[Opslag] Hvem er med? (Velkomst-tråden)
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #313
RE: [Opslag] Hvem er med? (Velkomst-tråden)
(02-01-2013 12:08)lph Skrev:  Hej Fiskevand,

jeg er 51 år og bor i Ry med kone, 2 børn og 2 Bearded Collier. Jeg fisker ca. 1 gang om ugen med fluestangen - og kysten på Djursland - de åbne strækninger eller vige, lidt vind eller bare spritklart vand, er der jeg kan lide at være. Om foråret eller efteråret kan det godt blive til mér, men der forsøger jeg også at komme ned til åen, som jo også er et fantastisk sted - majflue klækning ved Gudenåen er et naturspektakel, som der skal følges med i.

Jeg har gerne hundene med og enkelte gange bliver det til heldagsture, men typisk handler det om en 2-3 timer, hvor jeg får fisket og nogle gange er det lidt mindre.

Det er først et par år siden, at jeg genoptog fiskeriet, noget jeg dyrkede en del som teenager. Jeg har stadig min konfirmationsgave et ABU Cardinal 44 og en ABU Duett spinnestang med 2 spidser og den lyseblå ABU Laplandia fluestang, som jeg købte senere. Revieret dengang var Salten Å ved Katrinedal og Engetved.

Men rejsen tilbage skyldtes egentlig en nabo, som spurgte, om jeg kunne vise ham, hvordan man fiskede med fluestang. Det kunne jeg så ikke, men vi havde en helt fantastisk dag ved Holtum Å - og fiskeriet med fluestangen var simpelthen en "coming home" oplevelse.

Herefter fulgte grejindkøb....(og salg!) og medlemskab af FFFD, som jeg kun kan anbefale. Der har været tid til enkelte klubaftner, men især deres klubture og kasteinstruktion i Mindeparken har været guld. Det vigtigste har imidlertig været læsning af alle indlæg i FV de seneste 2-3 år - mange af indlægene blev læst flere gange; i begyndelsen forstod jeg ganske enkelte ikke hvad de handlede om! Nu går det straks bedre; jeg har udstyr og ...nåja.. teknik til alle tænkelige situationer på kysten året rundt og til åerne har jeg tørfluegrej og noget 2-hånds skyts til Skjern Å.

Nu er jeg er faktisk der, hvor jeg er begyndt at fiske - og hvor jeg er begyndt at fange fisk - og der hvor tingene udvikler sig; jeg kan faktisk binde en Red Tag Palmer! Jeg drømmer om ørredfiskeri i en svensk elv.....og en storørred på kysten...og det er så planen for 2013.

Godt Nytår

Lars Peter Ø. Hansen

Velkommen ud af FV-skabet Big Grin - nu skal du ikke vente lige så længe med at melde dig til et af arrangementerne herinde.

Herligt med en udførlig præsentation som din Smile

Tilføjelse: Ser først nu, at du har været tilmeldt længe, men ovenstående gælder stadigvæk - måske med tilføjelsen "bedre sent end aldrig" Wink

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
(Denne besked var sidst ændret: 02-01-2013 af 12:25 Brandt.)
02-01-2013 12:22
Adversering
CasperR

Besked: #314
Hey fiskevand

Jeg hedder Casper bor i Valby og er 32. Har fisket siden jeg var 15 efter gedder i søerne omkring vedbæk. Fluefiskeriet tog jeg op efter at have læst en masse Jens ploug hansen bøger, og fik købt mig noget billigt grej og gik igang. Endte med at spare op til en hardy favorite #5-6 og et marquis #4 som jeg stadig ejer. Fangsterne var ikke mange men de var der, fik dog hjælp til at kaste teknikken på en tur til karup å camping, hvor jeg mødte en (jeg desværre ikke husker hvad hedder) vistnok kendt gut der havde et trykkeri på sjælland. Var faktisk også på en del ture med IBM klubben til jylland.

