Hjul-hjælp?
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #1
Hjul-hjælp?
Hej

Mit SAGE 2560 er begyndt at pibe når bremsen bliver strammet, hvilket sikkert skyldes at der er kommet vand i lejerneDodgy

Er der nogen herinde, som har oplevet det samme eller som måske har et bud på om det er noget jeg kan gøre noget ved selv - eller om hjulet skal til reperation og have skiftet bremsen/lejerne?

Er det f.eks forsvarligt at give det en gang WD40?

Hjulet har ikke kostet mig alverden, men det er dog en smule irriterende, hvis det er stået af alleredeAngry

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
(Denne besked var sidst ændret: 12-11-2010 af 00:16 Nikolai Kaad.)
12-11-2010 00:14
Adversering
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #2
RE: Hjul-hjælp?
Jeg kender ikke hjulet personligt, men generelt er fluehjul ikke rumfartsteknologi så mon ikke du selv kan åbne det og kigge?
12-11-2010 04:45
LCB

Besked: #3
Hej Nikolaj!

Kan lejerne tages ud? Alt afhængig af hvor meget det irriterer dig, så kan man fjern alt gammelt fedt og vand ved at dumpe lejet ned i noget lighterbenzin, og derefter smøre det igen. Lad det ligge på et stykke køkkenrulle et kvarters tid inden du smører igen - multihjuls-nørderne gør dette hele tiden :-).

Men hvis det kun er når bremsen spændes er det vel bremsesystemet og ikke lejerne, der trænger til lidt vedligehold?

Lars
12-11-2010 10:01
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #4
(12-11-2010 10:01)LCB Skrev:  Men hvis det kun er når bremsen spændes er det vel bremsesystemet og ikke lejerne, der trænger til lidt vedligehold?

Lars

Hej Lars og Jakob

Ja det er kun når bremsen kommer over niveau 3 at jeg kan frembringe lyden og jo mere jeg strammer bremsen desto letter/tydeligere kan man frembringe en yderst trist piben fra hjulet Sad

Jeg tror jeg prøver at forhøre mig hos en forhandler inden jeg begynder at skille bremsesystemet ad - jeg er heller ikke specielt kompetent på det område - og det er heller ikke helt tydeligt hvordan det i så fald skulle skilels ad??

I første omgang er hjulet midlertidig sendt i karantæne i grejkassen i skabet, og linen er byttet over til et andet hjul, så fiskeriet kan fortsætte uden piben Smile

Tak for jeres svar Smile

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
12-11-2010 11:18