Nyt fra Waterworks
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #37
RE: Nyt fra Waterworks
(05-12-2010 11:25)schreiber Skrev:  De nye Force hjul er givetvis gennemtænkte og kan sikkert stoppe et godstog - i teorien. Omvendt kan jeg også undre mig over at jeg endnu ikke mindes at have set nogen fiske tropisk fiskeri med Forcehjul. Med Vanquish hjulene er de ved at komme med tror jeg, men Abel, Danielsson, Tibor, Nautilus og Bauer er vist med oftere hvor det sner - sikkert på grund af den skrøbelige konstruktion Forcehjulene har.

Fra seneste "Fluefisker" (FFFD) kan Claus Røgild også berette om tarpon-afbrændt Litespeedbremse. Året efter var der svensk alu på stagen! Cool

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
05-12-2010 12:53
Adversering
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #38
Salmonfly Kim.
Havde et par ture til cuba hvor han brugte force, har aldrig hørt andet end at de virkede, men på den anden side var han også ene importør på daværende tidspunkt.

Personligt synes jeg at svensker rullerne er rigtig god value for money men damn hvor er det kedeligt og wide modellerne er ikke så kønne.

Hvis i vil se et par hjultest så findes der en del på tuben.

Her er det Hatch outdoors nr 9 der bliver testet to the max Big Grin

/Allan

http://www.customflies.dk
05-12-2010 13:57
Rasmus Bech

Randers
Besked: #39
Ved at min buddy Daniel Holm fra JOMC har brugt Force hjulene tropisk. Og han er ihvertfald tilfreds.

Her er link

http://justonemorecast.dk/waterworks.html

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
05-12-2010 14:16
123

Besked: #40
(05-12-2010 12:41)Brandt Skrev:  Enig! Men knarren!! - den er emsig! Big Grin

Knarren? Det er ren skønsang i mine øre Wink
05-12-2010 14:28
123

Besked: #41
(05-12-2010 14:16)Rasmus Bech Skrev:  Ved at min buddy Daniel Holm fra JOMC har brugt Force hjulene tropisk. Og han er ihvertfald tilfreds.

Her er link

http://justonemorecast.dk/waterworks.html

Rasmus

Har du set hans billeder med andet end bonefish? Der sidder Loop for enden af 12'er stangen når der skal kranes store fisk ind hos Daniel Wink
05-12-2010 14:29
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #42
(05-12-2010 12:53)Brandt Skrev:  Fra seneste "Fluefisker" (FFFD) kan Claus Røgild også berette om tarpon-afbrændt Litespeedbremse. Året efter var der svensk alu på stagen! Cool

Hej Jørgen

Der findes også laks i Norge. der har splittet Danielsson LW 8-12 ad. Tarponen havde nok gjort det onde ved LW 8-12 også Wink. HDéren derimod får de nok ikke ned med nakken. Det hjul overlever snildt en månelanding. Såfremt menneskeheden en dag møder dommedag. Så vil der senere blive fundet HDére som eneste vidnesbyrd om liv på jorden Wink

Men mon ikke Claus burde have været udstyret med et ULA force saltwater/spey str. 4 ell. endnu bedre et Vanquish str. 10 ell. 12 istedet. Er det den der med at bruge det rette værktøj .......?

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 05-12-2010 af 14:37 Jan Fensten.)
05-12-2010 14:35
123

Besked: #43
(05-12-2010 14:35)janfensten Skrev:  Men mon ikke Claus burde have været udstyret med et ULA force saltwater/spey str. 4 ell. endnu bedre et Vanquish str. 10 ell. 12 istedet. Er det den der med at bruge det rette værktøj .......?

Bremsen er identisk på Litespeed og Force serien, så det burde ikke gøre nogen forskel. Jeg vil endda påstå at Litespeed serien er mere stabilt opbygget konstruktionsmæssigt (spolen er mere robust). Men du har da ret Jan. Et Vanquish eller andet i samme vægtklasse er det eneste rigtige til de store sild.

Du har vel allerede bestilt et Force 2 SP til din 486'er eller hvordan? Wink
05-12-2010 14:42
Adversering
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #44
(05-12-2010 14:42)schreiber Skrev:  Bremsen er identisk på Litespeed og Force serien, så det burde ikke gøre nogen forskel. Jeg vil endda påstå at Litespeed serien er mere stabilt opbygget konstruktionsmæssigt (spolen er mere robust). Men du har da ret Jan. Et Vanquish eller andet i samme vægtklasse er det eneste rigtige til de store sild.

Du har vel allerede bestilt et Force 2 SP til din 486'er eller hvordan? Wink

Hej Thomas

Det kan godt være jeg tager fejl. Men er der ikke en kraftigere bremse på Force Saltwater?

Det syntes jeg umiddelbart fremgår af hjemmesiden.

Måske skal vi have Lars Bentzen på banen, han har trodsalt langet nogle stykker af dem over disken i sin tid?

