Det bedste skydehoved ?
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #1
Det bedste skydehoved ?
Jeg vil have mig en ny skydeline og et eller to nye hoveder inden kystturen d. 15.

Jeg regner med at nappe en rio shootingline 0.024 og et eller to salmonfly rio hoveder.

Her kommer så spørgsmålet:

Hvad er ifølge jeres helt subjektive mening, det bedste færdige 1-hånds skydehoved #5 - 8 der sælges idag, til kystfiskeri? ..

Hjemmeklip samt det vidunderlige synke 1.4729 som Hardy lavede i ruder konges tid tæller ikke!

Kom med jeres mening samt gerne lidt om jeres erfaringsgrundlag med hoveder indenfor nævnte ramme.

Mvh.
04-11-2009 17:38
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #2
RE: Det bedste skydehoved ?
Hej Jakob

Jeg kan uden tøven anbefale Scierras SW Heads i 14,5 - 16 og 18g hvis de skal flyde. De har mere med GoFi end med Scierra at gøre. GoFi fik dem udviklet hos Scierras leverandør .. og så blev Scierra så imponerede, at de forhandlede sig frem til at få lov til at være med i løjerneCool
De er på tilbud i 14,5 og 20g:

http://shop.go-fishing.dk/product.asp?product=11256

Jeg er ligeså begejstret for Salmon Flys neutrale Rio hoveder.

http://salmonfly.dk/catalog/index.php/cPath/23_75_127

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
04-11-2009 22:35
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #3
Hej Jakob

Jeg kan tilslutte mig de scandinavian saltwater hoveder, har selv et i 16 gram .. Det kaster og strejker super fint.
Har også meget held med scierra MWF hoveder (forskellige synkehastigheder og flydende), prøvet salmonfly (flydende), Vision ace (flydende + flyd - synk3)
Loop opti stillwater (klumpen klippet fra en WF line..) kaster lige så skønt som WF linen, men må indrømme lige den line har jeg personligt liggende som WF selv og holder den der, for den kaster som en drøm og kan ikke nænne at klippe den Cool

Det er uden tvivl nogen hoveder jeg også varmt kan anbefale dig.. Smile Jeg har kun gode erfaringer med de nævnte hoveder..

A Jensen hoveder har jeg dog dårlige erfaringer med.. De kaster super fint, men der er for megen elastik i dem til det er nogen jeg selv vil gå med. Int hovedet kunne jeg strejke 0.5m når man havde 1m mellem hænderne og næsten det samme med flydende, så de faldt langt udenfor min smag..

Men de andre jeg har leget med, er lavet af Low stretch kerner så de ikke er elastiske og giver en direkte kontatk.. Smile

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
04-11-2009 22:46
steffen dantoft

Besked: #4
Før gik jeg med glider fra lawsoni 16 gram, den gik fint på min zaxis.
Da jeg så skiftede til xi2 virkede det næsten for sløvt, som om det manglede power.
Noget af det kan sikkert tillægges mine evner:-)
Men har så købt et rio neutral, det hjalp lidt på det. Ved ikke om det er taperingen der gør det.
05-11-2009 10:26
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #5
Jeg har været yderst tilfreds med de første Scierra MWF hoveder i f/int 14 gr., som efterhånden har siddet for på mit kysthjul en del år.

På det seneste er jeg gået mere og mere over til Loop Optis Stillwater WF line samt RIOs Scandinavian Shooting Head Intermediate by Salmonfly (14. gr,). Det er et super skydehoved og det er nok svært at finde noget som er meget bedre til prisen (ca. 250,-)

Jeg har også et enkelt Scierra Scandinavian SH 16 gr., men det har jeg ikke fisket med mere end et par gange endnu

mvh

Nikolai

P.S. Ikke for at stjæle tråden, men er der nogen som har indgående kendskab til Loops skydehoveder (enhånds). Jeg har bruigt deres tohånds Adapted, men syntes at de virker voldsomt kluntede og med en del hukommelse. Har jeg været uheldig eller er der andre som har oplevet det samme me tohånds SH fra Loop? Det har indtil videre afholdt mig fra ta købe deres enhånds SH
05-11-2009 13:47
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #6
Hej Ole

Men tak for dit råd mht enhåndslinerne, som jeg ikke vil overveje til kystfiskeriet

mvh

Nikolai

Hej Nikolai

.. nu har jeg lige skamrost Greyline i en anden tråd .. så her vil jeg tillade mig at være kritiskCool

Jeg har aldrig fundet noget positivt ved Loops 1-hånds skydehoveder. Jeg synes, at de er sindsygt dyre, underligt proportionerede - så de enten bliver for korte eller for tunge .. og med en meget simpel tapering, som det er let at skaffe sig betydeligt billigere andetsteds..

