Lodret slutning på kastet
123

Besked: #1
Lodret slutning på kastet
Mit spørgsmål er lidt svær at beskrive, men here goes. Når jeg kaster med et skydehoved oplever jeg ganske ofte, at den yderste del af skydehovedet nærmest står lodret i luften inden det lander. Det er oftest når jeg kaster så langt at jeg ikke rigtig kan se hvad der sker i den anden ende (længere end 25 meter), udover at jeg kan se at de forreste meter af skydehovedet ikke flugter parallelt med "underlinen" som et loop, men nærmest står vinkelret ind på resten af skydehovedet. Jeg har oplevet det på alle de hoveder jeg har prøvet. Jeg oplever det aldrig på WF liner og faktisk nu jeg tænker over det, så kan jeg kun huske at det er sket med mono skydeliner. Er det mig eller er det sådan et skydehoved og en monoskydeline lever deres liv i praksis?
31-08-2010 23:42
Adversering
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #2
RE: Lodret slutning på kastet
Har selv haft et lignende problem, hvor jeg fik at vide at det var min tracking den var gal med.

Det hjalp rent faktisk at gå en tur på græs med fokus på min tracking, og det er klart noget jeg vil bruge noget mere tid på i forhold til at forbedre mit kast

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
01-09-2010 08:14
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #3
Hej Thomas

Hvis det er at linen rejser sig lodret op, og nærmest møder en mur, så er det ikke grejet, men dig eller en allerhelvedes modvind Big Grin

Du kaster for meget nedad i slutningen af dit kast, og slipper sikkert også for sent linen i skuddet Blush

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
02-09-2010 19:13
123

Besked: #4
(02-09-2010 19:13)karlsson Skrev:  Hej Thomas

Hvis det er at linen rejser sig lodret op, og nærmest møder en mur, så er det ikke grejet, men dig eller en allerhelvedes modvind Big Grin

Du kaster for meget nedad i slutningen af dit kast, og slipper sikkert også for sent linen i skuddet Blush

Mvh
Lasse

Tak for tippet. Det vil jeg prøve at observere nærmere. Nu mangler jeg bare at analysere alle mine andre fejl :-)
04-09-2010 13:17