Fisketur på søndag ( 26/9 )
Uwe

Herlev/Ballerup.
Besked: #1
Fisketur på søndag ( 26/9 )
Nu skal det være og jeg har hul i min kalender....

Jeg vil høre om der er nogle der vil med ud på søndag, da jeg skal ud og fjerne rusten og min teste min nye linekurv.

Hvor det præcist bliver har jeg ik bestemt mig for, men det bliver på Sjælland. Hvis du har lyst til at tage med så har jeg mulighed for at hente og bringe Smile..
Forslag til pladser er også meget velkomne, da jeg grundet fravær ik helt har føling med hvor det evt kunne "sne"

K&B.
Uwe
(Denne besked var sidst ændret: 24-09-2010 af 09:44 Uwe.)
24-09-2010 09:43
Adversering
Kim A.

fjenneslev
Besked: #2
RE: Fisketur på søndag ( 26/9 )
hvor køre du fra eventuelt ? Big Grin

Mvh
Kim a.
24-09-2010 17:52
Uwe

Herlev/Ballerup.
Besked: #3
Jeg kører fra Herlev...
24-09-2010 19:24
Kim A.

fjenneslev
Besked: #4
ok... fra herlev til sjælland... det er da noget af en tur... men tror nemt vi kan finde ud af noget
skal dog lige snakke med min dame og min far...kan ikke huske om jeg har en aftale med min fader... han snakkede om noget han skulle ha lavet... men tænker du morgentur eller "dags" tur eller aften tur

Mvh
Kim a.
24-09-2010 21:57
Uwe

Herlev/Ballerup.
Besked: #5
Fra Herlev til Sjælland.. det er noget af en tur??, Herlev ligger i Storkøbenhavn..

Jeg plejer normalt at tage af sted tidligt eller om aftenen, så jeg har de "gyldne" timer og fiske i. Det ligger nu ik mere fast end det, for jeg er også fleksibel...
Hvis det er du kan, er det så noget med at vi mødes på en aftalt plads eller??.

Uwe
(Denne besked var sidst ændret: 24-09-2010 af 23:02 Uwe.)
24-09-2010 22:57
Kim A.

fjenneslev
Besked: #6
jeg tog fejl af herlev og herning Big Grin my bad Big Grin hehe men ja det kan vi nemt Big Grin hvad siger du til reersø ?
jeg kender nogle gode steder som skal begynde at holde fisk... jeg mistede en stor ørrede der nede for lidt tid siden og folk er begyndt og fange fisk der ude... sidste tur jeg havde i onsdags gav 5 undermålere til mig og 1 til klaus j
mit nr. er 60169934 ring eller skriv så aftaler vi det lige endeligt Big Grin

Mvh
Kim a.
25-09-2010 09:22
Uwe

Herlev/Ballerup.
Besked: #7
Det er bare ok, min geo svigter også nogle gange Big Grin.

Reersø er helt fint med mig, har hørt om pladsen dog aldrig fisket der. Jeg kontakter dig engang over middag, så kan vi aftale det sidste...
Er du også med fluekæp??.

K&B
Uwe
25-09-2010 09:45
Adversering
Uwe

Herlev/Ballerup.
Besked: #8
En opdate fra turen Smile..

I dag har Kim A vidst mig lidt rundt på Reersø, hvor vi har "badet" fluer på steder som han kender til.

Jeg gik tidligt i køjen igår for at være frisk og klar, men jeg havde for meget "feber" til at jeg kunne sove. Jeg satte kursen mod Reersø kl 02:45 i nat ( hader at komme i sidste øjeblik ), da jeg havde aftalt at mødes med ham kl 04:30 på havnen.

Efter at vi havde fået et par smøger, kaffe og sludret lidt, gik turen til den første plads og vi riggede grejet til i halvmørke.
Vi startede med af fiskeriet i tusmørke og efter et stykke tid, fik jeg fast fiske på og det var en torsk på ca kiloet ( efter Kim vurdering ) og den fik friheden igen..
Efter det begyndte at lysne kom der også bud efter Kim´s flue, men samme mønster tegnede sig og de blev ik siddendeAngry .
Efter lidt flue skift uden held og bud, så kom der den første flue på igen og jeg fik ik kroge den ordentligtBlush .
Vi kørte så ud til at anden plads som han ville vise mig, men da vi kom til P-pladsen stod der mange bil og vi fik en sludder med nogle som Kim kendte.
Vi besluttede at kører til en anden plads, der havde vi så ik lige vindretningen med og ( lige i knolden lidt fra højre ). Vi trossede vinden og jeg prøvede for første gang, at lægge line ud modsat ( bagkastet ). For hulen man skal huske at aflevere i bagkastet ellers går det galtBig Grin, men det fungere også og inden længe havde jeg fast fisk dog undermål.

Men vi havde en hyggelig tur og jeg ved hvad jeg skal arbejde med nu, da Kim var så venlig at "observere" mine kast og det takker jeg for. Jeg skal have bedre styr på mit bagstop og så er jeg for hurtig og lader ik linen strække sig ud mellem mine stop. Når jeg har fået det på plads, så er det og lære dobbelttræk som jeg ik har lært endnu.

Føler med Kim´s frustration over at han ik selv kan fange fisk, men kan godt give råd om fluevalg og finde fiskene til os andre.
Dette var lige lidt fra vores tur, men det er ik sidste gang at HØ ser min flueBig Grin.

K&B.
Uwe
(Denne besked var sidst ændret: 26-09-2010 af 22:56 Uwe.)
26-09-2010 22:55
Kim A.

fjenneslev
Besked: #9
(26-09-2010 22:55)Uwe Skrev:  En opdate fra turen Smile..
Føler med Kim´s frustration over at han ik selv kan fange fisk, men kan godt give råd om fluevalg og finde fiskene til os andre.
Dette var lige lidt fra vores tur, men det er ik sidste gang at HØ ser min flueBig Grin.

K&B.
Uwe

at finde fisk og finde fluer har aldrig været mit problem i min tid som fluefisker...
mit problem har været at få dem til at blive siddende...
medmindre det er en "udhungret" undermåler så kan jeg sq ikke få dem til at sidde fast...
dem har jeg også svært ved at få til at blive siddende Big Grin men hva...
nu kommer min sage z-axis hjem til sin kommende farmand her omkring den første så skal den indviges med 2-3 dages fisketur... så skal der sq komme fisk på land... hvad enten den vil eller ej
men tak for turen Big Grin glad for at jeg kunne hjælpe med at bank "feberen" og rusten lidt af dig Big Grin

Mvh
Kim a.
26-09-2010 23:11