Fluebinding på farten
123

Besked: #1
Fluebinding på farten
Hvad gør I når I skal binde "udenhus"? Jeg binder i foreninge hver uge, og jeg synes det er besværligt at skulle finde alle tingen frem til hver gang, og det der med at lave en kasse til kysten, nymfer og tørflue virker også lidt klumpet, da der jo sagtens kan indgå identiske materialer til både kysten og til åen - eks. CDC.

Jeg har overvejet Skærra's store fluebinder taske, men den er bare så ufattelig grim Blush

Hvad gør I?
05-01-2011 18:24
Adversering
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #2
RE: Fluebinding på farten
Jeg købte en Fisshpond Roadtrip taske,men den fandt jeg for lille og købte i stedet den store Coyote,der kan lige være dobbelt så meget Angel

Men foden på mit Regal mMedallion fylder også en del,så overvejer at købe det nye Regal Traveller

Mvh

Esben
05-01-2011 19:27
123

Besked: #3
(05-01-2011 19:27)Esben Ludvigsen Skrev:  Jeg købte en Fisshpond Roadtrip taske,men den fandt jeg for lille og købte i stedet den store Coyote,der kan lige være dobbelt så meget Angel

Gav du 2K for den? Huh Den ser fin ud, men INGEN taske er så meget værd. Der kan dog ikke være ret meget i den synes jeg. Så på den mellem jul og nytår men kunne hurtigt se at den var for lille Undecided
05-01-2011 20:29
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #4
(05-01-2011 20:29)schreiber Skrev:  Gav du 2K for den? Huh Den ser fin ud, men INGEN taske er så meget værd. Der kan dog ikke være ret meget i den synes jeg. Så på den mellem jul og nytår men kunne hurtigt se at den var for lille Undecided

Nej da,fik den til 1200 tror jeg...
05-01-2011 20:56
JTHL

Aalborg
Besked: #5
Jeg bruger den samme som Esben bruger, fik den billigt på nettet fra England til ca. 800kr inkl fragt, dog måtte jeg nøjes med den grønne model. Kunne aldrig finde på at give 2k, som den koster hos Go-fishing herhjemmeConfused

Også har jeg et Marco Polo sæt fra C&F Design, som indeholder alt det man skal bruge af af fluestik og værktøj. Ikke det mest stabile fluestik, men jeg syntes bare det var så genialt med at det hele kunne være i en stor flueboxBig Grin

Med venlig hilsen
Jan
05-01-2011 21:50
123

Besked: #6
Mit "problem" består i, at jeg ude af huset ofte, og derfor ikke kan have ting i kasser og på trollies og lign. da det er alt for bøvlet at have med rundt. Samme gør sig gældende med Marco Polo sættet. Har haft det, men når du er vant til at binde på "rigtige" fluestik med rotation på X og Y aksen er det håbløst at sidde ved et Marco Polo (det er dog bedre end intet, naturligvis). Jeg har købt et Petitjean til rejsebrug, da det kan alt det et stik skal kunne.

Det største problem med kasser som jeg ser det er, at skal du f.eks. bruge én ting i en kasse, skal du slæbe hele kassen med. Har din flue tre materialer skal du i teorien have tre hele kasser med. Det holder ikke i praksis efter min mening. Nu er fluebindingsmaterialer jo ikke specielt tungt, så et system hvor man har alt med burde være til at kreere. Jeg har overvejet en let kabinekuffert og så selv lave skillerum og "velcro vægge", men synes ikke rigtig jeg kan finde én der er velegnet. De fleste jeg kender der binder ude, tager det de skal bruge hvergang og har det så i store plastikasser med låg. Det virker også fint når man ALTID binder den samme flue eller samme slags fluer, men når man som jeg binder i øst og vest, så er det ikke nemt at skulle finde materialerne hver gang man skal afsted. Det er i øvrigt også bøvlet at skulle lægge det tilbage når man kommer hjem om aftenen Dodgy
05-01-2011 22:12
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #7
Jeg er afsted ca.1 gang om ugen og binder som regel ikke mere end 1 mønster,måske i 2 størrelser. Så jeg tager de materialer jeg skal bruge fra de kasser som mine materialer er sorteret i her hjemme.

