The Fish & The Fly 1 og 2
123

Besked: #1
The Fish & The Fly 1 og 2
For dem der kunne have interesse i en anmeldelse af filmene: http://mayfly.dk/blog/2010/15/10/anmelde...ly-1-og-2/
15-10-2010 22:53
Adversering
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #2
RE: The Fish & The Fly 1 og 2
(15-10-2010 22:53)schreiber Skrev:  For dem der kunne have interesse i en anmeldelse af filmene: http://mayfly.dk/blog/2010/15/10/anmelde...ly-1-og-2/

Hej Thomas,

Flot anmeldelse som jeg grundlæggende er enig i.

Jeg har næsten set alt hvad der findes på markedet af fiskefillm, og jeg mener at de to film her er i en liga helt for sig selv. Den fotografiske kvalitet er efter min mening på et betydeligt højere niveau end næsten alle andre film om fiskeri.

Hilsen

Lars T.

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
15-10-2010 23:46
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #3
Hej Lars og Thomas

Flot anmeldelse!

Jeg er også ret så enig - mangler endnu at se filmene færdig, da min datter er begyndt at kaste op her til aften, hvilket medførte en ufrivillig pause i filmene Sad

Men umiddelbart er nivauet højt og billederne er flotte (dog ikke på niveau med f.eks. Once in a blue moon - men det er heller ikke let). Jeg kan dog ikke forstå hvorfor Morten ikke må tale til kameraet? Vi er på den måde slået tilbage til de (ellers gode) gamle JPH film, og det er lidt en skam, når nu Martin Falklin, Bård og Lars, HM, Trout Bums samt flere andre har vist at det sagtens kan lade sig gøre at fiske og snakke samtidigt.

Glæder mig til at se filmene færdigt i ro og fred i løbet af efterårsferien

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
16-10-2010 00:16
martin_b

Sønderjylland
Besked: #4
Så 1'eren i går, og napper 2'eren i aften. Jeg har præcist de samme indvendinger som dig, Thomas. Men alt i alt er den første film i hvert fald virkelig god og inspirerende. Dem skal Niels Vestergaard nok få success med.

Mvh.
Martin
16-10-2010 13:29
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #5
Så lykkedes det endelig at få set begge film færdig.Angel

Min konklusion er fortsat, at det er flotte film, som man kan se der er brugt meget tid på. Der er ofte flere kameravinkler på de enkelte sekvenser og transportscener, og sådan noget tager tid. Det efterlader et indtryk af professionalisme som trækker niveauet op. De forskellige lokationer er også flotte og godt valgt - der vil jeg også gerne fiskeDodgy

Jeg ved ikke hvilket kameraudstyr der er brugt, men jeg syntes godt at billederne kunne være pænere (læs: mere filmiske) men det koster selvfølgelig en bondegård og harmonerer nok dårligt med muligheden for undervandsoptagelser(??).
Egentlig gør det heller ikke noget at billederne er lidt dokumentaragtige i en fiskefilm, men så må der godt være lidt mere tempo over feltet eller i det mindste gjort noget ud af at sætte os som seere i den rette stemning, af at være på tur med holdet. Jeg følte dog desværre ikke rigtigt at jeg var med.

Jeg er nemlig fortsat ret så irriteret over den manglende tale fra manden i centrum af handlingen. Det vil for mig give mere nærvær og intensitet hvis det var manden med fluestangen i hånden, som også guidede os seere igennem det der sker på skærmen. Denne distance kombineret med filmens meget rolige tempo (for at sige det på jysk) gjorde, at jeg rent faktisk sad og kedede mig af flere omgangeSad.

Det er en skam, når der sammenlagt i billedematerialet, lokationerne, fangsterne og den kyndige fiskers evner tydeligvis er potentiale til mere. Men måske var det bare mig som ikke lige var tunet ind på den rette frekvens, den dag jeg så filmene?

De vil dog sikkert blive genset, især af hensyn til fluebindingsdelen, hvor der er rigtigt mange fif og tips at hente for sådan en som migBlush

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
22-10-2010 23:36