Nyt fra Waterworks
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #1
Nyt fra Waterworks
De første billeder af de nye SL Force hjul fra Waterworks.

Jeg gætter på lav vægt og høj styrke....Wink

http://flyreelmania.free.fr/

Se under Waterworks

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 04-12-2010 af 15:30 Jan Fensten.)
04-12-2010 15:30
Adversering
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #2
RE: Nyt fra Waterworks
Lige umiddelbart ligner det en blanding af Sage 4500 serien og Vanquish Angel
04-12-2010 15:48
Sølvræven
Gæst

Besked: #3
(04-12-2010 15:30)janfensten Skrev:  De første billeder af de nye SL Force hjul fra Waterworks.

Se under Waterworks

Venligst

Jan

Ser spændende ud Jan - sku noget andet end Golf II hjulene fra DanielssonAngel

Her lidt data.
Force SL Reel
This will be the third generation of Waterworks-Lamson’s very first reel — the extremely light machined reel that put Waterworks on the map with dealers and consumers. This third generation Force reel gets even lighter — and stiffer and stronger at the same time. The reel features a flush foot, like their Vanquish model, bringing the mass of the reel closer to center axis of rod. The foot and frame are machined from one solid piece.

F2 SL Reel $409
F2x SL Reel $419
F3 SL Reel $449
F3x SL Reel $459
04-12-2010 17:21
123

Besked: #4
Kønne er de ikke da Sad Godt jeg har de Force hjul jeg har brug for Wink
04-12-2010 17:52
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #5
sølvræven Skrev:Ser spændende ud Jan - sku noget andet end Golf II hjulene fra Danielsson

Hej Klaus

Jeg er meget glad for mit Loop LW 4-7, men der er løbet meget vand i åen siden da. Og Danielssons seneste "opgradering" er jeg sikker på at de helst var foruden. Sjældent har jeg set mere uelegant perforering af spolerne. Det blliver spændende at se hvad de barsler med næste gang et nyt Danielsson hjul ser dagens lys.
Jeg håber bare de starter med et blankt stykke papir og arbejder derfra

(04-12-2010 17:52)schreiber Skrev:  Kønne er de ikke da Sad Godt jeg har de Force hjul jeg har brug for Wink

Hej Thomas

I mit fag er et af mantraérne"form følger funktion" Angel . På SL force og i endnu højere grad på Vanquish har de anvendt ret komplicerede produktionsteknikker.

På Vanquish må de have brugt en 3D fræsemaskine ell. lign. for at lave den slags uskæringer af aluminiumen-

I min bog er Waterworks/Lamson lysår foran de andre fluehjul producenter i forhold til design, herunder formgivning i forhold til at optimere lav vægt og høj styrke. Mine Force hjul har vel ca. 10 år på bagen, og er i min optik klassikere på linie med Loop Hi-tec.

Jeg er ret spændt på at se og røre hjulet "live". Så jeg må igang med at spare sammen. Det passer nok med at hjulene lander på hylderne engang i det nye år.

Venligst

Jan,

(Denne besked var sidst ændret: 04-12-2010 af 19:45 Jan Fensten.)
04-12-2010 18:36
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #6

04-12-2010 19:17
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #7
(04-12-2010 15:30)janfensten Skrev:  De første billeder af de nye SL Force hjul fra Waterworks.

Se under Waterworks

Venligst

Jan

Synd, at de er så grimme - de kommer ikke på mine stænger Dodgy Danielssonnerne er da meget flottere (især de originale LW'ere, men selv de nye er noget flottere end Waterworks) - og Danielssonnerne er givet vis ikke nær så skrøbelige.

Heldigvis er der noget for enhver smag! Smile

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
04-12-2010 19:43
Adversering
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #8
Citér:Synd, at de er så grimme - de kommer ikke på mine stænger Dodgy Danielssonnerne er da meget flottere (især de originale LW'ere, men selv de nye er noget flottere end Waterworks) - og Danielssonnerne er givet vis ikke nær så skrøbelige.

