Tja, det er nu dejligt :-)
Leif Chr.

Besked: #1
Tja, det er nu dejligt :-)
Var en lille tur ved lilleåen her søndag aften. En havørred han på 7,4 kg og 84 cm gjore denne aften helt perfekt Cool Efter en god fight og en lille tur i åen, lykkedes det mig at få den på land. Med stadig rystende hænder blev der taget et par billeder. Godt man aldrig bliver træt af at fange fisk Wink

Mvh Leif

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

30-08-2010 00:25
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #2
RE: Tja, det er nu dejligt :-)
Big Grin Sådan!! - Tillykke med den.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
30-08-2010 03:01
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #3
Stort tillykke med din fine fisk.

Jeg har endnu ikke knækket koden i bækken. Omvendt har antallet af ture også været ret begrænset den sidste måneds tid.

Stram line

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
30-08-2010 07:13
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #4
Sådan Leif.. Big GrinBig Grin

Stort tillykke med fisken

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
30-08-2010 07:30
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #5
Sådan da Leif.. Hvor er den flot. Tillykke med det.

Kunne du evt. give lidt flere detaljer? Lidt om hvor den tog fluen, hvilken flue og hvilken str., linesetup etc.

Hilsen

Lars T.

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
30-08-2010 07:58
123

Besked: #6
Sikke en stor fisk! Mine små tørfuefisk kunne være 10 gange i den havbamse Smile Tillykke med fangsten Leif, satme godt gået! Nu mangler Fensten bare at fange en fisk Tongue
30-08-2010 08:02
LCB

Besked: #7
Wow - sikke et pragteksemplar af en havørred! Tillykke med den (fototip: Sluk pandelampen næste gang :-).

Lars
30-08-2010 08:31
Adversering
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #8
Super flot fangst!!

Tillykke med den Smile

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
30-08-2010 08:35
Peder Lisberg

Besked: #9
Bare det var mig Smile, tillykke med fiske Smile

Smok me a kibber, i'll be back for breakfast
30-08-2010 09:22
Leif Chr.

Besked: #10
(30-08-2010 07:58)Lars Troels Skrev:  Sådan da Leif.. Hvor er den flot. Tillykke med det.

Kunne du evt. give lidt flere detaljer? Lidt om hvor den tog fluen, hvilken flue og hvilken str., linesetup etc.

Hilsen

Lars T.

Hej Lars.

Her kommer lidt detaljer.
Fisken blev fanget på er Red but, bundet på en Partridge str 5 dobbelt krog. (den virker altidWink) Stangen var en Sage VT2 #6 men en loop opti stream flydene line. Mit forfang er ikke langt, så når det er mørkt og forfanget rammer topøjet og stangen løftes til lodret så lander fluen lige i min hånd. Spidsen ca 0,38. Når det er lyst binder jeg en meter mere på i ca 0,30.

Så ikke fisken tage fluen pga. nogle siv. men den tog fluen ca. midt i åen, som vel der kun er ca. 3 meter bred.
Efter fisken havde hugget og jeg havde fået lidt kontrol over den blev det sidste løsline rullet op, fangstnettet taget af ryggen og pandelampen tændt.

Figthen var rigtig sjov, der var mere gang i den end normalt for en fisk i denne størelse, så jeg troede først at det var en ca 4kg fisk. men da jeg kom ned til den i vandet Rolleyes og mit net ikke virkede så stort, blev jeg klar over at den var pæn.
Jeg fulgte fisken ca 10 - 15 meter nedstrøms, her var det også nemmere at lande den pga. sivene længere opstrøms. Men det var svært at få fisken helt ind til mig, jeg kunne nemlig ikke få nettet net langt nok ud i åen da vandpræsset var højt, derfor måtte jeg en lille tur i baljen. Men det gør jeg nu gerne igen Big Grin

Var helt alene ved åen så derfor var der ikke noget hjælp at hente da der skulle tages billeder, var pande lampe blevet slukket var der blevet meget mørkt.

Mvh Leif
(Denne besked var sidst ændret: 30-08-2010 af 10:52 Leif Chr..)
30-08-2010 10:47
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #11
#6(!) - tror gerne, at fighten var sjov Cool

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
30-08-2010 11:07
Rasmus Bech

Randers
Besked: #12
Super flot fisk!

Stort tillykke med den fine fine ørd!

Hvem der bare ku knække +5 kgs koden i år... Blush

EDIT ; I did Big Grin

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
(Denne besked var sidst ændret: 04-10-2010 af 18:25 Rasmus Bech.)
30-08-2010 13:23