Nyt fra Waterworks
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #13
RE: Nyt fra Waterworks
(04-12-2010 20:09)Sølvræven Skrev:  Nu er det ikke fordi jeg specielt er ude efter Danielsson - syntes bare at alle har dem (derfor Golf II sammenligningen) - designet er jo "bare" klassisk imo - det er et blandt mængden - bevars det fungere jo upåklageligtAngel

Venligst

Danielsson - ét blandt mange. Ja alle andre efterlignede det 3-sprossede vidunder, men ingen nåede originalen til sokkeholderen (hverken design eller funktion). Problemet er nok snarere, at alle har dem!!! Dodgy - Og at de er blevet så billige, at det synes smådumt at købe andet Wink

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
04-12-2010 21:01
Adversering
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #14
Personligt synes jeg bedre om Tibor og i sær de nye Signatur, eneste der ikke tiltaler mig er de danske priser på Tibor hjul, det er grunden til jeg lige har bestilt et af de nye Danielsson L5W i sort, det vil matche min XI3 perfekt!! Big Grin :
http://www.midcurrent.com/index.php/flyf...y-reels-2/
[Billede: reels_duo_big_thumb.jpg]

Don’t run to the flats and catch a fish with this rod, walk down and get’em all. And enjoy it while you do it.. Tight lines )><((((º>

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
(Denne besked var sidst ændret: 04-12-2010 af 21:17 Kenneth H.)
04-12-2010 21:13
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #15
(04-12-2010 20:51)Brandt Skrev:  Danielsson LW 4/7 er den flotteste i serien - enkelt, stilrent funktionelt og klassiskt, Funktion og design går hånd i hånd.

Det der med HVORFOR jeg synes, at LW er flottere ? ? B&O er også flottere end Panasonic og en flue fra KBJacobsens fluestik overgår ligeledes det der kommer fra mit stik Huh Det er bare nogen, der kan det der med proportioner og stil. Og så er der jo også nogen, der synes at en Berlingo er sexet og grædende børn på stuevægen er smukt.

Derimod taler Waterworks design slet ikke til min æstetiske nerve. Enkelte af deres hjul kommer tæt på noget smukt, de fleste tiltaler mig kun ganske lidt.

Mht skrøbelighed - så er det bare noget jeg har hørt, så det skal du ikke lægge for meget i. Men når man står mdt et i hånden, kan man godt få en idé gående på, at skabningen skal tages lidt forsigtigt påWink Jeg får ikke den samme fornemmelse af topkram, som med de svenske.

Hej Jørgen

Altså.... Som det tydeligt fremgår af sidste udgave af Sportsfiskeren, så synes jeg at en berlingo er sexet og jeg bruger LW4SEven på min kyststang Angel

Personligt synes jeg at purist serien er noget af det flotteste designmæssigt der er på hjulmarkedet, bare synd de æder liner til morgenmad Dodgy

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
04-12-2010 21:29
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #16
(04-12-2010 21:29)karlsson Skrev:  Hej Jørgen

Altså.... Som det tydeligt fremgår af sidste udgave af Sportsfiskeren, så synes jeg at en berlingo er sexet og jeg bruger LW4SEven på min kyststang Angel

Personligt synes jeg at purist serien er noget af det flotteste designmæssigt der er på hjulmarkedet, bare synd de æder liner til morgenmad Dodgy

Mvh
Lasse

Hej Lasse
Netop din Berlingo har da helt bestemt et par ret sexede detaljer!! Big Grin Det samme kan siges om netop Puristserien, der designmæssigt er den mest heldige, hvis du spørger mig.

(Denne besked var sidst ændret: 04-12-2010 af 21:33 Brandt.)
04-12-2010 21:32
Sølvræven
Gæst

Besked: #17
(04-12-2010 21:01)Brandt Skrev:  
Citér:Danielsson - ét blandt mange. Ja alle andre efterlignede det 3-sprossede vidunder, men ingen nåede originalen til sokkeholderen (hverken design eller funktion). Problemet er nok snarere, at alle har dem!!! Dodgy - Og at de er blevet så billige, at det synes smådumt at købe andet Wink

Der skal jo være noget for alle - og heldigvis har vi forskellig smag. Jeg syntes nu sådan et ULA hjul er et godt køb - muligvis er de skrøblige, men jeg kaster nu ikke sådan rundt med mine hjul eller for den sags skyld mig selv Big Grin - så det problem har jeg ikke - endelig gør det sig nu godt på sådan en chilli farvet pind - og nå ja hjulholderen passer i farven Blush eller står det nu også godt til (nyt møder gammelt).......

[Billede: Mariager12-4017.jpg]

Venligst
04-12-2010 21:35
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #18
(04-12-2010 21:35)Sølvræven Skrev:  Der skal jo være noget for alle - og heldigvis har vi forskellig smag. Jeg syntes nu sådan et ULA hjul er et godt køb - muligvis er de skrøblige . men jeg kaster nu ikke sådan rundt med mine hjul eller for den sags skyld mig selv Big Grin - så det problem har jeg ikke - endelig gør det sig nu godt på sådan chilli farvet pind - og nå ja hjulholderen passer i farven Blush eller står det nu også godt til (nyt møder gammelt).......

Venligst

[/quote]

Nu er dit Waterworks jo også adskilligt flottere, end de nye Waterskabninger Big GrinCool Enkelt design er ofte smukt.Smile Jeg ville dog aldrig bytte med LW4/7

04-12-2010 21:42
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #19
Ja de minder meget om Sage hjulene, men Waterwoks startede også op med et opkøb hos Sage i 1995 :-)

Venligst Nikolai

04-12-2010 23:02
Adversering
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #20
(04-12-2010 20:07)Leif Christensen Skrev:  Hej Jan

Jeg kan godt fortælle hvad jeg syntes der ikke er kønt ved det nye Warterworks hjul.

