Skydehoved til Ron Thompson TravelForce 7/8
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #1
Skydehoved til Ron Thompson TravelForce 7/8
Ja nu vil jeg altså prøve at få lavet et skydehoved system til min stang.

Det skal lige siges, at jeg har tænkt mig at gøre det ultra billigt - og forhåbentligt stadig få et udemærket system ud af det.
Så skydehoveder til flere hundrede kroner bliver det altså ikke til. Mener du dog at dét som jeg har gang i vil blive fuldstændigt ubrugligt, så må du da meget gerne råbe højt.

Jeg har lige kort læst lidt om skydehoveder, og har tænkt mig at købe en DT intermediate line og så selv klippe den til.

Jeg har udset mig denne line: http://pro-fish.dk/Fluefiskeri/Flueliner...T%20I.html

Skal jeg tage en #8 eller #9'er?
Er det herfra så 'bare' at klippe den cirka halv over og så ellers prøve mig frem, og klippe af indtil jeg føler den arbejder bedst med stangen?

Hvad med skydelinen? Er dette udemærket: http://pro-fish.dk/Fluefiskeri/Flueliner...eline.html - eller er der andet at foretrække?

Jeg kunne egentligt godt lide det som Martin brugte på sin stang, sådan noget flettet nymoderne stads Big Grin

Gode råd modtages.
17-11-2009 01:46
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #2
RE: Skydehoved til Ron Thompson TravelForce 7/8
(17-11-2009 01:46)Stig Sørensen Skrev:  Ja nu vil jeg altså prøve at få lavet et skydehoved system til min stang.

Hej Stig

velkommen ombordSmile

Citér:Skal jeg tage en #8 eller #9'er?
Er det herfra så 'bare' at klippe den cirka halv over og så ellers prøve mig frem, og klippe af indtil jeg føler den arbejder bedst med stangen?

Når du kaster så fint som du gør med en Aircutter #7 på stangen så tag en 8'er - det vil gøre, at det færdige skydehoved bliver lidt længere, end det ville blive med en 9'er- men det kan du sagtens styre med din teknikWink

Lad i første omgang være med at klippe - monter hele DT'eren på dit hjul og kast indtil du føler, at linen passer med at spænde stangen godt!
Nu klipper du 30-40 cm til den lange side og monterer det foreløbige skydehoved på din nye skydeline med en simpel samling. Prøv så igen - og juster evt. længden inden du laver en fin samling på det nye skydehoved!

Citér:Hvad med skydelinen? Er dette udemærket: http://pro-fish.dk/Fluefiskeri/Flueliner...eline.html - eller er der andet at foretrække?

Jeg kunne egentligt godt lide det som Martin brugte på sin stang, sådan noget flettet nymoderne stads Big Grin

Når du bruger linekurv kan du sagtens bruge Amnesia. Det skal strækkes og det flyder ikke. Når du nu godt kunne lide min skydeline, så overvej at bløde de 279,- den koster:

http://salmonfly.dk/catalog/product_info...cts_id/284

.. den er stærk, den er lang og den holder meget længe!
Overgangen til skydehoved bliver en del blødere med flydende coated skydeline end med monofil!

.. held og lykke med projektet - og spørg endelig løs .. jeg er sikker på, at vi står i kø for at svareBig Grin

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
17-11-2009 02:08
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #3
(17-11-2009 02:08)Martin Brøndum Skrev:  
(17-11-2009 01:46)Stig Sørensen Skrev:  Ja nu vil jeg altså prøve at få lavet et skydehoved system til min stang.

Hej Stig

velkommen ombordSmile

Citér:Skal jeg tage en #8 eller #9'er?

Når du kaster så fint som du gør med en Aircutter #7 på stangen så tag en 8'er - det vil gøre, at det færdige skydehoved bliver lidt længere, end det ville blive med en 9'er- men det kan du sagtens styre med din teknikWink

Lad i første omgang være med at klippe - monter hele DT'eren på dit hjul og kast indtil du føler, at linen passer med at spænde stangen godt!
Nu klipper du 30-40 cm til den lange side og monterer det foreløbige skydehoved på din nye skydeline med en simpel samling. Prøv så igen - og juster evt. længden inden du laver en fin samling på det nye skydehoved!

Citér:Hvad med skydelinen? Er dette udemærket: http://pro-fish.dk/Fluefiskeri/Flueliner...eline.html - eller er der andet at foretrække?

Når du bruger linekurv kan du sagtens bruge Amnesia. Det skal strækkes og det flyder ikke. Når du nu godt kunne lide min skydeline, så overvej at bløde de 279,- den koster:

http://salmonfly.dk/catalog/product_info...cts_id/284

.. den er stærk, den er lang og den holder meget længe!
Overgangen til skydehoved bliver en del blødere med flydende coated skydeline end med monofil!