Jeg vil gerne gentage min anbefaling af Salmon Flys Rio hoveder. Når man har lavet en pæn løkke .. så fungerer de simpelt hen perfekt!

venligst
Martin
05-11-2009 16:22
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #7
(05-11-2009 16:22)Nikolai Kaad Skrev:  Hej Ole

Men tak for dit råd mht enhåndslinerne, som jeg ikke vil overveje til kystfiskeriet

mvh

Nikolai

Hej Nikolai

.. nu har jeg lige skamrost Greyline i en anden tråd .. så her vil jeg tillade mig at være kritiskCool

Jeg har aldrig fundet noget positivt ved Loops 1-hånds skydehoveder. Jeg synes, at de er sindsygt dyre, underligt proportionerede - så de enten bliver for korte eller for tunge .. og med en meget simpel tapering, som det er let at skaffe sig betydeligt billigere andetsteds..

Jeg vil gerne gentage min anbefaling af Salmon Flys Rio hoveder. Når man har lavet en pæn løkke .. så fungerer de simpelt hen perfekt!

venligst
Martin
[/quote]

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
06-11-2009 01:28
Adversering
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #8
Hej Jakob

Som flere andre er inde på så er Salmonfly´s egne Rio hoveder i intermediate rigtigt gode. Prisen taget i betragtning er de et scoop.

Alternativt tror jeg at SAGE´s nye hoveder også leverer varen. Men dem har jeg desværre ikke haft fornøjelsen af at prøve endnu.

De kan findes på Brasholt hjemmeside.

Skal det være rigtigt besværligt så find S.A. Ultra 4 en klasse tungere end angivet på stangen, klip ca. 1 meter af bagtaperingen. Så har du dit nye favorit skydehovede Cool

Held & Lykke med dine nye skydehoveder.

Jan Fensten

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 07-11-2009 af 01:16 Jan Fensten.)
07-11-2009 01:07
klgre

Aalborg
Besked: #9
Hej.

Nogle der har gode erfaringer med Guiidelines coastal flydende skydehoved.

Hilsen Klaus gregersen
04-03-2012 09:21
ZZZ

Fraværende
Besked: #10
(04-11-2009 17:38)Jakob Hansen Skrev:  Jeg vil have mig en ny skydeline og et eller to nye hoveder inden kystturen d. 15.

Jeg regner med at nappe en rio shootingline 0.024 og et eller to salmonfly rio hoveder.

Her kommer så spørgsmålet:

Hvad er ifølge jeres helt subjektive mening, det bedste færdige 1-hånds skydehoved #5 - 8 der sælges idag, til kystfiskeri? ..

Hjemmeklip samt det vidunderlige synke 1.4729 som Hardy lavede i ruder konges tid tæller ikke!

Kom med jeres mening samt gerne lidt om jeres erfaringsgrundlag med hoveder indenfor nævnte ramme.

Mvh.
(Denne besked var sidst ændret: 27-01-2016 af 13:30 ZZZ.)
04-03-2012 19:31
KRNJ

Haarby, fyn
Besked: #11
Jeg har kørt med dette siden sidste efterår:http://salmonfly.dk/catalog/product_info.php/products_id/281
Det kører efter min mening perfekt for mig. Til sommernatten bruger jeg mit scierra scandinavian skydehoved i flydende.

Venlig hilsen
Kristian
11-03-2012 03:57
Jesper Bech

Besked: #12
(07-11-2009 01:07)Jan Fensten Skrev:  Hej Jakob

Som flere andre er inde på så er Salmonfly´s egne Rio hoveder i intermediate rigtigt gode. Prisen taget i betragtning er de et scoop.

Alternativt tror jeg at SAGE´s nye hoveder også leverer varen. Men dem har jeg desværre ikke haft fornøjelsen af at prøve endnu.

De kan findes på Brasholt hjemmeside.

Skal det være rigtigt besværligt så find S.A. Ultra 4 en klasse tungere end angivet på stangen, klip ca. 1 meter af bagtaperingen. Så har du dit nye favorit skydehovede Cool

Held & Lykke med dine nye skydehoveder.

Jan Fensten
Hej
Jeg har selv mange Rio skydehover og de er ikke dårlige. Dog har jeg netop købt et nyt Sage skydehoved og det er lige en tand bedre, efter min mening.

Mvh Jesper
12-03-2012 01:05