Fredag, fri og fisk...
Thorsen

Århus C
Besked: #1
Fredag, fri og fisk...
Jeg er i de lykkelige omstændigheder, at jeg lige har skrabet mig en fridag sammen i morgen og det skal da udnyttes til en hel dag med stagen i hånden.Smile

Jeg regner med at køre nordpå til den smukkeste fjord, den med den store flod fjorden eller måske nordspidsen af den jydske næse. Hvad det lige bliver ved jeg ikke endnu, men har du lyst til at mødes på en plads og vise lidt rundt i et område hvor jeg ikke har det store kendskab, er jeg meget interesseret. Jeg kører fra Århus af kl. 04-05.00 og fisker til armen er ved at falde afTongue. Så hvis det skulle have nogens interesse at tage med er du hjertens velkomne, kan også samle op på vejen.

Et godt tip til pladser med vind fra nordvest er også ønsket. Kan evt. sendes som PM, hvis du ikke ønsker det alt for åbent.

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
(Denne besked var sidst ændret: 02-09-2010 af 19:44 Thorsen.)
02-09-2010 19:00
Adversering
Janus H.

Djursland
Besked: #2
RE: Fredag, fri og fisk...
Hej thorsen Smile

Jeg var ude igår og idag. Jeg vil ikke anbefale dig djursland i morgen, så skal du ihvertfald finde en plads i vigene på mols.
Vinden har været ret kraftig den sidste dags tid, og vandet er meget beskidt hele vejen ned ad yderkysten. Igår var det dog okay, jeg fik en undermåler og en på 48cm, og så flereSmile

Nordkysten er heller ikke sjov at være på lige nu(gjerrild,sangstrup m.m)

Jeg ville helt sikkert tage mariager fjord hvis du har en hel dag, og det skal være kyst Smile
02-09-2010 22:58
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #3
Har pludselig fået mulighed for en tidlig fredag og jeg smutter nok til Mariager fjord

Jeg vil blot lige høre om der er nogen som har friske meldinger - evt. om der fortsat står tæt med net ved Katbjerg Odde?

Regner med at køre fra Randers ca. kl. 13?

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
03-09-2010 11:03
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #4
(03-09-2010 11:03)Nikolai Kaad Skrev:  Har pludselig fået mulighed for en tidlig fredag og jeg smutter nok til Mariager fjord

Jeg vil blot lige høre om der er nogen som har friske meldinger - evt. om der fortsat står tæt med net ved Katbjerg Odde?

Regner med at køre fra Randers ca. kl. 13?

Mvh

Nikolai

Hej Nikolai. ↲Gider du ikke melde tilbage hvordan det gik. Vil også snart igang dernede. ↲Hilsen Lars T.

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
03-09-2010 11:49
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #5
Hej Lars

Fjorden ser rigtigt fin ud nu. Desværre var det en nul-tur for mig, da der ret hurtigt kom et ret voldsomt uvejr forbi og jeg havde kun lige et par timer til rådighed.

Jeg endte med at tage til Fladbjerg da det passede bedste med vinde - dvs i de 25 minutter der gik inden det vindstille vejr blev afløst af hård vind fra den forkerte side - men så fik jeg da øvet mig i at kaste "baglæns".

Jeg håber dog ikke der skal gå for lang tid inden næste tur Smile

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
03-09-2010 16:28
Thorsen

Århus C
Besked: #6
Det blev til en skøn dag ved Mariager fjord, med en vind der ikke rigtigt kunne finde ud af hvad vej den skulle blæse. Kom lidt sent ud af fjerne så jeg var først igang med at fiske kl.9.Smile

Tog et smut til Vive Havn og fiskede strækket hen forbi Bilfragmenteringen. Fangede en lille bækørrede der omgående fik friheden og en fin smuk fjordørrede lige over målet. Så kom regnen med tilhørende torden og jeg inviterede mig selv på kaffe hos et stykke familie i Hadsund. Slog et smut forbi Kongsdal da vejret igen var menneskeligt og havde et par kontakter, hvor den ene var af den slags der havde potentiale til at trække godt i fjedervægtenCool.

Vandet var på begge pladser fint og klart. Der var fisk i overfladen et par gange, men ikke den helt vilde aktivitet ellers.

Hvor er det ærgeligt at der mange steder er plastret til med bøjer og ruser så langt øjet rækker.Sad

Tak for rådet Janus

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
03-09-2010 22:34
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #7
Tak for tilbagemeldingen til jer begge to. Så må jeg hellere få pumpet min bellyboat! Smile
Hilsen Lars T

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
04-09-2010 09:00
Adversering
Thorsen

Århus C
Besked: #8
(04-09-2010 09:00)Lars Troels Skrev:  Tak for tilbagemeldingen til jer begge to. Så må jeg hellere få pumpet min bellyboat! Smile
Hilsen Lars T

Kan tilføje at der var masser af kutling i vandet på begge de pladser jeg fiskede og den ørrede jeg fangede havde en halvt fordervet tobis hængende ud af munden. Der var spor af "algesuppe" et par steder, men fjorden virker klar til efteråret.

Tak for PM ThomsenSmile

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
04-09-2010 18:19