Skydehoved til orvis zg helios?
Stefan

Aalborg
Besked: #1
Skydehoved til orvis zg helios?
Hej hej ville bare høre hvad der mest bliver brugt på en orvis zg helios sw tipflex #6 (puha et langt ordWink) Har prøvet med et skydehoved på 14g og knap 10meter. Det gik osse fint nok, men syns nok lige den manglede det sidste? Så hvad ville i foreslå, hvor tungt et hoved, hvor langt, mærke osv?

PS det er kun skydehoved jeg er interesseret iSmile

mvh Stefan
30-10-2009 15:26
Adversering
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #2
RE: Skydehoved til orvis zg helios?
Kender ikke stangen personligt, men da den er hurtig i klingen som f.eks sage tcx .. Vil jeg anbefale dig at kigge på et 16 grams hoved.

Bruger selv et fra salmonfly (får nogen lavet fra rio på 10.4 m ca) og syntes det er nogen fantastiske hoveder. Scierra 16 gram skandinavian hvoeder også på omkring de 10.4 m, Hardy (9.6m) men også 16 gram ..

Det var lidt af dem jeg har lidt erfaringer med samt bruger på min tcx 6'er og vil anbefale dig at prøve Smile

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
30-10-2009 19:14
Stefan

Aalborg
Besked: #3
Tak for svaret så har jeg da lidt at gå efterSmile Vil se om ikke jeg kan låne et par skydehoveder på 15-17gram før jeg beslutter mig.

Mvh Stefan
30-10-2009 20:51
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #4
Nu ved jeg ikke lige hvor du hører til i landet, men kommer du forbi århus en dag, så giv en melding da jeg har både, 15, 16 og 17 gram liggende fuldt monteret hvis det er.. Smile

Men mit bud vil helt sikkert være 16 gram, selvfølgelig giver det en lidt langsommere kastestil, men personligt kan jeg godt lide det og man får mulighed for bedre lade stangen med den pågældende kastestil..
Der er ikke andet for end ud at prøve og finde ud af hvad der passer dig bedst..

Smid lige en besked herinde hvad det bliver, så vi har noget at forholde til anden gang.. hehe

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
30-10-2009 20:53
Stefan

Aalborg
Besked: #5
Jamen jeg er fra Aalborg, så det kan vi hurtigt finde ud af en dag. Skal nok lige vende tilbage med en melding. Kan være jeg kører til brasholt imorgen, og ser om ikke jeg kan prøve nogle af deres liner.

Stefan
30-10-2009 23:15
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #6
Hej Stefan

.. du skal afgjort finde lejlighed til at prøve - for det er blot en smagssag.. stangen kaster glimrende med både 14 og 16gSmile
På den sidste fællestur gik Klaus vist med 16g på sin TCX og jeg med 14g på min TCR i samme klasse under nøjagtig de samme forhold - og vi følte os glimrende tilpas begge to (... undtagen med Stig - han fangede for mange fiskAngryTongue)
Det er og bli'r en smagssag..!

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
30-10-2009 23:21
Stefan

Aalborg
Besked: #7
Jamen nu har jeg en tcr #6 9,6fod, og der går jeg med et 14grams hoved, og det virker bare på den stang. Prøvede den så på orvis-stangen, det virkede osse fint, men jeg syntes lige den manglede det sidste?

mvh Stefan
30-10-2009 23:37
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #8
(30-10-2009 23:37)Stefan Skrev:  Jamen nu har jeg en tcr #6 9,6fod, og der går jeg med et 14grams hoved, og det virker bare på den stang. Prøvede den så på orvis-stangen, det virkede osse fint, men jeg syntes lige den manglede det sidste?

mvh Stefan

hæ hæ .. det er ikke linens skyld - det gør en Orvis bare i forhold til en TCRTongueTongue

Sorry .. ku' ikke nære mig - det er bare gazCool
(.. er bare misundelig fordi jeg ikke har en Helios .. og nu bliver det endnu sværere at skaffe sig en, fordi GoFi også har TCX og Xi3 når jeg går ned for at prøve. Så kommer man da i en tilstand af .. hvad hedder 3-delt skizofreni???Huh)

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
30-10-2009 23:49
Stefan

Aalborg
Besked: #9
Ja så mange gode stænger samlet i en butik ser jeg nu som et luksusproblem heheBig Grin Men ja tcr-stangen er bare super, vil heller ikke af med den.
30-10-2009 23:56
Stefan

Aalborg
Besked: #10
Hej var lige en tur i brasholt-jagt og fiskeri igår. Fandt frem til et skydehoved på 15,5gram sad lige i skabet for migSmile Har prøvet det på græs igen i dag, og det virker ret godt. Men skal lige have det afprøvet ved kysten, før det får den endelige godkendelse. Ved samme lejlighed fik jeg lige prøvet en sage xi3 #6, det sku da godt nok en dejlig stang, slet ikke et stift kosteskaft som jeg havde regnet med, men dejlig letkastet (lige som orvis-stangen heheWink).
01-11-2009 22:58