Fiskeriet har desværre stået lidt stille her de sidste 7 år, men er endelig kommet igang igen... Og man kan jo ikke starte igen uden at erhverve sig noget meree grej! Så gik fluks ind og købte nogle stænger og hjul, som jeg drømte om for mange år siden (shimano aero gt og en brugt sage RPL #6), fik endda et gx500 casette hjul af kæresten, så nu skulle jeg ud igen.. Men øv hvor har jeg bare glemt kaste teknikken. Det var ikke helt lissom at cykle, bevars jeg kan da Dobbelt trække, men med meget svingende resultater Smile Lige nu går jeg og drømmer om foråret, hvor jeg håber på at prøve noget fluefiskeri efter gedder, er medlem af LF så håber på at jeg i maj kan kaste fra båd og lokke nogle gedder til biddet. Vil også gerne starte på noget kystflue, og håber at min rpl kan bruges, mangler dog bare et hjul der kan tåle saltvand Smile

/Casper
20-01-2013 22:11
Søren B

Besked: #315
Hedder Søren og er 51 år

Bor i Århus S sammen med 3 tøser (2 mindre en en noget ældre)

Fiskede utrolig meget i 80'erne og 90'erne men så flyttede min faste fiskemakker til udlandet, og det gik lidt i stå. men har savnet det tit.
Efter vi så er færdige med at bygge hus, og ungerne er vokset sig større, er der igen tid, og startede op på det sidste år.
Bestemte mig også for at ville prøve at fiske med flue, og nåede at få en 4 ture med hvoraf jeg fik en enkelt havørrede på 48 cm og så var jeg solgt til den form for fiskeri.
Nu mangler jeg så bare at lære at kaste rigtig med den, men mon jeg ikke kan finde et kursus her i Århus i løbet af året.
Ellers fisker jeg med hvad fiskes kan, om det er kuttertur efter torsk, eller med en prop/spinner i en lille å, det har ikke den store betydning, det er den friske luft der trækker.
Eneste jeg ikke gider, det er de landmænd der graver et hul midt i en mark, stopper vand og fisk i det og så kalder det en put and take, det minder mig om de automater i tivoli hvor man kan smide en 20'r i og så se om man kan styre kranen hen og fange en bamse.

Fisker i øjeblikket alene, kender ikke andre der har samme tilbøjelighed i min omgangskreds.
Men mangler nogen, sådan omkring Århus en til at betale til benzinen, eller har en bil, så er i velkommen til at smide mig en besked, er stort set altid klar :-)
31-03-2013 19:40
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #316
(31-03-2013 19:40)Søren B Skrev:  Hedder Søren og er 51 år

Bor i Århus S sammen med 3 tøser (2 mindre en en noget ældre)

Fiskede utrolig meget i 80'erne og 90'erne men så flyttede min faste fiskemakker til udlandet, og det gik lidt i stå. men har savnet det tit.
Efter vi så er færdige med at bygge hus, og ungerne er vokset sig større, er der igen tid, og startede op på det sidste år.
Bestemte mig også for at ville prøve at fiske med flue, og nåede at få en 4 ture med hvoraf jeg fik en enkelt havørrede på 48 cm og så var jeg solgt til den form for fiskeri.
Nu mangler jeg så bare at lære at kaste rigtig med den, men mon jeg ikke kan finde et kursus her i Århus i løbet af året.
Ellers fisker jeg med hvad fiskes kan, om det er kuttertur efter torsk, eller med en prop/spinner i en lille å, det har ikke den store betydning, det er den friske luft der trækker.
Eneste jeg ikke gider, det er de landmænd der graver et hul midt i en mark, stopper vand og fisk i det og så kalder det en put and take, det minder mig om de automater i tivoli hvor man kan smide en 20'r i og så se om man kan styre kranen hen og fange en bamse.

Fisker i øjeblikket alene, kender ikke andre der har samme tilbøjelighed i min omgangskreds.
Men mangler nogen, sådan omkring Århus en til at betale til benzinen, eller har en bil, så er i velkommen til at smide mig en besked, er stort set altid klar :-)

Hej Søren

Velkommen til Smile
Hvis du følger lidt med herinde - så er der rig lejlighed til at finde både kaste- og fiske makkere Smile

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
31-03-2013 22:05
Holger Jensen

Besked: #317
Hej Fiskevand..