.. held og lykke med projektet - og spørg endelig løs .. jeg er sikker på, at vi står i kø for at svareBig Grin

venligst
Martin

Enig med Martin.¨
Sig mig engang har du modtaget undervisning af Thomas Lang i Mindeparken i sommers? I så tilfælde så skal du have stor ros for din teknik efter blot en uge fiskeri/træning. Jeg var meget imponeret, ja jeg kunne faktisk ikke forstå det Smile

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
17-11-2009 02:37
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #4
(17-11-2009 02:37)janfensten Skrev:  Sig mig engang har du modtaget undervisning af Thomas Lang i Mindeparken i sommers? I så tilfælde så skal du have stor ros for din teknik efter blot en uge fiskeri/træning. Jeg var meget imponeret, ja jeg kunne faktisk ikke forstå det Smile

Venligst

Jan

Hej Jan.

Ja det er korrekt. Var du også dernede? Beklager at jeg ikke lige kan sætte ansigt på dig, jeg mødte så mange nye mennesker de tre tirsdage jeg mødte op Big Grin

Jeg fik dog kun lige fornøjelsen af Thomas første gang jeg mødte op. Han havde nybegynderne, og jeg gik selvfølgelig med derover, da jeg havde lidt svært ved at se mig selv som en øvede, efter kun at have ejet en billig fluestang i cirka 3 uger på det tidspunkt.

De to andre gange var Klaus (kjgizmo) meget flink til at hjælpe mig. Samt en anden jeg desværre ikke lige husker navnet på. (Rettelse: Jo, det var Tim Strange Big Grin)

Nå, nu vil jeg i seng, og så vil jeg kigge videre på dette i morgen.
17-11-2009 02:52
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #5
Jamen Stig,du skulle jo have haft den JSB DT-8 jeg havde med,men der var jo ingen der ville have den Big Grin

/Esben
17-11-2009 10:13
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #6
Martin> Jeg tænkte, kunne man ikke bruge en superline som skydeline?

http://grejonline.dk/default.php?vis=var...12819&pg=1 - og så bare i den tykkeste tykkelse?

Jeg har selv brugt ovenstående på spinneudstyr og det er en dejlig line, med lav hukommelse.

Synes 279kr,- er lige pebret nok - når man tænker på hvad mit øvrige udstyr koster Sad
17-11-2009 12:12
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #7
(17-11-2009 10:13)EsbenL Skrev:  Jamen Stig,du skulle jo have haft den JSB DT-8 jeg havde med,men der var jo ingen der ville have den Big Grin

/Esben

Ja, dén ville jeg da egentligt gerne have haft til at klippe i og lege lidt med Tongue
17-11-2009 12:16
Adversering
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #8
Du kan ikke bruge sådanne super line som skydeline, da de ikke giver en krævet masse og bremse Smile Desuden vil den skære direkte gennem huden når det er du står med den og får fisk på

Du er desværre nød til ud at invistere nogen flere penge på skydeline, desværre.. Men de 279 kr er nu heller ikke galt for en skydeline overhovedet.. Big Grin

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
17-11-2009 12:19
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #9
Jeg vil godt lige prøve og høre min lokale forhandler hvad jeg kan skaffe en running line til hvis det skal være stig ??

Mener jeg kan få en ganske fornuftig til 150 kr ca.. Smile Men giv lige en melding hvis det har interesse, og så kan jeg bare smide den med posten til dig

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
17-11-2009 12:31
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #10
Klaus> Du må da meget gerne lige forhøre af i hvertfald.

Jeg har fundet lidt Lawson til en 99kr,- men det er så noget "silikonebehandlet nylonline" - om det er godt eller skidt aner jeg jo ikke..
http://www.tackleshop.dk/shop/lawson-cro...-850p.html

Prismæssigt passer den mig da meget godt, det er slet ikke dét Big Grin
17-11-2009 13:18
Daniel Heinrichsen

Besked: #11
Jeg har en Lawson cosswater 20 Ibs... den du ser på deres hjemmesiden Big Grin...

Rigtig dejlig monofil skydeline... jeg forstår virkelig at få smidt et skydehoved et godt stykke derud af..... Big Grin

Bruger et løkke til løkke system... det fungere godt....

Har ik tænkt på om den silikonebahandlet eller ej, jeg fisker bare med den... Synes den er rigtig god...

Skal snart teste den op imod Varivas airs 24 Ibs... det blir spænende

Mvh
Daniel
(Denne besked var sidst ændret: 17-11-2009 af 13:31 Daniel Heinrichsen.)
17-11-2009 13:30
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #12
Daniel> Okay, super! Tak for tilbagemeldingen Big Grin

Jamen så kunne det da godt tyde på at det er den Lawson Crosswater jeg skal prøve, samt en billig DT line og så ellers igang med saksen Big Grin
17-11-2009 13:36