Flue eller Spinnefisker?
Janus H.

Djursland
Besked: #1
Flue eller Spinnefisker?
Mit indtryk af siden her er at de fleste brugere udelukkende fisker med flue, så jeg tænkte det kunne være sjovt at se hvor mange spinnefiskere der egentlig holder til herinde Smile

Hvad er jeres foretrukne fiskemetode, flue eller spin? Meget gerne med en lille beskrivelse om hvorfor Smile

Jeg selv er vel at betegne som næsten udelukkende spinnefisker, det er faktisk kun ved åen om natten jeg går med fluestangen (det eneste sted/tidspunkt den er spinnestangen overlegen i mine øjne Big Grin)

Mvh. Janus
09-11-2009 21:16
Adversering
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #2
RE: Flue eller Spinnefisker?
Hehe..

Er pesonligt fluefisker, da jeg har gjort i det siden 13-14 års alderen. For mig er der noget specielt over at fighte fisken på flue, måden man skal overliste fisken, snige sig ind på sit bytte.. (Ja man bliver som en Havørn der cruser rundt i luften på jagt efter byttet, Bjørnen på land og fiskene i vandet) Cool
Spin fiskeri er da også meget spændende, men efter min mening kan det ikke måle sig med fluen og for mig er flue bare det ultimative og vejen frem.. Big Grin

Skal dog lige indskyde at jeg har den indstilling jeg ikke vil snoppe, og om man er spin eller flue er hips om haps.. Fisk med det din sjæl brænder for og bare nyd dit fiskeri .. Wink Det er den rigtige næring til sjælen og livet

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
09-11-2009 22:55
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #3
Mit er fordelt 95% flue og 5% spin. De 5% er når det blæser for meget til min #5 som pt. er min eneste 1-hånds fluepind eller de ikke gider fluen,så prøver jeg gerne blink med ophænger.

Som Klaus er jeg heller ikke snoppet med hvad folk fisker med,fluen er bare mit første valg,da jeg synes det er skønt at fange fisk på en flue jeg har bundet Big Grin

/Esben
09-11-2009 23:15
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #4
De sidste 4-5 år kun flue. Ikke fordi jeg fanger flere fisk, men fordi jeg syntes det er sjovere Smile

Nikolai
10-11-2009 00:04
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #5
Jeg fisker også med flue - selvom jeg godt ved, at det under visse forhold ikke er den mest effektive metode.
Jeg gør det fordi jeg synes, at fluefiskeri er sjovest - og jeg fisker jo bare for sjovWink
Der er en situation, hvor jeg stadig spinner. Det er sommetider under sommerfiskeri om natten, hvor fiskene trækker helt ind under land. Der bruger jeg en 5,6 fods spinnestang og en lille flydende rapala. Den kaster jeg ud på tværs af badekarret . . og så sidder jeg og venter på at jeg kan se en fisk. Når jeg kan det .. så spinner jeg rapala'en ind og ser i bedste fald fisken vende og angribe - det fiskeri elsker jegRolleyes

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
10-11-2009 00:18
Morten H

Besked: #6
Både og.
Jeg Fisker med det ene eller det andet, alt efter humør og vejr-forhold.
Jeg har fanget rigtig mange fisk med blink og spinner og knap så mange med flue, men der findes næppe noget federe end at fange en god fisk på en hjemmebundet flue.
Jeg er ikke "endnu" lige så enkarneret fluefisker, som mange herinde, men jeg har planer om at købe min første Sage stang inden foråret. Jeg er stadig ved at finde ud af hvilken det bliver... Måske den nye Xi3.

Men ja, der er overvejende fluefiskere herinde og derfor handler det naturligvis mest om fluefiskeri, men jeg mener at kunne huske, at Stig ville kigge på om vi kunne få nogle flere emne-kategorier, sådan at forumet blev mere alsidigt ;-)

MHede
mhede.wordpress.com
Tight Lines + Square Tails
10-11-2009 01:24
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #7
(10-11-2009 01:24)BBHede Skrev:  Men ja, der er overvejende fluefiskere herinde og derfor handler det naturligvis mest om fluefiskeri, men jeg mener at kunne huske, at Stig ville kigge på om vi kunne få nogle flere emne-kategorier, sådan at forumet blev mere alsidigt ;-)

Der er lige mange spin som flue kategorier,så det med alsidighed må du længere ud på landet med Rolleyes

/Esben
10-11-2009 01:29
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #8
Hej BB

Tror måske, at det let bliver lidt flue inficeret - fordi mange inkarnerede kystfluefiskere også er meget dedikerede og engageredeCool
Men jeg tror også, at mange af os har en fortid som erfarne spinne fiskere - og gerne melder ind, hvis der melder sig spørgsmål i den retning!
Så det er bare at skyde løs .. så længe flue nørderne får lov at styre .. så bliver det jo også deres hobby, de handler omCool

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
10-11-2009 01:34
Morten H

Besked: #9
(10-11-2009 01:29)EsbenL Skrev:  
(10-11-2009 01:24)BBHede Skrev:  Men ja, der er overvejende fluefiskere herinde og derfor handler det naturligvis mest om fluefiskeri, men jeg mener at kunne huske, at Stig ville kigge på om vi kunne få nogle flere emne-kategorier, sådan at forumet blev mere alsidigt ;-)

Der er lige mange spin som flue kategorier,så det med alsidighed må du længere ud på landet med Rolleyes

/Esben

Ups Tanketorsk.
Det jeg mener er at, der overvejende er aktivitet i Kyst-flue sektionen i forhold til kyst-spin. Og Ferskvand er et "alt i et"-forum, hvor kystfiskeri er opdelt. Det var dét, Stig havde sagt han ville kigge på.
Jeg henviser til denne tråd: http://fiskevand.dk/showthread.php?tid=25

MHede
mhede.wordpress.com
10-11-2009 01:36
Morten H

Besked: #10
Hej Ole.
Nej det vidste jeg ikke.
men jeg tror på at det var en fed oplevelse.
Mvh BBHede

MHede
mhede.wordpress.com
10-11-2009 07:37
Daniel Heinrichsen

Nordsjælland
Besked: #11
fisker med flue fordi jeg ikke fangede en skid på spin... og så er det sjovere... man har en tættere kontakt til naturen synes jeg...

Mere nærvær... Men det også mere krævende... Men det skærper sanserne... dejligt...

Fisker dog stadig en smule med mit havgrej. Det mest fordi min far godt kan lide at fiske på havet... Big Grin

Mvh
Daniel
10-11-2009 09:27
steffen dantoft

Besked: #12
Mest med flue, fordi fighten er sjovere:-)
Men nyder også meget torske fiskeri med tungt grej.
Mere fysisk krævende så en helt anden oplevelse.
10-11-2009 13:16