Nu har jeg kigget med i rum tid og må hellere sige pænt goddag..
Jeg hedder Holger, er 41 år og bosat i kelstrupskov, nær Vissenbjerg på Fyn.
Jeg har fluefisket og kastet i en årerække. Er mest til tørfluer og nymfer både i Danmark men også i udlandet. Lige nu har jeg kastet min kærlighed på polske floder...
Når jeg ikke kan fiske i danske åer eller andre floder efter især stallinger, så tager jeg i ny og næ til Kysten..

Jeg er ivrig fluebinder og har efterhånden flere nymfer og tørfluer end jeg nogensinde vil få brugt..

Vi snakkes Cool
28-12-2013 01:19
Allan Wermuth

Odense
Besked: #318
(28-12-2013 01:19)Holger Jensen Skrev:  Hej Fiskevand..

Nu har jeg kigget med i rum tid og må hellere sige pænt goddag..
Jeg hedder Holger, er 41 år og bosat i kelstrupskov, nær Vissenbjerg på Fyn.
Jeg har fluefisket og kastet i en årerække. Er mest til tørfluer og nymfer både i Danmark men også i udlandet. Lige nu har jeg kastet min kærlighed på polske floder...
Når jeg ikke kan fiske i danske åer eller andre floder efter især stallinger, så tager jeg i ny og næ til Kysten..

Jeg er ivrig fluebinder og har efterhånden flere nymfer og tørfluer end jeg nogensinde vil få brugt..

Vi snakkes Cool

Hej Holger

Velkommen til Fiskevand forum Wink

Mht tørfluer, så må man bare ikke gå ned på grej Wink

Vi høres ved, og så må vi jo have nogle tørflueture til åerne når vi når maj/juni Smile

-Allan
28-12-2013 10:05
Jan Poulsen

Besked: #319
Hej Alle

Så vil jeg da også lige skrive lidt om mig selv Smile

Jeg hedder Jan er 31 år og bor i Lystrup ved Århus.

Jeg har fisket on and off siden jeg byttede min sidste sut til en fiskestang for mange år siden. Jeg har de sidste år fisket mest med bombarda, men har også forsøgt mig med fluestangen og jeg kan mærke at det er den der trækker mest nu når jeg kommer til kysten. Derfor har jeg også meldt mig ind i FFFD og skal snart med på deres kastekursus, så jeg kan få noget at arbejde med. For jeg syntes at det er svært at opdage mine egne fejl. Så det glæder jeg mig til at prøve.

Jeg kommer oprindeligt fra Nordjylland og derfor fisker jeg mest i Mariager fjord. Så kan jeg mødes med min familie på halvvejen og lave en fiskedag ud af det Smile Men jeg er også altid klar på en fisketur hvis der på et tidspunkt skulle blive muligt at mødes med nogle her fra det Østjyske. Jeg syntes at det er svært at komme afsted når jeg skal fiske alene, men det er nok fordi jeg altid har fiske sammen med nogen.

Men det var vist nok om mig.

Så vil jeg bare lige til sidst skrive tak til alle dem der har tilføjet så meget viden/info til dette forum, det er en stor hjælp til os nybegyndere Smile

Hilsen

Jan
08-05-2014 14:15
Adversering
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #320
Hej Jan og velkommen til Fiskevand Smile

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
19-11-2014 10:06
Kirkegaard

Besked: #321
Hej,

Jeg hedder Mads og er 29 år, bor på midtsjælland hvor jeg også bedriver det meste af mit fiskeri med fokus på især gedder og suder samt aborre og skaller.

Det bliver også til en kyst tur en sjælden gang i mellem efter tosk og sej, mens jeg aldrig har haft held til at fange en ørred fra kysten i Danmark endnu Sad
05-07-2015 14:33
erikragnar

Besked: #322
Hej

Jeg hedder Erik, bor i KBH og fisker mest i Nordhavn, på Oceankaj og i de forskellige bassiner. Jeg begyndte at fiske igen efter flere års pause i foråret. I efteråret går jeg efter at fange min første havørred.

Oceankaj.dk - min side om fiskeri på Oceankaj
27-08-2017 04:54