Fenwick kvalitet eller ej.
freeice

Besked: #1
Fenwick kvalitet eller ej.
Hey jeg er i gang med at anskaffe mig ny Stang og Hjul fra Fenwick kl 8
tænker på Techna AV saltwater stang og Ironfeather hjul.
Men er faldet over en del fra fenwick som er faldet betydeligt i prisen.
fiskegrej.dk
Grejonline.dk
Grejonline.dk
Og mit spørgsmål er så: er der noget galt med fenwick eks dårligt matriale eller har de bare et dårligt år.
Der er jo mange andre mærker at vælge imellem. men ville det være et dårligt køb.
Vis der er nogen med erfaring med fenwick er de meget velkommen til at give deres mening.
På forehånd tak fra en forviret køber:-)

Findes der manualer til Kvinder:-)
30-08-2010 15:42
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #2
RE: Fenwick kvalitet eller ej.
I mine unge år var Fenwick førende og innovativ på stangområdet, men de er for mange år siden købt op - og siden er varemærket systematiskt blevet udsuget. ABU (der dog ikke har været helt i samme topklasse) er i samme båd, og er i dag et rent discountprodukt, som sælges i supermarkeder. En vis kvalitet kan dog stadigvæk være at finde i Fenwick - især spinnefiskerne er glade for kyststængerne - selvom hjulholderne konsekvent er monteret omvendt, så man skal holde på metallet i stedet for på korkenAngry. Mine første åndbare waders var fra Fenwick - de var øjensynligt lavet af vandopløseligt materiale AngryAngry ovenstående er min ret subjektive mening - men da der nu er så meget andet at vælge imellem Smile

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
30-08-2010 16:06
Jim Nielsen

Rudkøbing
Besked: #3
Nu har jeg selv en Techna AV-2 hånds stang og jeg vil bestemt mene det er et kvalitetsprodukt....finish osv er som den skal være, som Brandt ganske rigtigt siger er der mange spinnefiskere der er glade for Ironfeather stængerne(er vist det spinnestængerne hedder ?)
30-08-2010 16:44
freeice

Besked: #4
oki så det er et oki valg.

30-08-2010 21:18
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #5
Jeg synes deres håndtag er enormt klodsede men det er naturligvis en smagssag. Hvad må du ofre på sådan et fenwick sæt ?
30-08-2010 21:32
Thomsen

Grenå
Besked: #6
Hej

Nu ved jeg ikke helt hvor du bor henne i landet men...

Har en Techna AV i klasse 7 og 9 fod som du evt kan se/prøve.
Bor lige nord for Århus.

Men hvor erfaren fluefisker er du? Stangen er meget svær som begynder stang og i klasse 8 skulle den være ufattelig stiv og nærmest umulig at arbejde med. Derimod skulle klasse 6 og 7 kaste både godt og langt.

Mvh Kim
30-08-2010 22:27
freeice

Besked: #7
jeg har ikke prisen i nu en af mine karmerater forhandler diverse fiske grej og er ved at lave et tilbud til mig.
men vil tro at det bliver en 5000,- + lidt mere til liner og sådan.
men har ikke bestemt mig i nu det er jo en del kroner vi snakker om og der er og så et par andre mærker som jeg kunne være intereseret i som visio, zpey og guidline.
så jeg skal være helt sikker, vil gerne have en stang med hjul i klassen #8 til kyst og gedde m.m.
og har ikke været oppe i denne klasse før, er vant til #3 #4 #5 #6 så der er en smule at skulle tage stilling til.

30-08-2010 22:29
Adversering
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #8
Hvis jeg var i gang med at smide den slags penge så gik jeg udenom Fenwick Smile
30-08-2010 22:31
freeice

Besked: #9
hey kim jeg bor i frederiksværk så der er nok lidt for langt lige pt men ellers tak for at give mig muligheden for at se den nærmere:-)

30-08-2010 22:31
freeice

Besked: #10
Det er også kun fordi at jeg kan få et tilbud på fenwick at jeg kigger lidt nærmere på dem,
har kendt til fenwick længe men aldrig prøvet fenwick.
og det er netop derfor også at jeg er lidt nervøs med at invistere i fenwick.
da jeg kender bedre til albright haselgrove og orvis og gerne vil invistere i lidt finere grej jeg har flue fisket siden jeg var 12
er nu 31 så erfaringen er der dog uden den mere kystnære viden der er jeg begynder. og så har jeg lige haft en pause i ca 4 år.

30-08-2010 22:42
Rasmus Bech

Randers
Besked: #11
Tjaa, kvalitet eller ej, her er min mening...

Jeg har haft flere forskellige Fenwick fluestænger. BlackNightHawk #7, Ironfeather #7 og en Techna AV saltwater Peterman Edition #7, de to første brugte jeg i nogle år inden de blev skiftet ud med andet kram.. Den sidstnævnte bruger jeg stadig til Geddefiskeri med #8-9 liner i Gudenåen, og det er den super go til.
Det er IMO gode stænger til prisen.. Helt sikkert. Jeg ville ikke tøve med at købe!

Hvis du køber en Techna AV saltwater #8, så får du en stage som kan kaste de største, vildeste tungeste geddefluer der findes. Og linen du smider derpå skal nok være en 9'er(Minimum!!) før stangen lader nogenlunde ordentligt!
Hvis du er opsat på netop denne stang, så ville jeg klart snuppe en 6'er, da den vil kunne overkomme det meste kystfiskeri osv... Otteren er simpelthen for " vild " til noget dansk fiskeri i mine øjne... Blush

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
(Denne besked var sidst ændret: 30-08-2010 af 23:14 Rasmus Bech.)
30-08-2010 23:12
freeice

Besked: #12
Så den kan sagtens bruges. hmm jamen så har jeg da lidt at tænke over.
Jeg synes at jeg har fået nogle gode svar både for og imod.
Det vil jeg gerne sige tak for og tænke lidt over det.
Har heldig vis lidt i nu inden jeg handler så det er rart nok.

30-08-2010 23:27