Brudstyrke runninglines
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #1
Brudstyrke runninglines
Hej

Jeg sidder og roder med mine hjul og runninglines (der skal jo lige ryddes op ind i mellem, når der kommer nyt grej til Angel) og er kommet i tvivl om, hvorvidt jeg kan bruge min gule Loop runningline (0,026) på min Z-axis 8110? Stangen bliver brugt i å/elv efter laks og havørred og jeg er en smule bekymret over brudstyrken?? (hvis nu den store hugger!!??)Cool

Idag bruger jeg den blå Loop (0,029) - uden at jeg egentlig ved om den er stærkere end den gule.

Er der nogen som kan dele erfaringer og evt. viden om de forskellige mærkers brudstyrker ift. tykkelse - kunne jeg i virkeligheden bruge noget som er endnu tyndere? RIO 0,024??

Mht monofile ruinningliner til kystfiskeri - hvad bruger I så her?? 25 bls eller 35 lbs??

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
23-09-2010 15:26
Adversering
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #2
RE: Brudstyrke runninglines
Lige hvad scierras running liner angår mener jeg deres 0.026 og 0.028 har samme brudstyrke (25 LB), så jeg vil ikke være nervøs for at benytte den tynde af dem på din z-axis 8110-4 Big Grin

Kender ikke til brudstyrken på den tynde fra Rio, men hvad angår monofile benytter jeg 25lb

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
23-09-2010 15:50
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #3
RE: Brudstyrke runninglines
Hej Klaus

Tak for svar. Nu er skydelinen fra Loop monteret på hjulet og er klar til at komme med til åen Smile

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
29-09-2010 10:03