opgivning af fluefiskeriet... *PIV*
Kim A.

fjenneslev
Besked: #1
opgivning af fluefiskeriet... *PIV*
jeg er nået til bristepunktet...
jeg har i snart 4 uger været ude 2-3 gange om ugen... jeg har set mine kammerater fange fisk... og jeg fanger bare ikke noget selv... de hugger efter mine fluer men ingen bliver siddende... har prøvet næsten alt... nogle der har en "apetit" vækker... så jeg kan få mit gode humør tilbage og tro på at det bare er havørreden der er dum siden den ikke vil med mig hjem Big Grin

mvh kim A

Mvh
Kim a.
26-09-2010 12:58
Adversering
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #2
RE: opgivning af fluefiskeriet... *PIV*
Havørreden er snotdum og det er ikke kun dig der har et vanskeligt år.

Hvis det kan være nogen trøst, så er min sæson omtrent lige så ringe, som det du beskriver, omend jeg ikke har været afsted i helt samme omfang.

Det er dog blevet til en del ture efterhånden, med især mange ture i det sene forår og her i det tidlige efterår. Jeg har dog ikke givet og er sikker på at der venter et forrygende fiskeri de næste 2-3 måneder Smile

Om der er nogen forklaringer på det "svigtende" fiskeri (isvinter, varmere sommervand mv.??) eller det blot er charmen ved HØ-fiskeriet vio oplever ved jeg ikke. Men jeg kan konstatere, at der er andre som fanger fisk på kysten pt., så mon ikke det også kommer for os Smile

Knæk og bræk

Nikolai - som vælger at sublimere med grejhysteri / FTAS i fuldt flor istedet for Smile

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
26-09-2010 13:53
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #3
Næsten alle steder fra berettes der om elendige fangster. Jeg har ikke fanget en over mål på kysten i år ... Vist har min indsats heller ikke været imponerende men alligevel. Jeg synes bare der er så mange andre aspekter i fiskeriet man også kan nyde. Naturen, dyrelivet, fluekastet og grejet f.eks. Hvis du vil ha nemme fisk så tag i putsø Smile
26-09-2010 15:40
Jeppe Madsen

Grenå
Besked: #4
Hej Kim
Min sæson er ikke et hak bedre, har ikke fanget en havørred over målet siden påskeSad
Under aften og natfiskeri har jeg set og hørt dem ude af vandet, typisk 100-300 meter ude, må erkende at der kommer min flue sgu ikke udTongue
Det er bare med at klø på, lige pludselig kommer der hul på byldenWink
Det første år jeg brugte fluestangen på kysten, og kun fluestang, gik der ca. 1 år eller lidt mere før jeg fik en ørred over målet, så klø på og nyd naturen mens du fiskerSmile

knæk og bræk
Jeppe
26-09-2010 15:42
123

Besked: #5
Jeg har været på kysten idag i tre timer. Efter nummer 20 kom ind tog jeg hjem med en 45'er og en 55'er til gryden. Jeg startede ud med flue og fiskede i ca. 1.5 time uden at mærke en dyt. Efter et skift til en 15gr. Mørresilda gik samtlige fisk på Djursland efter mit blink Wink Nogle gange er det fluen de vil have andre gange noget jern. Du kan evt. prøve med to fluer på forfanget.

Sidste år havde jeg 10-12 nulture i foråret - hverken nap eller skyggen af fisk. Du skal være glad for at du mærker fisk Smile
26-09-2010 15:48
Kim A.

fjenneslev
Besked: #6
det her gør mig lidt gladere Big Grin se at det ikke kun er mig Big Grin men... jeg finder fiskene jeg får dem til at hugge og jeg vinker til dem efter de første 5 træk i linen... Big Grin hehe men jo kan godt mærke at der er begyndt at være fisk Big Grin knæk og bræk til jer alle og tak for de dejlige kommentarer

Mvh
Kim a.
26-09-2010 17:37
Jeppe Madsen

Grenå
Besked: #7
Kim hvad gør du når du mærker en fisk ved fluen? Mærker du en fisk, så forsæt indtagningen til du kan mærke vægten af den i fluelinen, ikke noget med at løfte stangen i et tilslag bare du mærker den "napper", så smutter den som regel, hæv først stangen når du mærker vægten af fisken.Cool
26-09-2010 18:46
Adversering
Kim A.

fjenneslev
Besked: #8
jamen dem der "hugger" så er der fuld smæk på og den trækker hårdt i linen så laver jeg modhug...
jeg er begyndt at ladevær med at give tilslag på de der små nyk i linen... det gjorde jeg til at starte med...

Mvh
Kim a.
26-09-2010 19:48
Kim A.

fjenneslev
Besked: #9
(26-09-2010 15:40)Jakob Hansen Skrev:  Næsten alle steder fra berettes der om elendige fangster. Jeg har ikke fanget en over mål på kysten i år ... Vist har min indsats heller ikke været imponerende men alligevel. Jeg synes bare der er så mange andre aspekter i fiskeriet man også kan nyde. Naturen, dyrelivet, fluekastet og grejet f.eks. Hvis du vil ha nemme fisk så tag i putsø Smile

jeg har overvejet det... men det er lidt for varmt endnu til at de gider lege med min dog nobbler Big Grin hehe

Mvh
Kim a.
26-09-2010 19:50
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #10
Hej Kim

Hvordan giver du tilslag?

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
26-09-2010 20:39
Kim A.

fjenneslev
Besked: #11
trækker i linen og løfter stangen
Big Grin ligesom man ser på havørredens hemmeligheder Big Grin alt hvad jeg kan er fra claus ericsen Big Grin

Mvh
Kim a.
26-09-2010 21:04
Saltflyfish

Besked: #12
Hvilke fluer benytter du?

Har haft et ganske udmærket kystfiskeri i september. Foreløbig 5-6 stykker i størrelsen ca. 50cm - 55cm og naturligvis flere mindre fisk.

Mvh
Christian
26-09-2010 21:47