Jeg har ikke bestilt et endnu. Til min 486 bruger jeg et P2 men jeg kunne godt bruge et ekstra til en DT line. Det kunne godt være et gammelt Loop nymph wide. Så lad mig endelig høre hvis du har et til at stå på hylden. Derimod har jeg sat næsen op efter et Force SL 3ér. Så kan min nuværende Force 3 med tilhørende X-spole giftes væk til min otter og SLéren der er endnu lettere end LT éren vil blive brugt på min "sexer"

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 05-12-2010 af 14:53 Jan Fensten.)
05-12-2010 14:50
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #45
(05-12-2010 14:35)janfensten Skrev:  Hej Jørgen

Der findes også laks i Norge. der har splittet Danielsson LW 8-12 ad. Tarponen havde nok gjort det onde ved LW 8-12 også Wink. HDéren derimod får de nok ikke ned med nakken. Det hjul overlever snildt en månelanding. Såfremt menneskeheden en dag møder dommedag. Så vil der senere blive fundet HDére som eneste vidnesbyrd om liv på jorden Wink

Men mon ikke Claus burde have været udstyret med et ULA force saltwater/spey str. 4 ell. endnu bedre et Vanquish str. 10 ell. 12 istedet. Er det den der med at bruge det rette værktøj .......?

Venligst

Jan

Hej Jan - jeg gætter også på, at det var et HD-hjul, der var med på tur 2 - og så er sammenligningen jo ikke helt retfærdig (?) - eller er den?? Hvad med prisen som udgangspunkt? Som jeg kan se det er den største HD'er billigere (en tusse!) end den største Litespeed (4), og vægten er den samme - måske med et lille forspring til svenskeren. Udseendet kan diskuteres - HD'erne er jo ikke lige så elegante som LW'erne.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
(Denne besked var sidst ændret: 05-12-2010 af 17:14 Brandt.)
05-12-2010 16:30
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #46
(05-12-2010 11:25)schreiber Skrev:  De nye Force hjul er givetvis gennemtænkte og kan sikkert stoppe et godstog - i teorien. Omvendt kan jeg også undre mig over at jeg endnu ikke mindes at have set nogen fiske tropisk fiskeri med Forcehjul. Med Vanquish hjulene er de ved at komme med tror jeg, men Abel, Danielsson, Tibor, Nautilus og Bauer er vist med oftere hvor det sner - sikkert på grund af den skrøbelige konstruktion Forcehjulene har.

Godt nok ikke Force, men litespeed:
Jan Bach Kristensen

Og så tror jeg det afhænger af hvor man kigger, fordi ovenstående er jo alle hjul der kan fåes herhjemme. I andre fora rundt omkring internationalt skifter mærkerne ret meget Wink

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
05-12-2010 16:38
Henrik Thomsen

Møldrup Jylland
Besked: #47
Jeg synes helt sikkert også at de force hjul er for fede, til dem der tror de få dem gennem tolden gratis. så kig på MRFC.com der fås de til 1500 kr.

Jeg har handlet med dem nogle gange og servisen er i top

god søndag.

venligst henrik

Venligst Henrik Thomsen
------------------------------------------------------------------------------
Som modvægt mod livets mange sørger har himlen skænket mennesket 3 gaver: Håbet, søvnen og SAGE!
05-12-2010 18:01
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #48
Hyggelig tråd Smile

Jeg har nu selv aldrig været særligt begejstret for designet på Waterworks - bortset fra deres klik-hjul (vistnok purist-serien? - har aldrig sat mig ind i deres serier - måske også pga. priserne?). Der er noget vildt underligt ved den meget store bremseknap på de øvrige hjul. Den store sorte fingerformede plastikknop bryder noget med resten af designet - set med mine øjne.Dodgy

Der er dog noget vildt fedt over de lette klik-hjul med det røde håndtag - sådan et ville sgu se godt ud på min TCR 590 Cool

Personligt foretrækker jeg klart Loop/Danielsson hjulene fra før faceliftet (som jeg dog ikke syntes var nogen decideret katastrofe) - dvs. de rene LW og FW hjul. 4/7 og 8/11 er klart de pæneste i LW-serien. De er udover et fedt design, begavet med en utrolig holdbarhed og driftssikkerhed. Og med de nye priser (både brugt og fra ny) er det svært at se hvad der skulle lokkeHuh

Jeg kunne nu også godt tænke mig at få fingrene i et par traditionel-hjul - gerne et Nymph Wide og et Dryfly (som jeg var så dum at sælge i sin tidAngry)

De tidlige serier fra SAGE hhv. 3000 og 2500 serien syntes jeg også godt om, men min seneste skuffelse med en hvinende bremse på mit 2560, har desværre kølnet kærlighedforholdet til denne serie. 3000-serien holder hele vejen - både med og uden bremseBig Grin

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
05-12-2010 18:43