Det er især gavlen af hjulet, helt oppe mod hjul foden. Hvorfor har man lavet det så kraftigt, med to skarpe hjørner.
Er dette ikke et billede af en big game model??? kan ikke se ideen ved så kraftig en gavl til alm. kystfiskeri mm.

Mvh Leif Smile

Hej Leif

Jeg er i tvivl om vi ser det samme. Jeg ser at de har minimeret materialeforbruget ved gavlen og har efterladt et X. Som danner en let og meget en stiv ramme, noget som er vigtigt når man har med storspolehjul at gøre. Kigger man nærmere kan man se at der for hvert andet hul er en forstærkning af spolen for at gøre denne mere vridningsstabil. Sidst har integreret hjulfoden i rammen, hvilket forenkler konstruktionen, fjerner et "svagt" led og hjælper til at placerere vægten (hjulet så tæt på stangen).

Alt er synligt, intet er skjult og intet er overflødigt. Det er godt fluehjuldesign i min bog.

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 06-10-2011 af 16:29 Jan Fensten.)
04-12-2010 23:57
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #21
(04-12-2010 20:51)Brandt Skrev:  Danielsson LW 4/7 er den flotteste i serien - enkelt, stilrent funktionelt og klassiskt, Funktion og design går hånd i hånd.

Det der med HVORFOR jeg synes, at LW er flottere ? ? B&O er også flottere end Panasonic og en flue fra KBJacobsens fluestik overgår ligeledes det der kommer fra mit stik Huh Det er bare nogen, der kan det der med proportioner og stil. Og så er der jo også nogen, der synes at en Berlingo er sexet og grædende børn på stuevægen er smukt.

Derimod taler Waterworks design slet ikke til min æstetiske nerve. Enkelte af deres hjul kommer tæt på noget smukt, de fleste tiltaler mig kun ganske lidt.

Mht skrøbelighed - så er det bare noget jeg har hørt, så det skal du ikke lægge for meget i. Men når man står mdt et i hånden, kan man godt få en idé gående på, at skabningen skal tages lidt forsigtigt påWink Jeg får ikke den samme fornemmelse af topkram, som med de svenske.

Hej Brandt

Vi må mødes en dag, gerne over en kold, så kan vi diskuterere korte klumper og fluehjul Cool.

Anyways. Jeg spørger blot fordi, det har min interesse at vide hvorfor nogen syntes godt om noget, men ikke noget andet. Æstetik kan naturligvis også diskuteres.

At LW 4-7 er smukkere end de andre i serien har noget at gøre med hjulets proportioner.
Det er det spinkleste eller mest luftige design i serien. LW 8-11 kunne visuelt lidt det samme men er ikke så klart eller enkelt som LW 4-7. Det er proportionerne der gør disse modeller smukkere end deres seriebrødre. Og proportionerne er lige netop det der ikke er lykkedes med de seneste modeller fra Danielsson. Her må jeg tilstå at jeg metaforerne med B & O og Panasonic passer ganske godt, blot med omvendt fortegn.

Venligst

Jan, som finder dine lokale fluer meget flottere og mere interessante end 10 varianter af det gule lyn Wink

(Denne besked var sidst ændret: 05-12-2010 af 00:11 Jan Fensten.)
05-12-2010 00:11
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #22
(04-12-2010 21:32)Brandt Skrev:  Hej Lasse
Netop din Berlingo har da helt bestemt et par ret sexede detaljer!! Big Grin Det samme kan siges om netop Puristserien, der designmæssigt er den mest heldige, hvis du spørger mig.

Ja, den der blink holder er ret fræk Cool

Kan nu også godt lide de tidlige sage hjul :

[Billede: 160486872406.jpg]

Angel
Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
05-12-2010 00:23
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #23
(05-12-2010 00:23)karlsson Skrev:  Ja, den der blink holder er ret fræk Cool

Kan nu også godt lide de tidlige sage hjul :

[Billede: 160486872406.jpg]

Angel
Mvh
Lasse

Damn.... Lasse har du sådan et fint hjul til at stå i reolen....Cool

Det er nemlig rigtigt, man skal ikke glemme traditional serien. Hver og én af dem er smukke, og meget utradionelle i konstruktion, da de i sin tid kom på markedet.

Venligst

Jan, som godt kunne bruge et Loop traditional nymph wide.

05-12-2010 00:28
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #24
(05-12-2010 00:28)janfensten Skrev:  Venligst

Jan, som godt kunne bruge et Loop traditional nymph wide.

Netop den model købte jeg udelukkende fordi en Danielssonfan naturligvis måtte have et Traditional. Et superfedt hjul, der på sin egen SpormP-vis er smukt - mere smukt end egenligt funktionelt. Det skal i hvert fald passes og plejes. (I øvrigt synes jeg at DryFly- udgaven er flottest).

Jan, jeg er helt enig i dine betragtninger gående på, hvorfor nogle LW-modeller tager sig bedre ud end andre. LW4/7 er også æstetisk at foretrække frem for LW4/7W pga det smallere design.

De nye modeller mangler lidt i forhold til de gamle - der er noget ved de der helt runde huller - enkeltheden og det naturlige.

Mht det nye Waterwork syner jeg, at "selve hjulet" med X'et er skarpt og maskulint, mens spolen og finishen er ret feminin i fremtoningen - der mangler harmoni. Men det afhænger af øjnene, som bekendt.Wink

Tak for flueroserne Blush

(Denne besked var sidst ændret: 05-12-2010 af 01:00 Brandt.)
05-12-2010 00:58