Der er rigeligt med plads i omtalte taske med mindre man skal have materialer til 5 forskillige klissiske laskefluer Rolleyes

Så med mindre du skal binde hele majflue familien i 5 størrelser er der rigeligt plads i en taske af den størrelse Angel

/Esben
05-01-2011 22:39
Adversering
123

Besked: #8
(05-01-2011 22:39)Esben Ludvigsen Skrev:  Jeg er afsted ca.1 gang om ugen og binder som regel ikke mere end 1 mønster,måske i 2 størrelser. Så jeg tager de materialer jeg skal bruge fra de kasser som mine materialer er sorteret i her hjemme.

Der er rigeligt med plads i omtalte taske med mindre man skal have materialer til 5 forskillige klissiske laskefluer Rolleyes

Så med mindre du skal binde hele majflue familien i 5 størrelser er der rigeligt plads i en taske af den størrelse Angel

/Esben

Esben,

Jeg tror vi snakker forbi hinanden. Jeg vil gerne have alt med Angel
05-01-2011 22:46
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #9
åhh... my bad Blush Køb en bus Angel
05-01-2011 22:47
JPP

Aarhus
Besked: #10
Et alternativ til FishPond "Roadtrip" fluebindingstaske kunne være:

http://www.taimen.com/mt/product_info.ph...ts_id=5539

Taimen Fly Tying Bag

372.20 DKK pr. stk ( køb 2Big Grin)

Kender ikke kvaliteten - men mon ikke den er ok?

Facts:

manufactured from highly resistant ballistic nylon,
stiffened bag construction,
soft handle and an arm strap,
Flap:
one big pocket for capes and longer quills on the outside of the flap,
two receptacles for threads with Velcro fastenings,
4 x 6 sets of transparent containers for storing all kinds of materials which can easily be placed in different positions,
Divider 1
five containers made of reinforced polyurethane for storing longer quills, materials or other fly tier treasures,
an unfastened bag for a vice and tools,
rubber containers to store glues and varnishes,
Bottom of the bag:
rubber containers to store glues and varnishes,
an additional pocket made of meshed net for accessories,
a pocket with a fastening for the longest things.
Dimensions of the bag: 39 cm x 25 cm x 9 cm

Pa lager - levering: 24h

Forsendelsen koster intet inden for EU´s grænser.
Superservice - bruger hjemmesiden til køb af bindingsmaterialer.

"Tight Lines"

JPP
05-01-2011 23:11
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #11
Hej Thomas

Jeg har Fishponds traveller fluebindingstaske, den er lige en tand for lille. Scierra´s taske er både for lille og for stor Angel For lille til at rumme det hele, og for stor til at have på bordet ell. stolen ved siden af én.

Jeg var et smut i IKEA i sidste uge. Der fandt jeg disse som kunne være løsningerne for fluebinderen på farten.

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/30192757

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90149148

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 06-01-2011 af 14:35 Jan Fensten.)
05-01-2011 23:34
Kim A.

fjenneslev
Besked: #12
(05-01-2011 22:46)schreiber Skrev:  Jeg tror vi snakker forbi hinanden. Jeg vil gerne have alt med Angel

jeg har en ide... du vil gerne have alt med... men du vil også gerne binde der hjemme...
nu ved jeg ikke om du har en "rimelig" garage men ellers køb et folkevogns rubrød og lav reol system med hylder inde i den med bord hvor fluestikket er monteret og det hele... på den måde har du alt med uanset hvor du skal hen.

minusser:
du skal rende ind og ud hvis du har glemt noget
der kan blive fugtigt i en bil hvis den holder ude

plusser:
du kan have alt grej med inklusivt fiskegrej
du kan sove binde køre i bilen (super hvis man skal lidt væk hjemme fra og fiske)
du kan binde både hjemme som ude

på denne måde er du fri for at skulle pakke og samle og pakke ud hele tiden

jeg har selv overvejet dette da jeg godt kan lide at fiske længere væk og i flere dage af gangen så er det rart at man kan sove i bilen

Mvh
Kim a.
(Denne besked var sidst ændret: 06-01-2011 af 10:07 Kim A..)
06-01-2011 10:06