Hvordan gik året?
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #1
Hvordan gik året?
Jeg har været til julefrokost med en sjællandsk UV jæger, som brokkede sig højlydt over årets fangster. Jeg kunne så fortælle, at det for mit vedkommende blev til 46 havbasser over målet i denne sæson - hovedparten i oktober og november måned. Hvordan har jeres fiskeri været gennem det sidste år? Synes ikke selv det har været så dårligt, men det tog lidt tid inden der kom gang i fiskeriet.

Venligst Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 19-12-2010 af 19:28 Nikolai R..)
19-12-2010 19:26
Adversering
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #2
RE: Hvordan gik året?
113 bamser i 2010 indtil videre. Der er stadig små 2 uger endnu Smile
Jeg vil tro at et svagt flertal af dem er over de 40cm.
Forår og efterår var bedst for mig fordi jeg fiskede ikke havørred hele sommerperioden.
Jeg tror ikke mit år har været dårligere eller bedre end andre år, tilgengæld er jeg sikker på at lokalkendskab, flod,ebbe og strøm er blevet meget vigtigere faktorer der skl med i ligningen.

/Allan

http://www.customflies.dk
19-12-2010 19:50
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #3
Det er da ret flot :-) Hvor mange ture blev det til indtil videre? Herover skal der efterhånden sendes bud efter en isbryder eller fiskes med meget, meget tunge fluer/anker :-)

Venligst Nikolai

19-12-2010 21:29
Rene Staal

Besked: #4
blev til 101 fisk over målet i marts og april med største på 3,1 kg fra kysten. konge sæson på kyst her.fik 26 i åerne med 4 stk på de 5 kg. en god sæson både i åen og på kysten.

mvh Rene Staal

http://www.renestaal.dk
19-12-2010 22:19
Rasmus Bech

Randers
Besked: #5
Ganske fin sæson i år! Den bedste for mig ever...

102 fisk over målet. Med den største på 82 cm og ca 6-7 kg (C&R)

Glæder mig bare sygt meget til Geddesæsonen går igang, så man kan få ordentlig flex i stedet for de " små " havørreder Wink

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
20-12-2010 00:25
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #6
Min statestik for 2010 ser overhovedet ikke godt ud i forhold til må jeg desværre melde blankt ud..

Men jeg fik dog gang i det en smule, og fik lavet ny PR fra kysten. Flyttede til Sjælland i Januar, 2010 så inden jeg sådan rigtig fik lært pladserne helt at kende og fiskeriet kom ordentlig igang nåede jeg ikke mere denne omgang.
Desværre har vinteret, flytning og startet nyt arbejde gjort det til mindre fisketid, men næste år kommer jeg stærkt igen da jeg nu kender de pladser jeg vil koncentrere mig om.. Big Grin

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
20-12-2010 10:12
kenneth n

kbh
Besked: #7
83 landet hø i 2010 hjemtaget ca 20stk største på 1,8kg
20-12-2010 11:54
Adversering
123

Besked: #8
En håndfuld havørreder til gryden (næste år skal der kranes max trutta på bukket jern kan jeg hilse og sige!) og 50+ stallinger og bækørreder i åen på tørt og vådt, så jeg klager ikke Wink
20-12-2010 15:27
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #9
Havde et mildest talt elendigt forår i Mariager Fjord Sad Det kan kun blive bedre i 2011 Smile

Efteråret har været noget bedre - blot alt for kort!Angry

Der var desværre heller ingen norske laks i år, hvilket betyder at Mandalselven nu får en pause til fordel for noget andet sydnorsk/svensk laksevand - evt. Bjerkreim??

Jeg har ikke talt hvor mange fisk jeg har haft på krogen i 2010, men mener ikke jeg har taget mere end 2-3 med hjem.

Godt nytår til jer alle

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
20-12-2010 15:45
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #10
15-15

.. 15 ørreder over målet i saltvand og ditto i ferksvand - de sidste fordelt ligeligt tørt og vådt. Efter et elendigt forår synes jeg, at alt har været fint - især er sommerens Norges-tur minderig!
Som Allan skriver er året ikke slut endnu - tager fluegrejet med på juleferie til Lyø og håber på åbent vandBlush

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
20-12-2010 15:56
Uwe

Herlev/Ballerup.
Besked: #11
Mit år har heller ik været for godtSad, med overtagelse af kolonihavehus ( hvor haven ik har været passet i 3år ) og nogle andre gøremål... Men nok om de undskyldninger, for den manglende fangst ligger mest hos mig...

De ting som jeg vil prøve at ændre i 2011, er det som jeg selv mener er fejl Angel ..

1. Komme noget mere ud, i stedet for at udsætte og lave andre ting ( er dog ik tilfældet, når jeg har aftale med andre )..
2. Blive bedre til at kunne læse og kende mine pladser, så jeg vil prøve at finde noget info om dem..
3. Blive bedre til at af fiske mere vand, når jeg er ude og evt. skifte plads...

Når det så er sagt, så har jeg haft en del undermåler i år, men det er at blevet til 3 fisk over mål og 4 hvis ik jeg havde tabt den ( ingen kommentar StigAngry)..

K&B.
Uwe
(Denne besked var sidst ændret: 20-12-2010 af 23:58 Uwe.)
20-12-2010 23:08
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #12
(20-12-2010 23:08)Uwe Skrev:  Når det så er sagt, så har jeg haft en del undermåler i år, men det er at blevet til 3 fisk over mål og 4 hvis ik jeg havde tabt den ( ingen kommentar StigAngry)..

K&B.
Uwe

Har du nu haft bøvl med "glatte fingrer" igen? BlushBig Grin

Jeg vil slet ikke kommentere mit fiskeår Confused

Mvh
Stig
21-12-2010 00:51