Ny vadejakke
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #1
Ny vadejakke
Jeg er så småt gået på udkig efter en ny vadejakke da den gamle er utæt når der kommer en del vand. Jeg har været ganske tilfreds med min Geoff Anderson da den har haft en god pasform til mig, og jeg føler den har haft en god værdi for pengene så GA kunne godt være et muligt bud igen. Jeg vil dog godt kende alternativerne.
Jeg vil helst have en foret men byd også gerne ind med tynde skaljakker.

Kravene er i prioriteret rækkefølge:

Mulighed for store str Blush
Vandtæt! Jeg fisker gerne i øsende regnvejr ..
Velcro ved ærmer.
1 ell. 2 retractors på fronten.
Store lommer foran. Helst så de kan æde en stor CF boks

Jeg er ikke god til at vedligeholde min jakke udover at jeg er påpasselig med at få den tørret efter brug. Prisen er mindre vigtig hvis jeg føler at kvaliteten står mål med udgiften.
(Denne besked var sidst ændret: 25-10-2010 af 00:01 Jakob Hansen.)
24-10-2010 23:58
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #2
RE: Ny vadejakke
Hej Jakob

Jeg har to jeg gerne vil plædere forCool

uden ellers at være fan af det mærke - så laver Loop en rigtig fed jakke med retractors og to store lommer:

http://www.shop.aekvator.dk/product.asp?product=179

.. min er vandtæt og jeg er meget glad for denSmile

Hvis det skal være Simms er Freestone cool - og det er ikke på grund af prisen. Yderstoffet er langt mere vandafvisende en på de langt dyrere Guide jakker. De er også vandtætte pga. membranen - men yderstoffet suger vand, hvilket er p.... irriterende på en lang, våd fiskedagAngry

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
25-10-2010 00:29
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #3
Hej Martin.

Den Loop ser spændende ud. Jeg kan godt lide den feature med at man kan gemme lidt værktøj under en flap. En skam jeg ikke kan være i de jakker på deres tilbud Sad
25-10-2010 01:26
JTHL

Aalborg
Besked: #4
Jeg har selv haft en Loop Opti jakke, men har desværre dårlige erfaringer med deres gamle membran. Min blev opbyttet indenfor et år pga. begyndende huller på indersiden. Min kammerat havde samme problem og fik hans ombyttet til den nye Pinstripe model. Der gik heller ikke langtid før den blev sendt tilbage pga. samme fejl.

Der er tidligere blevet skrevet omkring samme problem på 123, så tror det er en kendt fejl. Tror også det er derfor de har flyttet produktionen til europa på deres helt nye modeller. Den har min kammi så fået istedet og der har ikke været nogle problemer endnu, så tror de har fået rettet op på problemmet.

Jeg har selv fået en Simms G4, den er jeg selv rigtig glad for. Sådan en dag som igår, havde den ikke problemer med at holde vandet ude efter silende regn i 3 timer.

Med venlig hilsen
Jan
25-10-2010 08:13
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #5
Hej Jakob

Jeg er vældigt glad for min Simms Guide jakke, idet den er komplet vandtæt (selv i en hel dags norsk rengvejr), den har to store lommer + en ryglomme til drikkelse og proviant. Derudover har en nogle rigtigt gode manchetter ved håndledet.

På minus siden må jeg (som martin også nævner) desværre konstatere, at yderstoffets evne til at suge vand medfører, at der trænger vand ind i lommerne under kraftig vedvarende regn. Jeg håber at Simms har optimeret denne del af jakke i den nyere version. Min er den gamle mørkegrønne model fra før 2007.

Jeg overvejer klart en Simms igen, når denne jakke er slidt op.

Freestone jakken er næsten magen til Guide jakken bortset fra, at yderstoffet ikke suger vand - og så er jeg også i tvivl om den har manchetter ved håndledet??

