Linekurv - hvilken?
Morten Knudsen

Fyn
Besked: #1
Linekurv - hvilken?
Hej - kom lige i tanke om at jeg jo mangler en linekurv til kysten - skal jeg bare fare ud og købe den første og den bedste - der er jo masser på markedet.
Laver man den selv - eller hur? - kunne nok godt finde noget blandt tøsernes legetøj der kunne bruges - har set de har indtil flere lyserøde dukkebadekar i hård plast som jeg nok godt kunne slå en handel af med dem på for en tur i Zoo og et par Barbie blade.Big Grin (det ville være Kult)

Samtlige fluefiskere jeg har set ved kysten bruger linekurv - så jeg antager det er en stor fordel når man står i vandet.

venligst
Morten
(Denne besked var sidst ændret: 17-09-2010 af 01:11 Morten Knudsen.)
17-09-2010 00:52
Adversering
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #2
RE: Linekurv - hvilken?
Linekurv.dk.

Den er alt hvad du behøver. Du kan få dem i alskens popsmarte farver men de er tungere .. (og grimmere)
17-09-2010 01:38
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #3
Køb en plastikbalje-type med fordybninger i sidekanterne, så du kan lægge stangen deri - på tværs af kurven - når du skifter flue - (Eller løser vindknuderTongue). Der findes flere forskellige. Har selv en, der ikke er på markedet mere, og jeg kender ikke meget til de eksisterende. Blot er det nyttigt med omtalte "stangholder".

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
17-09-2010 02:09
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #4
Når vi snakker linekurv, har jeg rigtig gode erfaringer med den der er linked til.. Linekurv.dk
Er også ejer af en orvis og flexi, men er først nævnte der tjener mig på kysten når det er Smile

Med linekurv.dk har du samtidig et fint mindstemål til havørred da den er 40 cm.. Smile

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
17-09-2010 07:55
123

Besked: #5
(17-09-2010 00:52)Morten Knudsen Skrev:  Hej - kom lige i tanke om at jeg jo mangler en linekurv til kysten - skal jeg bare fare ud og købe den første og den bedste - der er jo masser på markedet.
Laver man den selv - eller hur? - kunne nok godt finde noget blandt tøsernes legetøj der kunne bruges - har set de har indtil flere lyserøde dukkebadekar i hård plast som jeg nok godt kunne slå en handel af med dem på for en tur i Zoo og et par Barbie blade.Big Grin (det ville være Kult)

Samtlige fluefiskere jeg har set ved kysten bruger linekurv - så jeg antager det er en stor fordel når man står i vandet.

venligst
Morten

Om der står Orvis eller Linekurv.dk på den er underordnet - de er stort set ens i praksis. Linekurv.dk er dog dansk design og den koster det halve af Orvis. Lawson er et ripoff af Linekurv.dk så dem vil jeg på det kraftigste fraråde at støtte. De kan laves selv, bevares, men de 300kr det koster for en Linekurv.dk er sku ikke værd at bruge tid på at bakse med mere eller mindre velegnede plastikbaljer.
17-09-2010 08:02
Frederik

København N
Besked: #6
Hej
jeg har selv den kopikurv fra lawson, den er fin. Men jeg forestiller mig nu at orvis kurven har en fordel som er en kant på som forhindrer bølger i nemt at slå ind i kurven, hvor der ikke skal være meget bevægelse i vandet ellers før man konstant skal tømme sin kurvHuh

Mvh Frederik

http://www.vimeo.com/inwaders
http://www.facebook.com/inwadersmedia
17-09-2010 08:17
JTHL

Aalborg
Besked: #7
Lawson (den gennemsigtige hvide) og linekurv.dk er ens, bortset fra at der er et håndtag (hul) på linekurv.dk. Personligt bruger jeg det tit, så det er rart nok at have.

Hold dig fra den blå Lawson, den er meget tung i forhold til de andre.

Med venlig hilsen
Jan
17-09-2010 09:17
Adversering
Morten Knudsen

Fyn
Besked: #8
Hej Alle - tak for input.
Det gør det meget nemmere at handle det rigtige.
Det bliver en fra linekurv.dk - så støtter man også et dansk firma (selvom det sikkert er made in China)

SmileSmileSmile
17-09-2010 09:21
Janus H.

Djursland
Besked: #9
Jeg bruger den fra linekurv.dk på kysten. Ved åen bruger jeg ikke kurven, jeg kæmper med græsset Rolleyes

Jeg synes det er en stor fordel med linekurven når man ikke er så erfaren med kastet, det tager altså en pæn del af koncentrationen når man som begynder står der, og udover vind også skal kæmpe med linen der flyder afsted i vandet, og hænger fast i både det ene og det andet(Jeg HAR været ved at falde i skydelinen Big Grin).

Selve placeringen af kurven er jeg stadig ved at skyde mig ind på, jeg kan ikke rigtig finde mig til rette med den hængende på hoften, er orvis kurven bedre her? Jeg har den lige midt under maven, dunk har jeg ikke endnu Big Grin
(Denne besked var sidst ændret: 17-09-2010 af 17:02 Janus H..)
17-09-2010 17:00
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #10
(17-09-2010 17:00)Janus H. Skrev:  Selve placeringen af kurven er jeg stadig ved at skyde mig ind på, jeg kan ikke rigtig finde mig til rette med den hængende på hoften, er orvis kurven bedre her? Jeg har den lige midt under maven, dunk har jeg ikke endnu Big Grin

Ja-ja, der er vi jo godt nok nogle, der kunne komme lidt i tvivl om, hvorvidt vi overhovedet havde husket baljen, om den absolut skulle sidde lige midt under "dunken" Dodgy

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
17-09-2010 22:21
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #11
(17-09-2010 22:21)Brandt Skrev:  Ja-ja, der er vi jo godt nok nogle, der kunne komme lidt i tvivl om, hvorvidt vi overhovedet havde husket baljen, om den absolut skulle sidde lige midt under "dunken" Dodgy

Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
18-09-2010 01:47