Stjerner:
  • 3 stemmer - 3 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Grejanmeldelse] TFO Jim Teeny #4
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #1
[Grejanmeldelse] TFO Jim Teeny #4
Ku´ du bruge en let #4 stang fabriksmonteret med fight but, saltvandshjulholder og 2 skydeøjer?

Jeg bruger i forvejen en TFO Ticr-X #8 til at kaste store bæster til gedder og er glad for den - og jeg bruger med stor glæde konverteringssættet der omdanner den til en 11.3 fods let 2-hånds - genialt!! Så da Korsholm satte TFO´s Jim Teeny serie på udsalg for under en tusse blev jeg nysgerrig - og anskaffede stangen i #4 til havørreder i fint vejr og hornfisk..

Stangen er en gave - også uden den lave pris!

Aktion:
Den er hurtig = stiv bund og følsom top.

Jeg monterede den først med en WF4. Nydelig progressiv aktion med en harmonisk dybere bøjning ved øget linelængde - godkendt!

Derefter med et skydehoved på ca. 11 gram. Den hurtige top generer en fornem linehastighed og stangen opleves aldeles stabil uanset hastighed - godkendt!

Så byttede jeg til et SH på ca. 14 gram. Stangen går selvfølgelig dybere - men håndterer den øgede vægt med stor harmoni - godkendt!

Montering:
Langt mere let og elegant end den ellers meget populære ticr-X!
Slank smagrad-grøn klinge med nydelige beviklinger, 2 skydeøjer (ikke standard i #4!), god kork og sort-elokseret alu hjulholder samt fightbut .. så vidt jeg ved den eneste standard monterede #4 til saltvand på markedet!
På TFO´s hjemmeside står der, at alle stængerne i serien har full wells håndtag - men min er med half wels..
Derudover leveret i stangpose og TFO´s trekantede codura-rør (hvornår finder de andre ud af, at det er den rigtige facon til et stangrør?)

Jeg kan ikke med min bedste vilje se, hvad der i negativ retning adskiller stangen fra min custom byggede Sage XP i samme klasse men til den 4-dobbelte pris - så stangen får hermed mine uforbeholdne og varmeste anbefalinger!!

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
23-06-2009 21:26
Adversering