Nyt fra Waterworks
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #73
RE: Nyt fra Waterworks
(06-12-2010 22:21)janfensten Skrev:  Hej Thomas

Se der syntes jeg jo at P2éren er endnu federe, hvad skal du med bremsen? Nææh tommelen på spolen...så kører det Wink

Venligst

Jan

EnigSmile
.. men når vi snakker hjul til tørflue og æstetik - så synes jeg, at det store problem er at finde et hjul der passer på stangenAngel
Jeg synes ikke, at P2 elokseringen passer til noget som helst - hvis jeg havde en tørfluestang med hjulholder i sort metal .. så sad der - af æstetiske grunde - et Dryfly på den i løbet af et splitsekundAngel
Men nu er min tørfluestang en Loomis med American Burl og guld - og jeg kan fandme ikke finde et hjul der passerAngry
.... derfor er mit valg kult-hjulet Loop Trout Graphite (86 gram) - men det er i mangel af bedreAngel

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
08-12-2010 00:58
Adversering
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #74
(08-12-2010 00:58)Martin Brøndum Skrev:  EnigSmile
.. men når vi snakker hjul til tørflue og æstetik - så synes jeg, at det store problem er at finde et hjul der passer på stangenAngel
Jeg synes ikke, at P2 elokseringen passer til noget som helst - hvis jeg havde en tørfluestang med hjulholder i sort metal .. så sad der - af æstetiske grunde - et Dryfly på den i løbet af et splitsekundAngel
Men nu er min tørfluestang en Loomis med American Burl og guld - og jeg kan fandme ikke finde et hjul der passerAngry
.... derfor er mit valg kult-hjulet Loop Trout Graphite (86 gram) - men det er i mangel af bedreAngel

Hej Martin

Jeg forstår dit problem. Jeg er selv lidt i samme situation, selvom det er lidt tøset.....Wink
Min z-akse er født med en flot flot nikkel-sølv hjulholder. Såfremt jeg ønsker at mit hjul skal matche, så må jeg have fat i et Abel creek i platinium finish

http://www.abelreels.com/pages/creeks.htm

Det vejer ca. 120 gr. så det er alligevel ikke vejen at gå, for mig. Hmmmm måske et let klassisk hjul med nikkelsølv ramme kunne være billetten....Findes det...?

Martin måske er det bedste bud på et æstetisk match til din stang. Dette hjul:

http://www.gloomis.com/publish/content/g...tfork.html

Måske skulle man bare finde sig at et dry-fly ell. Nymph W ikke matcher.....Dodgy

venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 08-12-2010 af 09:45 Jan Fensten.)
08-12-2010 09:44
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #75
Martin,
passer Sage Click ikke i farven til Loomis hjulholderen ?

vh
Peter

Peter

"There is nothing permanent except change"

08-12-2010 11:15
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #76
(08-12-2010 00:58)Martin Brøndum Skrev:  EnigSmile

Hej Martin
Jeg har jo samme hjulholder - overvejede engang et "bronzefarvet" Galvan, som en matchende mulighed???

http://www.galvanflyreels.com/index.php/...or-Series/

Men det er jo også noget tungt.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
08-12-2010 15:44
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #77
(08-12-2010 09:44)janfensten Skrev:  Hej Martin

Jeg forstår dit problem. Jeg er selv lidt i samme situation, selvom det er lidt tøset.....Wink
Min z-akse er født med en flot flot nikkel-sølv hjulholder. Såfremt jeg ønsker at mit hjul skal matche, så må jeg have fat i et Abel creek i platinium finish

Hej Jan

Jeg syntes nu at SAGE 3000 serien f.eks. 3200 ser ganske fornuftigt ud på en SAGE i #4

Så hvis du ikke har prøvet det macth, kan det varmt anbefales - 3200 vejer ca. 88-90 gram

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
08-12-2010 18:42
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #78
(08-12-2010 11:15)PeterMulbjerg Skrev:  Martin,
passer Sage Click ikke i farven til Loomis hjulholderen ?

vh
Peter

Jo - det gør det da faktisk ..takkerBlush
Det vil jeg kigge på, når jeg bliver træt af sætte et sort hjul på stangenDodgy

Brandt - enig i begge dele .. et Galvan ville se godt ud - men det er lidt overkill på en 4'erConfused

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
09-12-2010 00:57
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #79
(09-12-2010 00:57)Martin Brøndum Skrev:  Brandt - enig i begge dele .. et Galvan ville se godt ud - men det er lidt overkill på en 4'erConfused

Hej Martin
Hvorfor overkill?? De laves da også i små størrelser - og er ikke i Abels prisklasse.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
09-12-2010 16:00
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #80
(09-12-2010 16:00)Brandt Skrev:  Hej Martin
Hvorfor overkill?? De laves da også i små størrelser - og er ikke i Abels prisklasse.

Hej Jørgen

Overkill er måske også et stærkt ord - men 2400,- for et hjul der vejer en ½ gang mere end den Loop rulle jeg bruger i forvejen .. det synes jeg er i overkanten for et hjul der mest er til pyntConfused
Jeg udtrætter altid mine fisk på en bremse der står så let, at den blot forhindrer overløb - og det gælder både i Åen, Elven og ved kysten - apropos vores nylige tråd om forskeliige stængers evne til at beskytte forfanget - som du skrev, så er det først og fremmest fiskeren der gøre det! Angel

Venligst Martin

Malala Yousufzais
09-12-2010 17:12
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #81
Martin, du kunne jo bevæge dig ud i noget Hardy af ældre årgang. De lavede en del "Golden" serier, f.eks. Golden Prince, Golden Lightweight (mange størrelser der) og Golden JLH (eller JHL eller hvad det nu var..) - så holder du prisen lidt nede og især Golden Prince hjulene vil matche i farven og så er det jo "høj" spole hjul ;-)

Du kan se hjulet her
http://cgi.ebay.co.uk/HARDY-GOLDEN-PRINC...41550cfcb7

lad dig ikke afskrække af prisen - du kan fint få et til en tusse i UK på ebay - str. 5/6 passer nok til kl. 4

vh
Peter

Peter

"There is nothing permanent except change"

(Denne besked var sidst ændret: 09-12-2010 af 17:29 PeterMulbjerg.)
09-12-2010 17:27