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
(Denne besked var sidst ændret: 25-10-2010 af 13:04 Nikolai Kaad.)
25-10-2010 09:09
Thomsen

Grenå
Besked: #6
Jeg har en Simms G4 og den er jeg virkelig glad for Smile
Var afsted både lørdag og søndag i regnen og ingen problemer overhovedet med at holde vandet ude.
Prisen er dog lidt afskrækkende men den kan dog fåes lidt billigere hvis man ringer rundt. Jeg gav 3000 kr for min men kan dog ikke huske hvor Blush
25-10-2010 10:09
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #7
Hej Jacob

Jeg har selv haft en GA raptor, som jeg var godt tilfreds med. Den blev skiftet ud med en Simms G3 jakke efter et ophold i USA. Efterfølgende er jakken gået i stykker 3 gange. Alle gangene har lynlåsen sat sig fast, og hver gang er jakken blevet byttet med én ny.
Trods de mange ombytninger så er jeg meget glad for jakkens pasform og komfort.

Jeg har fisket i skybrudslignende forhold og har altid været tør og jeg har travet kilometer efter kilometer og åndbarheden har været i top. Ligeledes skal jakken også roses for sine gummibelagte manchetter som holder vand ude under kast. Der er naturligvis også plads til et par CF boxe, en stor ryglomme med plads til termokanden, retractors på fronten. Hætten yder god beskyttelse mod vinden og er tilpas stiv eller formstabil til ikke at klappe sammen i kraftig vind og regn. Den vandtætte lynlås er jakkens svage punkt, og skal betjenes varsomt.

Jeg tænker at Simms kunne være vejen at gå mht. pasform og generel komfort, men du skal ikke købe jakken hvis du forventer at den skal holde dig 4-5 år.

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
25-10-2010 10:43
Adversering
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #8
Jeg har også en simms G3 guide som jeg meget tilfreds med,dog har lynlåsen tendens til at sætte sig fast. Jeg er aldrig blevet våd under jakken i stormflod og snevejr.
25-10-2010 12:35
Holm

Besked: #9
Jeg stod selv overfor lignende spørgsmål for et par måneder siden.

Søgte højt og lavt efter anmeldelser af diverse jakker, jeg var ikke græsk-katolsk og lyttede gladeligt til alle meldinger om jakker uanset klistermærke i nakken.
Sammenfattet læste jeg det sådan: GA og et hav af producenter som Loop, Guideline, Hardys, Greys, G.Loomis o.s.v. producerede alle funktionelle jakker, men ingen synes at prale af utrolig vandtæthed.
Fejl i det vandtætte kunne man til gengæld ikke klandre Simms for, så der læste jeg op og ned om diverse modeller, men blev hver gang skræmt af de utallige mennesker som måtte undvære deres jakker i halve og hele måneder p.g.a. fejl og mangler på tøjet. Ikke just hvad jeg synes man skal forvente når tøjet prismæssigt ligger i toppen af skalaen. Derudover kan jeg ikke håndtere at deres udvendige lommer er konstrueret så de lukker vand ind via huller i bunden som reelt nok er beregnet til at lukke vand ud....

Mit valg faldt på Patagonia SST, nuvel den har den lille "fejl" at den ikke lukker tæt i bunden og kræver vadebælte hvis man skal ud i vand til livet, hvilket jeg i øvrigt yderst sjældent gør alligevel. Men ikke ét sted har jeg fundet personer som har peget fingre af jakken, når det kom til holdbarhed, åndbarhed eller i særdeleshed vandtæthed. Smile
Prisen, tjae er man heldig finder man den som jeg til under de 2k, især i England kan den ofte findes til en god pris, jeg købte dog min hos Tackleshop i Danmark.
Er du en af dem der tror fiskene går hvor du skal stå i vand til armhulerne, så skulle Patagonias Deep Wading jacket vidst være af samme støbning som SST, altså stadig yderst anbefalelses værdig.

Min anbefaling Cool
25-10-2010 15:21
Thorsen

Århus C
Besked: #10
Hej jakob på 123nu er der en let brugt Patagonia sst, (vist nok i str. xxl) til salg for 1500 kr.

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmar...d&ID=40172

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
(Denne besked var sidst ændret: 25-10-2010 af 16:34 Thorsen.)
25-10-2010 16:32
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #11
tror sku det er 1 X for lidt Tongue
25-10-2010 17:28
noereng

Kibæk/ midtjylland
Besked: #12
Hey... er vild lun på denne flotte orange model..... nogen der har erfaring med beklædning fra Taimen

ellers har de den billige patagonia til en fornuftig pris

http://www.taimen.com/mt/product_info.ph...ts_id=5303

http://www.taimen.com/mt/product_info.ph...ts_id=5681

mvh. Kristian
25-10-2010 18:32