage, bornholm og samsø. Tager ud i næste weekend fra klokken 5 morgen. Har tænkt lidt på om kysing næs ville være et godt bud. Men tænkte på om der er nogle af jer flinke med fiskere der havde et enkelt fif eller et enkelt hot spot gemt i ærmet. vi køre gerne efter det. men kunne være rart vis der var en der havde pulsen på Århus bugtenSmile
På forhånd tak
mvh Nick

stitz85@ofir.dk
23-08-2010 13:49
Adversering
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #2
RE: Kysten venter!! men hvor?
Hey Nick

Jeg har desværre ikke en finger på pulsen lige pt hvad angår Århus, da jeg selv lige er flyttet derfra her i Januar. Men pladser der har hjulpet mig rigtig meget og er dem jeg nok vil sige du skal sigte efter denne tid er
Djursland.
- Kobberhage svigter aldrig,
- Glatved

Århus Bugten:
- Vrinners / Rolsøgård
- Vosnæs pynt plejer nu også nok at kunne

Listen kunne nemt blive længere, da jeg har oplevet mange rigtig spændende og lækre pladser i min tid derovre i Århus.. Smile

Syntes du skal vælge at sigte imod nogen yderkyster hvor du kan finde badekar, og dybt inde under land. Da vandet er stadig lidt varmt som for tiden har jeg bedst erfaringer med sådanne pladser.

Men håber der er nogen der har fingeren på pulsen der kan byde mere ind end mig. Smile

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
23-08-2010 23:45
123

Besked: #3
(23-08-2010 13:49)stitz Skrev:  Er kommet ud hvor jeg ikke kan bunde..Confused
Jeg har inviteret min far med på fisketur. Men mangler et godt sted på kysten efter en Hø eller toAngel
Jeg har bare ikke den store viden om hvor vi skal tage hen af..? vi bor i århus.
vi har før fisket ned ad det meste af kysten fra mersellisborg skov ned til fløjstrup strand. og på mange af de andre så kaldte HOTSPOTS. men uden det store held. har kigget lidt på diverse sidder med fiskepladser. det er jo ikke fordi der ikke er nok at vælge imellem. det virker bare som om at nogen af stederne ikke helt burde ha en plads på kortetBig Grin eller er det bare os der ikke kan fange fisk i nærheden af ÅrhusBlush Jeg har aldrig fanget en Hø i århus bugten Dodgy men bleger ikke at være problem når vi køre langtAngel sletterhage, bornholm og samsø. Tager ud i næste weekend fra klokken 5 morgen. Har tænkt lidt på om kysing næs ville være et godt bud. Men tænkte på om der er nogle af jer flinke med fiskere der havde et enkelt fif eller et enkelt hot spot gemt i ærmet. vi køre gerne efter det. men kunne være rart vis der var en der havde pulsen på Århus bugtenSmile
På forhånd tak
mvh Nick

stitz85@ofir.dk

Prøv her: http://justonemorecast.dk/kystpladser.html
24-08-2010 16:47
stitz

Besked: #4
tak for svar til jer begge 2:-) røg på klaus j´s krog og kørte en tur til vosnæs.

Stod tidligt op. og kørte en tur til vosnæs med ankomst kl 07. Fiskede imellen vosnæs pynt og hundshøj. Fiskede i 2 timer med og uden waders. fangede ingen ting. men så en sæl der kom forbi på små 15 meters afstandSmile Fiskede med diverse blink + forfang med børsteorm.
pakkede sammen ca klokken 9, og kørte mod sletterhage ved fyret. her var der lidt mere action..! efter 15min begynte stangen med forfang at dingle. en mindre flad fisk kom på land. der efter kom en tobis på land. den havde sprunget på min 22g hvide stripper. da jeg havde givet lille tobias sin frihed. så jeg at en lille fisk sprang. Tænkte der måtte være en mindre jagt i gang under overfladen, og jeg ville være med Cool fik kastet ca i den retning og den huggede på min striper. og begyndte at tage et langt udløb.. da den var færdig med at kondi træne slap den selvfølgeligt fri 3m fra breden hmm Dodgy tog hjem klokken 13. alt i alt god tur på kysten med fisk, sæler og marsvin sin far og en flot natur i det jyske Wink
28-08-2010 16:37