Mariager fjord, sker der noget????
Leif Chr.

Besked: #1
Mariager fjord, sker der noget????
Vejrudsigten ser lovende ud, endelig en dag hvor det ikke kommer til at storme. Men er der gang i fiskeriet i mariager fjord??
For i morgen den 7. er der er nemlig plads i kalenderen til en fisketur Smile

Mvh Leif
06-10-2010 14:26
Adversering
Rasmus Bech

Randers
Besked: #2
RE: Mariager fjord, sker der noget????
Der er masser af fisk i fjorden pt. Har selv været meget afsted de sidste par uger, og er også blevet belønnet med nogle fine fisk.
De sidste 2 ture har jeg set sæler et stykke inde i fjorden, så der må helt sikkert være et tegn på at der er mange ørreder i renden Smile

Knæk og Bræk

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
06-10-2010 15:19
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #3
Jeg har været ude både mandag og tirsdag i henholdsvis ørnedalsbugten, Strandholt og Silleborghage ... masser af småfisk. Jeg havde et enkelt tungt hug mandag på Silleborghage.

Tirsdag rendte vi ind i en spinnefisker der havde mistet en laks på 5-6kg i ørnedalsbugten ...
06-10-2010 15:21
Thorsen

Århus C
Besked: #4
Var en tur ved Kongsdal i lørdags. Fik seks tykke fjordørreder under målet og havde en tung fisk på jeg aldrig nåede at se. De folk jeg snakkede med meldte om godt fiskeri, dog mange små fisk i mellem, på pladserne omkring Hadsund. Lergraven, Kongsdal, Vive Havn/Bilfragmenteringen, men jeg tror umiddelbart at der er godt med fisk i fjorden og der er godt gang i dem.

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
06-10-2010 17:13
JTHL

Aalborg
Besked: #5
Var også en tur på sydsiden lørdag tidlid morgen, så ikke skyggen af en fisk og ved Kongsdal var det ikke til at fiske lovligt for alle de ruser der var sat op:-(

Må man spørge hvor I andre fisker henne ved Kongsdal, er det ved havnen eller ved (bakkerne)

Med venlig hilsen
Jan
06-10-2010 18:03
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #6
Var ved Kongsdal i søndags. Ingen fisk. Fiskede yderligere et par pladser tættere på Mariager - heller ingen fisk. Så en sæl jage ved udløbet ved salten. Så heller ingen andre fighte fisk. (og der var mange ude!!!)

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
06-10-2010 18:17
Janus H.

Djursland
Besked: #7
Jeg har været ved fjorden 5 gange den sidste måneds tid, fået fisk de 4 af gangene. Så der er rimelig gang i den vil jeg også mene. Ud af 15 havørreder var dog kun 2 over målet, så der er langt imellem de store.
06-10-2010 18:20
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #8
(06-10-2010 18:20)Janus H. Skrev:  Jeg har været ved fjorden 5 gange den sidste måneds tid, fået fisk de 4 af gangene. Så der er rimelig gang i den vil jeg også mene. Ud af 15 havørreder var dog kun 2 over målet, så der er langt imellem de store.

- Ja, de fisk, der er store nok, bliver desværre hængende i garnene Angry Angry . Det er lige før, at fiskeriet bør indstilles p.g.a. de mange undermålere !?

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
06-10-2010 18:23
Leif Chr.

Besked: #9
Tak for svarene. Men nu blev jeg alligevel i tvivl om det hellere skal bliver knebel vig. Nå det må mavefornemmelsen afgøre i morgen Angel

Mvh Leif
06-10-2010 18:50
Thorsen

Århus C
Besked: #10
(06-10-2010 18:03)JTHL Skrev:  Var også en tur på sydsiden lørdag tidlid morgen, så ikke skyggen af en fisk og ved Kongsdal var det ikke til at fiske lovligt for alle de ruser der var sat op:-(

Må man spørge hvor I andre fisker henne ved Kongsdal, er det ved havnen eller ved (bakkerne)

Jeg fisker ved bakkerne. Parkere på p-pladsen ved hovedvejen og går ned over marken. Der er et stykke på 3-400 meter mellem der hvor ruserne typisk placeres, til fredningsbæltet ved Kastbjerg Å. Stykket fra bakkerne ind mod havnen er jo en ren labyrint af garn og ruserAngry

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
06-10-2010 20:10
JTHL

Aalborg
Besked: #11
Ok, så var du nok en af de 2 biler som holdte på parkeringspladsen, rød varevogn eller ældre Mercedes...:-)

Med venlig hilsen
Jan
06-10-2010 20:48
Thorsen

Århus C
Besked: #12
(06-10-2010 20:48)JTHL Skrev:  Ok, så var du nok en af de 2 biler som holdte på parkeringspladsen, rød varevogn eller ældre Mercedes...:-)

Niksen, der var jeg nok ikke kommet endnu, men jeg så dem godt da jeg kom. Kører sort Peugeot 206 SWCool.

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
06-10-2010 20:56