Flueline deklaration
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #1
Flueline deklaration
Idet jeg mindes talrige diskussioner om muligheden for at øge informationsmængden vedrørende designet af diverse flueliner vil jeg lige henlede opmærksomheden på Loops nye:

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/news2.as...0FLUELINER

.. det var da ikke så sværtSmile

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
13-11-2010 13:35
Adversering
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #2
RE: Flueline deklaration
Hmm....

Øge informationsmængden tja bom bom Angel

WF 5 der har en klump på 8,5 meter og vejer 11 gram... De fleste ville vel kalde det en 6'er line Wink

Gad vide hvad forskellen egentlig er udover at den ene er tofarvet og den anden ikke, når man kigger på specifikationerne for xact og ecotec 85, udfra tegningen er det samme tapering udfra teksten er der forskel, hvad skal man så tro på?

Nogen der har en adapted 85 line liggende de kan måle lidt på?

RolleyesRolleyesRolleyes

Ser frem til de andre line nyheder der kommer, ved at der er mere nyhed over dem Wink

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
13-11-2010 15:47
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #3
Ja, hatten af for Loop og deres nu mere detaljerede lineembalage. De kære svenskere har altid haft et ønske om at være de første med nye tiltag, og nogle gange lykkes det faktisk (i større eller mindre grad)

Jeg kunne godt vær fristet af de nye liner f.eks. en 85 til min ørredfemmer Smile

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
13-11-2010 18:19
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #4
Citér:Jeg kunne godt vær fristet af de nye liner f.eks. en 85 til min ørredfemmer Smile

Mvh

Nikolai

Fint med ekstra information på pakkerne, når store dele af deres linesortiment ikke overholder AFTTA standarden.

Nikolai.

Hvilket fiskeri påtænker du at anvende 85 linen til?

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 13-11-2010 af 19:02 Jan Fensten.)
13-11-2010 19:01
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #5
(13-11-2010 15:47)karlsson Skrev:  Hmm....

Øge informationsmængden tja bom bom Angel

WF 5 der har en klump på 8,5 meter og vejer 11 gram... De fleste ville vel kalde det en 6'er line Wink

Hej Lasse

Det nye er sgu da, at man får det at vide imens man står med æsken i butikkenAngel
Før var man afhængig af en stor paratviden, et net-opslag hjemmefra, et ditto hos forhandleren eller en vejning af klumpen i forretningen, hvis man bare skulle have en chance for at vide, at ens nye "5'er" rent faktisk er ½ gram tungere på 8½ meter end en 6'er forventes at være på niAngel
En anden "nyhed" må være, at de ubetinget må acceptere en bytter, hvis man efter en kontrol vejning / måling finder ud af, at den er helt ved siden af.Big Grin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
13-11-2010 19:03
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #6
Hej Martin

Nu ved jeg godt at jeg skal passe på mine ord når jeg skriver noget om fabrikanter her på fiskevand, sidst kostede det jo en potentiel sponsor til DM at nogen blev børnehavesure, men tvivler på at folkene hos Loop tager det alt for ilde op Angel

Men jeg har altså svært ved at se det nyskabende ved at de nu skriver lidt mere på deres æsker. Jeg ved faktisk ikke hvor meget de skrev før, men hvis den info de nu skriver har kostet den flotte tegning af Eoin Fairgrive, hvad pokker har de så på bagsiden? Angel

Wink

Mvh
Lasse

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

13-11-2010 22:22
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #7
(13-11-2010 22:35)Ole Bjørn Hansen Skrev:  BTW, er der nogen der ved, om det stadig er 3M, der laver Loop's liner... ? Cool

Det var kun nogen af Loops liner de fik fremstillet hos SA,
ved ikke hvilke om nogen af de nye der skulle komme derfra, men de fik også en del lavet hos Airflo Cool

Mvh
Lasse

13-11-2010 22:45
Adversering
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #8
Hej Ole

Læs nu hvad jeg skriver Wink
Loop har såvidt jeg ved brugt flere forskellige fabrikanter til deres liner, nogle blev lavet af SA nogle af Airflo osv.

Mvh
Lasse

13-11-2010 23:03
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #9
Hej Ole

Sorry, så var det mig der misforstod hvad du skrev Blush

Mvh
Lasse

14-11-2010 00:13
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #10
(13-11-2010 19:01)janfensten Skrev:  Nikolai.

Hvilket fiskeri påtænker du at anvende 85 linen til?

Venligst

Jan

Hej Jan

Den "nye" ørredfemmer skal bruges i ferskvand (f.eks. Norge) i de situationer hvor min #4 ikke rækker - f.eks. når jeg vil fiske med lidt større vådfluer eller streamere. Eller til en tur i P&T af og til, når det ikke er tørfluerne som skal frem.

Om det lige bliver en 85 Evotec eller en af de klassiske Opti Stream liner ved jeg ikke endnu, men sandsynligvis en af dem Smile

Jeg ved heller ikke om det ligefrem er innovativt det Loop gør, men det gør det da uden tvivl dejligt let for både TAP-fluefiskeren, som bare gerne vil have en line som passer fint til den stang han har (evt. fra Loop) hvor der står 5 ovenfor håndtaget - og for fluefiskenørden, som så til gengæld lettere kan overveje med sig selv om den pågældende 7´er line fra loop (hvor der står 5 på æsken) passer godt til hans 7´er stang fra SAGE hvor der står 5 ovenfor håndtaget Smile

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
(Denne besked var sidst ændret: 14-11-2010 af 11:08 Nikolai Kaad.)
14-11-2010 08:00
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #11
Citér:Hej Jan

Den "nye" ørredfemmer skal bruges i ferskvand (f.eks. Norge) i de situationer hvor min #4 ikke rækker - f.eks. når jeg vil fiske med lidt større vådfluer eller streamere. Eller til en tur i P&T af og til, når det ikke er tørfluerne som skal frem.

Om det lige bliver en 85 Evotec eller en af de klassiske Opti Stream liner ved jeg ikke endnu, men sandsynligvis en af dem Smile

Hvad kan den line, som en almindelig WF5 ikke kan?

Hvis jeg må være så fræk at anbefale dig en line til din femmer ørred stang, så vil det være en S.A. GPX #5

Citér:......... og for fluefiskenørde, som så til gengæld lettere kan overveje med sig selv om den pågældende 7´er line fra loop (hvor der står 5 på æsken) passer godt til hans 7´er stang fra SAGE hvor der står 5 ovenfor håndtaget Smile

Mvh

Nikolai

Jeg vil springe det her 5ér eller 7´er stang over og istedet focusere stang - line setuppet. Til overhåndskast er en tung 8,5 meters klump; på en stang med en blød spids og en meget stiv bund en ubehagelig kombination. Jeg har i min skydehoved mappe, et kort skydehoved, som tages frem når pladsen ikke tillader andre liner.

Venligst

jan, som overvejer at ændre sin signatur til..... "Jeg hader korte klumper" Tongue

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 14-11-2010 af 18:26 Jan Fensten.)
14-11-2010 11:57
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #12
SA GPX #5 er en dejlig line til å som kyst Cool
14-11-2010 19:13