Natfiskeri her i den mørke tid
Janus H.

Djursland
Besked: #1
Natfiskeri her i den mørke tid
Nu nærmer vi os tiden hvor det kommer til at knibe med at komme på kysten efter arbejde, inden det bliver mørkt (for mig ihvertfald).

Da jeg næsten aldrig har mulighed for at fiske i weekenderne kan jeg allerede nu se et problem her Undecided Jeg er simpelthen blevet afhængig af at komme ud mindst et par gange om ugen, jeg ved ikke om i kender det, men det er som om man mister kontakten med vandet hvis der går for længe imellem turene Blush

Jeg har set enkelte have god succes med natfiskeri om vinteren. Men hvad er jeres erfaringer? Er der nogen af jer der gør i det?

Jeg går ud fra at havørreden stadig er inde på det lave vand om natten, selvom det er koldt Smile
(Denne besked var sidst ændret: 08-10-2010 af 14:12 Janus H..)
08-10-2010 13:34
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #2
RE: Natfiskeri her i den mørke tid
Afhængighed er ikke godt! - Heller ikke afhængighed af fiskeri - hvis du spørger mig. Jeg kender udmærket fænomenet "at miste kontakten med vandet". For mig sker det om sommeren ved åen, hvis jeg er væk i godt en uge, og fornemmelsen er ikke behagelig - er der stadigvæk fisk? - og hvor kan jeg finde dem? - hvor højt står grøden? - osv. Men så må der jo bare arbejdes lidt på sagen. For mit vedkommende kan der sagtens (udenfor topsæconerne) gå en måned uden fiskeri! Meeen så trækker det også i én igen!

Men man må ikke blive "slave" af sin hobby Cool

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
08-10-2010 19:13
Janus H.

Djursland
Besked: #3
(08-10-2010 19:13)Brandt Skrev:  Afhængighed er ikke godt! - Heller ikke afhængighed af fiskeri - hvis du spørger mig. Jeg kender udmærket fænomenet "at miste kontakten med vandet". For mig sker det om sommeren ved åen, hvis jeg er væk i godt en uge, og fornemmelsen er ikke behagelig - er der stadigvæk fisk? - og hvor kan jeg finde dem? - hvor højt står grøden? - osv. Men så må der jo bare arbejdes lidt på sagen. For mit vedkommende kan der sagtens (udenfor topsæconerne) gå en måned uden fiskeri! Meeen så trækker det også i én igen!

Nu skal det måske heller ikke lige tages så bogstaveligt igen Wink Men jeg tror det gælder for de fleste - i mere eller mindre grad, når tiden er knap i stunder. At man kan længes efter vandet Smile

Jeg vil ihvertfald nødig gå flere måneder indenfor, og det kommer jeg heller ikke til. De dage hvor man kan fiske, falder jo desværre ikke altid sammen med de dage hvor vejret i lille danmark også er med på den Rolleyes
Så er det jo oplagt at komme ud nogle aftener, når vejret er til det. Decideret natfiskeri er det jo ikke(ud over at det er mørkt)

Men det er så ikke noget du har erfaring med kan jeg regne ud brandt Big Grin
09-10-2010 00:06
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #4
(09-10-2010 00:06)Janus H. Skrev:  
(08-10-2010 19:13)Brandt Skrev:  Afhængighed er ikke godt! - Heller ikke afhængighed af fiskeri - hvis du spørger mig. Jeg kender udmærket fænomenet "at miste kontakten med vandet". For mig sker det om sommeren ved åen, hvis jeg er væk i godt en uge, og fornemmelsen er ikke behagelig - er der stadigvæk fisk? - og hvor kan jeg finde dem? - hvor højt står grøden? - osv. Men så må der jo bare arbejdes lidt på sagen. For mit vedkommende kan der sagtens (udenfor topsæconerne) gå en måned uden fiskeri! Meeen så trækker det også i én igen!

Nu skal det måske heller ikke lige tages så bogstaveligt igen Wink Men jeg tror det gælder for de fleste - i mere eller mindre grad, når tiden er knap i stunder. At man kan længes efter vandet Smile

Jeg vil ihvertfald nødig gå flere måneder indenfor, og det kommer jeg heller ikke til. De dage hvor man kan fiske, falder jo desværre ikke altid sammen med de dage hvor vejret i lille danmark også er med på den Rolleyes
Så er det jo oplagt at komme ud nogle aftener, når vejret er til det. Decideret natfiskeri er det jo ikke(ud over at det er mørkt)

Men det er så ikke noget du har erfaring med kan jeg regne ud brandt Big Grin

Erfaring med natfiskeri har jeg i overflod - især fra sommerhalvåret - og især fra åbredden. Derfor er jeg ikke den rette til at rådgive dig om kystens natteroderi i den kolde tid. Wink - Det er en disciplin for de mest hårdføre. Cool

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
09-10-2010 10:22
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #5
Hej Janus

Jeg er frisk på en forumtur i December eller januarCool
Hvis ellers man opsøger de områder, hvor havørreden af osmotiske grunde holder til - så vil jeg tro, at chancerne er fine!
... kunne være en cool (!) oplevelse med et stort bål på stranden og en varm sovepose i sækkenCool

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
10-10-2010 00:22
Janus H.

Djursland
Besked: #6
(10-10-2010 00:22)Martin Brøndum Skrev:  Hej Janus

Hvis ellers man opsøger de områder, hvor havørreden af osmotiske grunde holder til - så vil jeg tro, at chancerne er fine!
... kunne være en cool (!) oplevelse med et stort bål på stranden og en varm sovepose i sækkenCool

Super idé, jeg er frisk Cool

Jeg har ikke noget imod en fyns tur hvis det skal være, vi fanger jo alligevel ikke noget herovre Big Grin
11-10-2010 20:48
Thorsen

Århus C
Besked: #7
(11-10-2010 20:48)Janus H. Skrev:  
(10-10-2010 00:22)Martin Brøndum Skrev:  Hej Janus

Super idé, jeg er frisk Cool

Jeg har ikke noget imod en fyns tur hvis det skal være, vi fanger jo alligevel ikke noget herovre Big Grin LøgnerBig Grin

Jeg er også med på en tur ud i det kolde vand og så må vi jo bare lave et ordentligt ala Sankt Hans bål og have godt med varm kaffe og whiskey med. Jeg kunne forstille mig at det nok var lettest (sikkert også koldest) at samle en flok i januar, da folk har det med at være lettere presset i december. Skulle man være så heldig at få lidt gaver under træet til et kastemæssigt formål er det jo også en kærkommen lejlighed til at få prøvet herlighederne af.

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
11-10-2010 21:11
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #8
Det er fandme en dealBig Grin

Jeg kender en shelter/bålplads (med plads til California'en Smile ) med frisk og fiskeholdigt fjordvand lige ved siden af - mon ikke den plads skulle være ledig på en aften i januarCool

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
11-10-2010 23:22