Blankt garanti bevis
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #1
Blankt garanti bevis
Nu hvor jeg er begyndt at lede efter en lidt dyrere stang kan jeg se at flere pointerer at der er blankt garantibevis med.

Men kan man som andengangskøber overhovedet bruge det til noget?
Skal der ikke være gyldigt forhandler stempel på?

mvh

Nikolai
14-11-2009 19:41
Adversering
Bjarke

Besked: #2
RE: Blankt garanti bevis
Og skulle der nu være navn på det garanti bevis, så aftaler du da bare med sælger at hvis det nu skulle ske at den knækkede så sender du den bare over i hans navn. Men husk nu at bruge din egen adresse :-)
18-11-2009 09:21
123

Besked: #3
RE: Blankt garanti bevis
(14-11-2009 19:41)Nikolai Kaad Skrev:  Nu hvor jeg er begyndt at lede efter en lidt dyrere stang kan jeg se at flere pointerer at der er blankt garantibevis med.

Men kan man som andengangskøber overhovedet bruge det til noget?
Skal der ikke være gyldigt forhandler stempel på?

mvh

Nikolai

Det kommer meget an på mærket. Jeg ved at Scott er ret ligeglade med garantibevis. Knækker stagen sender du den bare over til Salmonfly, og så får du en ny del efter 4-8 måneder (egen erfaring). Sage var en gang meget strikse og hvis garantibeviset ikke var udfyldt fra en forhandler, var det intet værd. Korsholm siger dog nu, at så længe stangen er købt i DK og der er udfyldt garantibevis er det ikke væsentligt hvis der navn der står på garantibeviset. Personlig har jeg ingen betænkeligheder ved at købe brugt. Du får typisk en stang til halv pris, og skulle du risikere at få problemer med garantien koster en ny del typisk under en plovmand. Uanset hvad er vinder du ved at købe brugt, og skulle sælge igen får du typisk det samme som du gav.
29-11-2009 14:28