Heldigvis er der noget for enhver smag! Smile

Hej Brandt

Kan du ikke prøve at give et bud på hvorfor du syntes Danielsson er flottere? Og hvilke Danielsson modeller snakker vi om?

Mht. skrøbelighed så tåler hverken mit Loop LW 4-7 ell. ULA force at blive tabt fra stor højde på sten. Danielsson spolen er ret tynd i godset (iøvrigt en fin bedrift at producere så tyndpladet spole). Så der står vist 1-1

Venligst

Jan

04-12-2010 19:53
Leif Chr.

Besked: #9
Hej Jan

Jeg kan godt fortælle hvad jeg syntes der ikke er kønt ved det nye Warterworks hjul.

Det er især gavlen af hjulet, helt oppe mod hjul foden. Hvorfor har man lavet det så kraftigt, med to skarpe hjørner.
Er dette ikke et billede af en big game model??? kan ikke se ideen ved så kraftig en gavl til alm. kystfiskeri mm.

Mvh Leif Smile
04-12-2010 20:07
Sølvræven
Gæst

Besked: #10
(04-12-2010 18:36)janfensten Skrev:  [quote]Hej Klaus

Jeg er meget glad for mit Loop LW 4-7, men der er løbet meget vand i åen siden da. Og Danielssons seneste "opgradering" er jeg sikker på at de helst var foruden. Sjældent har jeg set mere uelegant perforering af spolerne. Det blliver spændende at se hvad de barsler med næste gang et nyt Danielsson hjul ser dagens lys.
Jeg håber bare de starter med et blankt stykke papir og arbejder derfra

Nu er det ikke fordi jeg specielt er ude efter Danielsson - syntes bare at alle har dem (derfor Golf II sammenligningen) - designet er jo "bare" klassisk imo - det er et blandt mængden - bevars det fungere jo upåklageligtAngel

Venligst
04-12-2010 20:09
Daniel Heinrichsen

Besked: #11
haha, jeg synes nu de ser nice ud, hvis jeg havde pengene til "et til" forcehjul ville jeg da uden tøve smide det på en stang TongueTongue
04-12-2010 20:14
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #12
(04-12-2010 19:53)janfensten Skrev:  Hej Brandt

Kan du ikke prøve at give et bud på hvorfor du syntes Danielsson er flottere? Og hvilke Danielsson modeller snakker vi om?

Mht. skrøbelighed så tåler hverken mit Loop LW 4-7 ell. ULA force at blive tabt fra stor højde på sten. Danielsson spolen er ret tynd i godset (iøvrigt en fin bedrift at producere så tyndpladet spole). Så der står vist 1-1

Venligst

Jan

Danielsson LW 4/7 er den flotteste i serien - enkelt, stilrent funktionelt og klassiskt, Funktion og design går hånd i hånd.

Det der med HVORFOR jeg synes, at LW er flottere ? ? B&O er også flottere end Panasonic og en flue fra KBJacobsens fluestik overgår ligeledes det der kommer fra mit stik Huh Det er bare nogen, der kan det der med proportioner og stil. Og så er der jo også nogen, der synes at en Berlingo er sexet og grædende børn på stuevægen er smukt.

Derimod taler Waterworks design slet ikke til min æstetiske nerve. Enkelte af deres hjul kommer tæt på noget smukt, de fleste tiltaler mig kun ganske lidt.

Mht skrøbelighed - så er det bare noget jeg har hørt, så det skal du ikke lægge for meget i. Men når man står mdt et i hånden, kan man godt få en idé gående på, at skabningen skal tages lidt forsigtigt påWink Jeg får ikke den samme fornemmelse af topkram, som med de svenske.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
(Denne besked var sidst ændret: 04-12-2010 af 20:56 Brandt.)
04-12-2010 20:51