67cm på flue :)
Janus H.

Djursland
Besked: #1
67cm på flue :)
Så var jeg heldig igen Smile

Idag ville jeg have min loop Aeg klasse 5 med på kysten, det blæste dog en del så jeg regnede egentlig ikke med at jeg kunne få det til at fungere. Men det spillede virkelig, og jeg kunne sagtens kaste en 20 meter. Det var dog slet ikke nødvendigt Big Grin

Jeg går mod vinden ned af kysten for at fiske tilbage mod bilen, og allerede efter få kast får jeg en under mål, jeg fanger yderligere 3 på 25-30cm og mister en lige omkring målet, og jeg overvejer egentlig at finde et andet sted.

Jeg er ikke garvet med fluestangen på kysten, så jeg var faktisk allerede godt tilfreds her Big Grin Laver så et godt langt kast skråt med kysten og efter få tag i linen er der bare noget der tager ved den og trækker løs, det er sgu en fed fornemmelse når man lige har stået med en undermåler, dét havde jeg IKKE regnet med Big Grin Min aeg krøller totalt sammen, og fisken er ude af vandet mange gange og jeg ser at den er større end den jeg fik i juni på samme plads. Den SKAL bare på land! Det går med hjælp fra bølgerne, men jeg kunne virkelig godt have brugt et net Angel

En llidt farvet havørred på 67cm og en vægt der kun siger 2,9kg, det er ikke meget til den længde, faktisk er det en konditions faktor på 0,96. Men den var super stærk og gav mig den fedeste fight jeg har oplevet hidtil.

Jeg fangede den på en hjemmebundet kobberbasse ting i str 6 Smile

Det er nu det sker på kysten, og de er virkelig tæt på land Smile
(Denne besked var sidst ændret: 21-01-2013 af 22:07 Janus H..)
13-09-2010 21:02
Adversering
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #2
RE: 67cm på flue :)
Hej Janus.
Tillykke med fisken.
Dejlig rapport bakket op af et par fine billeder.
Ja jeg kender godt den fornemmelse af at lige nøjagtig "DENNE" fisk vil man ikke miste.
Godt gået og tillykke endnu en gang.

/Allan

Ps. Jeg har kigget lidt på fisken, og jeg synes bestemt ikke at de 0,96 faktor tjener fisken, den ser pænere ud end tallet lyder, så her kan du være ganske tilfreds, har du evt. checket at din vægt ikke vejer for lidt ?
For mig ser det ud til at fisken er slank men bestemt ikke "nedfaldsslank"

http://www.customflies.dk
13-09-2010 21:10
Janus H.

Djursland
Besked: #3
Hej Allan og mange tak, det første jeg gjorde var også at tjekke vægten, den passer Smile

Men nogle fisk er åbenbart bare tyndere end andre, den her er vel det man kalder slank og atletisk af bygning Big Grin
13-09-2010 21:31
Rasmus Bech

Randers
Besked: #4
Super godt Janus, godt gået!

Jeg var selv ved Kobberhagen idag, fik en enkelt, og mistede et par stykker på sømmet. Der var masser af fisk i vandet, så det er bare med at komme afsted som du siger!

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
13-09-2010 21:42
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #5
Hej Janus

Stort tillykke med den flotte fisk. Er enig med A.O om den fortjener en pænere faktor og du kan være yderst tilfreds med den. Det er rigtig fedt med sådan flot fisk og især på en hjembunden flue Big Grin

Må man spørge hvor du fik den henne ?

Er fedt med sådanne meldinger og skønt at fiskeriet endelig er ved at komme igang igen. Skal også helt sikkert snart ud igen selv og se om jeg kan gøre det bedre end min sidste her Cool

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
13-09-2010 22:07
slidte

Besked: #6
RIGTIG SMUK FISK !!!! tillykke :-) :-)
13-09-2010 22:13
Morten Knudsen

Fyn
Besked: #7
Super flot - gode billeder - Tillykke med den!
Og så lige på min yndlingsflue Smile
(Denne besked var sidst ændret: 13-09-2010 af 22:38 Morten Knudsen.)
13-09-2010 22:13
Adversering
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #8
(13-09-2010 21:02)Janus H. Skrev:  Så var jeg heldig igen Smile

Idag ville jeg have min loop Aeg klasse 5 med på kysten, det blæste dog en del så jeg regnede egentlig ikke med at jeg kunne få det til at fungere. Men det spillede virkelig, og jeg kunne sagtens kaste en 20 meter. Det var dog slet ikke nødvendigt Big Grin

Jeg går mod vinden ned af kysten for at fiske tilbage mod bilen, og... Min aeg krøller totalt sammen, og fisken er ude af vandet mange gange og jeg ser at den er større end den jeg fik i juni på samme plads. Den SKAL bare på land! Det går med hjælp fra bølgerne, men jeg kunne virkelig godt have brugt et net Angel

En letfarvet havørred han på 67cm og..

Jeg fangede den på en hjemmebundet kobberbasse ting i str 6 Smile
Tillykke med den fine
fangst og tak for en god beretning.

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
13-09-2010 22:49
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #9
TongueBig Grin Tum up

MVH Niels
13-09-2010 22:52
Kim A.

fjenneslev
Besked: #10
tillykke med den dejlige fisk... Big Grin

Mvh
Kim a.
14-09-2010 05:44
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #11
Kanon fangst!! Tillykke med den!

Mvh

Nikolai - som desværre havde endnu en nultur igår Sad

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
14-09-2010 10:02
Uwe

Herlev/Ballerup.
Besked: #12
Med en så flot fangst, er du sikkert en svært mand at "skyde" igennem Smile.

K&B
Uwe
14-09-2010 10:16