Hoved og skyde liner
freeice

Besked: #1
Hoved og skyde liner
Hey jeg har ikke fisket en del år og er gået i gang igen.
Og så er jeg kommet i tvivl med hvilken type line jeg skal bruge, Går efter klasse 8.
Jeg regner med at anskaffe mig en ny line WF8 F men når jeg søger på de forskellige sider er der mange med
skyde hoveder/Skyde liner vad er et skyde hoved/line og hvordan montere man det.
Montere mand det med bag linen eller med sin WF line.
På fore hånd tak.
24-08-2010 12:27
Adversering
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #2
RE: Hoved og skyde liner
Hvis du skal starte, vil jeg mene at det er nemmest med en wf-line ... Smile

Et skydehoved/skydeline setup er reelt set bare en wf line der er delt mellem klumpen og den tynde del ... Det giver mulighed for at skifte delene separat. Det giver en del fleksibilitet i fiskeriet Smile
24-08-2010 13:11
freeice

Besked: #3
Oki viste ikke om det var en nødvendighed at have Da der er flere at vælge i mellem ind WF.
Det betyder at vis mand vil bruge en anden spids eks (flyde/Synk/Anden vægt)
så skifter mand hovedet i stedet for hele linen.
Vis sådan er det sku smart, Kan huske at det var irriterende at skulle skifte den lange line ud midt på turen når det var nødvendigt, så det vil være rart at kunne nøjes med kun hovedet:-)

Findes der manualer til Kvinder:-)
24-08-2010 14:18
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #4
Hej igen.

Jeg forstår ikke lige hvad du mener med de første to linier. Derudover er det rigtigt forstået at du kan nøjes med at skifte hovedet hvis du vil gå fra f.eks flydende til synkende hoved. Mange laver desuden løkker på alle delene så det er ekstra nemt at skifte Smile
24-08-2010 15:01